Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Hal
    Hal jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2024
    Skąd
    Łańcut
    Wiek
    43
    Postów
    31
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2018

    Tipo, bład katalizator a sondy lambda?

    Witam jestem nowy na forum i ogólnie posiadaczem fiata. Mam pytanko bo kupiłem samochód tipo z silnikiem 1.4 t-jet turbo przebieg 137 tyś km, 400 km od siebie wracałem nic się nie działo u siebie zatankowałem jeździłem i wyskoczył mi błąd że katalizator nie sprawny, silnik pracuje wręcz wzorcowo żadnego falowania obrotów, spadku mocy nic a nic. Skasowany błąd powrócił po jakimś czasie. Pojechałem do gościa innego podpiąć ten sam błąd, pytam czy mogą to być sondy on że nie bo ich błąd by wyskoczył. Zasugerował że może paliwo złe zgarną 100 zł. Zatankowałem bp98 i po jakimś czasie błąd wrócił. Wiec kupiłem na allegro OBD skasowałem błąd. Wchodząc w ustawienia Test emisji wyświetlają mi się "Nie Zdany" katalizator, czujnik tlenu i podgrzewacz tlenu. Wchodząc na sondy pierwsza ma wykres od ok 0,15V do max 0,9 a druga stałe 1,28V nie ważne czy dodaje gazu. A teraz błąd się pojawił i druga sonda faluje jak pierwsza usunąłem błąd i po tym zaczęła mieć małe falowanie, włączyłem silnik i włączyłem sonda teraz jest stale na 1,28V.
    Pytanie moje czy to na 100% katalizator bo na chłopski rozum to komputer z sond wie czy katalizator jest sprawny. Jak tak to katalizator da się go jakoś zregenerować lub wypłukać ? Miałem Clio 2 sport z przebiegiem 280 tys, 22 latka i nie miałem takich przygód 😆.
    Ostatnio edytowane przez Hal ; 25-03-2024 o 17:01



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,272
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Jaki błąd? Sondy możesz zamienić miejscami, sa takie same.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Druga sonda informuje o stanie katalizatora . Nie musi wywalać błędu awarii sondy . Ja w swoim t jecie miałem drugą sondę na gwarancji wymienianą dwa razy . Przy przebiegu 8tyś i 12 tyś . Można ewentualnie zamontować emulator kosztuje mniej niż sonda .https://allegro.pl/oferta/emulator-d...0aAl6TEALw_wcB

  5. #4
    Hal
    Hal jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2024
    Skąd
    Łańcut
    Wiek
    43
    Postów
    31
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2018
    Mechanik mówił mi właśnie ze emulator można założyć ale na razie chcę to zrobić jak da radę naprawić. Pokazują mi się takie rzeczy. Jak błąd się pojawia to ma skoki jak sonda przed katalizatorem nie mam zdjęcia. Po skasowaniu błędu ma wykres z małą amplitudą a po wyłączeniu silnika i włączeniu sonda za kat. pokazuje stałe napięcie i linia prosta. A katalizator jak jest walnięty to da to zobaczyć endoskopem lub coś ?. słyszałem też o płukaniu katalizatora. Choć dziwi mnie to ze sonda ma parametr stały po skasowaniu.
    433430207_914017480422060_5764379869313641043_n.jpg 433799934_2698517173648632_3325863045006559461_n.jpg433456987_773833431066106_1737813961492142509_n.jpg 433383062_459484473077825_1829566243406039648_n.jpg
    Ostatnio edytowane przez Hal ; 25-03-2024 o 19:46

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2023
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    103
    Auto
    Fiat Tipo S-Design, 1.4 T-Jet, brak LPG
    Rocznik
    2019
    Wygląda na to że padła sonda za katem. Czy masz jakieś dodatkowe objawy typu szarpnięcie (opóźniona reakcja na naciśnięcie pedału gazu) podczas gwałtowniejszego przyśpieszania?

  7. #6
    Hal
    Hal jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2024
    Skąd
    Łańcut
    Wiek
    43
    Postów
    31
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2018
    Kompletnie zero problemów, nie szarpie , nie ma spadku mocy, nic nie stuka puka, nie falują obroty. Jedynie start/stop niedostępny i chek Control się świeci.
    A czy taka sonda będzie? https://allegro.pl/oferta/oryginal-f...324-9708910978

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2023
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    103
    Auto
    Fiat Tipo S-Design, 1.4 T-Jet, brak LPG
    Rocznik
    2019

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2017
    Skąd
    Słupsk
    Wiek
    42
    Postów
    6
    Auto
    Bravo 1.4 Tipo 1,4 T-jet SW Lounge
    Rocznik
    2009, 2018
    u mnie było podobnie. błędy p0138, p0136 i oczekujący p2232 czyli zwarcie sygnału do obwodu grzałki. i istotnie w porównaniu do nowej sondy to stara miała przejście między czerwonym i czarnym z rezystancją ok 30 MOhm. start/stop też był niedostępny i nie pokazywało sugestii przełączania biegów, napięcie na drugiej sondzie stało na 1,28 V. Sondy stara i nowa miały rezystancję między czerwonym i białym 3,3 Ohm. po zmianie sondy i ok 2km drogi druga sonda zaczęła zmieniać wskazania jak u Ciebie po skasowaniu błędu.
    Mam wrażenie że po tym silnik pracuje elastyczniej, zużycie paliwa spadło oraz ma moc powyżej 4k obrotów. Poza konkursem dodam że przy 55kkm przebiegu korpus turbiny i pękł w środku. Przy 60kkm wyskoczyły błędy sondy.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,272
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał eryk82 Zobacz post
    u mnie było podobnie. błędy p0138, p0136 i oczekujący p2232 czyli zwarcie sygnału do obwodu grzałki. i istotnie w porównaniu do nowej sondy to stara miała przejście między czerwonym i czarnym z rezystancją ok 30 MOhm. start/stop też był niedostępny i nie pokazywało sugestii przełączania biegów, napięcie na drugiej sondzie stało na 1,28 V. Sondy stara i nowa miały rezystancję między czerwonym i białym 3,3 Ohm. po zmianie sondy i ok 2km drogi druga sonda zaczęła zmieniać wskazania jak u Ciebie po skasowaniu błędu.
    Mam wrażenie że po tym silnik pracuje elastyczniej, zużycie paliwa spadło oraz ma moc powyżej 4k obrotów. Poza konkursem dodam że przy 55kkm przebiegu korpus turbiny i pękł w środku. Przy 60kkm wyskoczyły błędy sondy.
    Masz lpg? Pęknięty korpus turbiny dawał jakieś objawy? Zmieniałem u siebie po 100tkm turbo na większe i też korpus był lekko pękniety ale bez objawów.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2024
    Skąd
    Podkarpacie
    Postów
    4
    Auto
    Tipo 1.4 T-jet
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał Majcin Zobacz post
    Wygląda na to że padła sonda za katem. Czy masz jakieś dodatkowe objawy typu szarpnięcie (opóźniona reakcja na naciśnięcie pedału gazu) podczas gwałtowniejszego przyśpieszania?
    Witam. Czytam posty i chcę sie odnieść do twojego pytania czy jest szarpanie przy padniętej sondzie za katem. Ja właśnie przerabiam temat na gorąco, bo też mi padła sonda za katem i po jej wymianie samochód kanguruje-szarpie od 2-3 tyś obr. na 2, 3, 4 biegu. Fiacik ma przejechane 19 000tysi i mam lpg, ale po wymianie sondy zrobiłem 400km tylko na benzynie żeby sobie korekty ustawił i to szarpanie jest na benzynie. Czy wiesz co może być przyczyną?

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2017
    Skąd
    Słupsk
    Wiek
    42
    Postów
    6
    Auto
    Bravo 1.4 Tipo 1,4 T-jet SW Lounge
    Rocznik
    2009, 2018
    Nie mam lpg. Objawy czasowo zbiegły się u mnie z wymianą rozrządu w ASO więc podejrzewałem źle złożony rozrząd tym bardziej że 2 dni na tym im zeszło. Powodem było niby zerwanie jakiejś wtyczki.
    objawy: wrażenie jakby jechało się wolnossakiem z połową doładowania, mniej mocy, brak elastyczności przy wyprzedzaniu, większe zużycie paliwa. Pęknięcie widoczne tylko od wewnatrz od strony ciepłej. Auto było 3 razy w ASO po zauważeniu objawów i niedopatrzyli się niczego niewłaściwego mimo nakierowywania na pewne rzeczy, Ponoć doładowanie zadane równało się osiąganemu. Główny mechanik jeżdził i wg niego wszystko było ok, nagle w aso wszyscy zapomnieli jak powinno jechać Tipo SW 120 KM. Żenada. Zatem nie polecam ASO Fiata w Słupsku, mając wcześniej Bravo też łapałem ich na niewiedzy. Może też chcieli przyoszczędzić ponieważ akurat wtedy kończyła mi się przedłużona gwarancja. W innym warsztacie użyli endoskopu i diagnoza była szybka. Sonda myślę że wcześniej też pracowała nieprawidłowo.


 

Podobne tematy

  1. Błąd sondy lambda
    Napisany przez adoks na forum Instalacja elektryczna i elektronika Tipo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 30-06-2024, 13:43
  2. Parametry sondy lambda
    Napisany przez petarda na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 27-02-2021, 16:26
  3. Sondy lambda
    Napisany przez Glifiarz na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 20-08-2018, 07:31
  4. Tanie sondy lambda
    Napisany przez BobekNierobek na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 30-03-2015, 12:07
  5. wymiana sondy lambda
    Napisany przez seth na forum Zrób to sam
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 06-11-2014, 09:01

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534tipo-katalizator-sondy-lambda-54779

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl