Witamy na Fiat Klub Polska
1lubi to! -
Nowy klubowicz
Usterka silnika, sprzęgła Tipo HB 1.4 T-Jet 120
Witam serdecznie forumowiczów.
Mam sporadyczny problem z moim Tipo HB 120 podczas ruszania (rocznik 2019).
Zapłon - - > jedynka - - > gaz - - > puszczamy sprzęgło.
Przy tej procedurze już 2 raz mi się zdarzyło, że samochód trochę pojedzie, szarpnie, zatrzęsie i nagle silnik zaczyna chodzić głośno, jak stary rozklekotany diesel. Nie ma reakcji na pedał gazu, a przy puszczeniu pedału sprzęgła na jałowym dławi obroty. Po ponownym uruchomieniu wszystko wróciło do normy, a przez paręnaście kilometrów przy końcówce odpuszczania pedału sprzęgła słychać było wyraźnie tarcie, jakby coś szorowało. Dźwięk ustał po około 20 kilometrach w mieście przy częstej zmianie biegów.
Oczywiście w ASO nie byli w stanie mi pomóc i poprosili mnie przy następnej okazji o nie gaszenie silnika i przywiezienie go w takim stanie na lawecie...
Poniżej wideo nagrane po nieudanej próbie odjazdu z parkingu.
Jeżeli ktoś ma podobny problem lub spotkał się z tą przypadłością, to proszę o informację co to jest i jak to leczyć.
https://drive.google.com/file/d/1YsM...w?usp=drivesdk
Ostatnio edytowane przez balix112 ; 23-07-2020 o 15:22
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Master
-
Nowy klubowicz

Napisał
steyr
LPG jest na pokładzie?
Nie, nie ma.
-
Klubowicz
Widać, że to większy problem. Zostaw samochód w ASO i niech dochodzą przyczyny.
-
Nowy klubowicz

Napisał
czech22
Widać, że to większy problem. Zostaw samochód w ASO i niech dochodzą przyczyny.
Nie wiem, jak z nimi rozmawiać. Następnego dnia byłem w ASO z samochodem, pokazałem nagranie i powiedzieli mi, że oni nic nie mogą stwierdzić dopóki tego na żywo nie zobaczą. Jak pisałem wyżej, mam przywieźć im na lawecie z widoczną usterką 🤣
Obawiam się, że skończy się to najwyżej tym, że będą trzymać mi samochód w nieskończoność i najwyżej mechanicy będą sobie robić przejażdżki raz na jakiś czas "szukając problemu". Mechanik nie stwierdził ani szorowania ani nierównej lub głośnej pracy silnika, bo faktycznie zanim tam dojechałem wszytko ustało.
Co mogę zrobić?
-
Master
W tym jest problem że za bardzo nic, masz gwarancję. Oddaj auto do ASO, niech Ci dają zastępcze i niech działają. Poszukaj ASO z dobrymi opiniami, a nie pierwsze lepsze.
-
Klubowicz
Chyba innego wyjścia nie ma. A kto zapłaci za lawetę
-
Master

Napisał
czech22
A kto zapłaci za lawetę
Gdyby się czytało warunki gwarancji, to by się głupich pytań nie zadawało, ale po co swe prawa znać
-
Klubowicz
Krowka nie wymądrzaj się tak. Wszystko zależy od której strony patrzeć. Po co dochodzić praw w sądzie. A zapewniam, że różnie bywa.
-
Nowy klubowicz

Napisał
balix112
Nie wiem, jak z nimi rozmawiać. Następnego dnia byłem w ASO z samochodem, pokazałem nagranie i powiedzieli mi, że oni nic nie mogą stwierdzić dopóki tego na żywo nie zobaczą. Jak pisałem wyżej, mam przywieźć im na lawecie z widoczną usterką ��
Obawiam się, że skończy się to najwyżej tym, że będą trzymać mi samochód w nieskończoność i najwyżej mechanicy będą sobie robić przejażdżki raz na jakiś czas "szukając problemu". Mechanik nie stwierdził ani szorowania ani nierównej lub głośnej pracy silnika, bo faktycznie zanim tam dojechałem wszytko ustało.
Co mogę zrobić?
Napisałem do Ciebie wiadomość na PW 
Masz Ciao Fiat, skorzystaj z tej opcji żeby dostarczyć auto do dealera. Niestety pewnie i tak będziesz musiał zostawić, ale należy Ci się auto zastępcze.
Przeczytaj warunki Ciao Fiat w książce serwisowej. W razie co pisz postaram się w miarę możliwości pomóc.
-
Nowy klubowicz

Napisał
PabloAimar
Napisałem do Ciebie wiadomość na PW
Masz Ciao Fiat, skorzystaj z tej opcji żeby dostarczyć auto do dealera. Niestety pewnie i tak będziesz musiał zostawić, ale należy Ci się auto zastępcze.
Przeczytaj warunki Ciao Fiat w książce serwisowej. W razie co pisz postaram się w miarę możliwości pomóc.
No i jak skończyła się sprawa ?
-
Klubowicz
Wymieniał ktoś sprzęgło w Tipo z silnikiem T-Jet?
Znajomemu wycenili w ASO na 3k z zamiennikami i robocizną a na 5k z oryginalnymi częściami, auto ledwo 30kkm...
-
Klubowicz
Wymiana samego sprzęgła nie powinna tyle kosztować...może chodzi o koło dwumasowe?
-
Klubowicz
Możliwe, dopytam znajomego, a po ile dwumasa do tjeta chodzi?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Nowy klubowicz

Napisał
kmlnvm
Możliwe, dopytam znajomego, a po ile dwumasa do tjeta chodzi?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Całe sprzęgło z dwumasą i wysprzęglikiem wychodzi około 2000zł plus w zależności gdzie robiona naprawa koszt robocizny - 500-700zł
A dwumasa LUK czyli oryginalna.
Podobne tematy
-
Napisany przez zbychbor na forum Silniki benzynowe Tipo
Odpowiedzi: 338
Ostatni post: 16-01-2021, 16:30
-
Napisany przez czech22 na forum Tipo
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 04-05-2019, 22:52
-
Napisany przez Miro22 na forum Tipo
Odpowiedzi: 58
Ostatni post: 28-02-2018, 10:18
-
Napisany przez pepe1296 na forum Tipo
Odpowiedzi: 5
Ostatni post: 18-10-2017, 09:05
-
Napisany przez golas9 na forum Sprzedam
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 12-02-2012, 08:03
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2021 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:53.
W sieci od 2007 roku.