Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
Like Tree2lubi to!
  • 1 przez mariuszjarzynka19790227
  • 1 przez rajtkezjusz

Temat: T-jet sitko  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    397
    Auto
    Tipo 1.4 t-Jet
    Rocznik
    2017

    T-jet sitko

    Hej, znajomy coś mi mówi o koniecznej wymianie sitka w przewodzie od turbo w silniku t-jet. Prawda to? Jeśli tak to co ile wymiana?
    Dzięki



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2018
    Skąd
    Brodnica
    Wiek
    45
    Postów
    150
    Auto
    Bravo sport 1.4 t-jet 150
    Rocznik
    2007
    To jest śruba z filtrem oleju wchodzącego do turbo. Kosztuje ok 45 zł , wygląda jak na foto

    Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka
    gilbert3 lubi to.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    temat bliźniaczy https://fiatklubpolska.pl/500x-533/5...ltra-ma-46615/ z tym, że nie wiem czy tjet ma IHI czy Garrett w Tipo

  5. #4
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,201
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Jest IHI VL39, śruba z sitkiem występuje u siebie zmieniałem po 55kkm.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    U mnie przy 45 tyś km ,sitko było całe, ale lekko podwinięte już . Koszt śruby plus podkładki .Pewnie też dostęp na turbinie ,więc prostszy . Jeden serwisant fiata doradził aby włożyć śrubę jak z wylotu ,czyli przelotówkę . Kusiło mnie ,ale że turbinę wymieniałem i mechanik zajrzał do przewodu olejowego w okolicach tego filtra ,to stwierdził zbierający się drobny nagar ,a przewód był brudny . Wyczyścił płynem do DPF i odradził usuwanie filterka . Wymieniać co 45 tyś km ,bo koszt całkowity ok 70 zł jeśli sam robisz ,mechanik to wyjdzie do 200 zł

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    21 kwiecień 2013
    Skąd
    Łęg
    Wiek
    39
    Postów
    444
    Auto
    500L easy 1.4 lpg/tipo sw lounge 1.4 tjet lpg
    Rocznik
    2013/2017
    U siebie wymieniam co 50km tys. Warto o tym myśleć.
    FIAT MI AMORE
    https://www.facebook.com/SzarySleeperLounge/
    BP-168KM/LPG-162KM

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2016
    Skąd
    Lubliniec
    Postów
    509
    Auto
    punto II 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    Trochę wcześnie wymieniłem, bo po 20 000. Zalecam co 40 000 km.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2018
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    45
    Postów
    126
    Auto
    Fiat 500 Aniversario 1.2 ; Abarth 595
    Rocznik
    2017 ; 2018
    Czyli rozumiem, że jeśli tego nie wymienimy to istnieje ryzyko zatkania tego sitka i w konsekwencji braku smarowania turbiny? Ciekawa sprawa. W takim układzie też wymienię na najbliższym przeglądzie. Akurat będzie 45 tyś km.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    juri lubi to.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2018
    Skąd
    podlaskie
    Wiek
    45
    Postów
    358
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 T-jet
    Rocznik
    2017
    Też sobie zamówiłem tą śrubkę z podkładkami. Na razie mam za mało nalatane żeby wymieniać, ale za jakiś czas wykręcę i zobaczę jak to wygląda. Mam też inne uturbione auto i tam nie ma żadnego sitka. Turbo żyje i ma się świetnie (IHI). Ten patent Fiata z plastikową siateczką jest z góry skazany na porażkę niestety. Zmienne temperatury i ciśnienie muszą to ustrojstwo zniszczyć.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2017
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    331
    Auto
    TIPO HB 1,4 T-jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Czy to jest ten numer katalogowy tej śrubki: FIAT nr 71769773 i podkładek FIAT 71769771?
    Gdzie to kupowaliście w ASO? Czy ktoś na forum sprzedaje?

  13. #12
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,201
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał pietics Zobacz post
    Czy to jest ten numer katalogowy tej śrubki: FIAT nr 71769773 i podkładek FIAT 71769771?
    Gdzie to kupowaliście w ASO? Czy ktoś na forum sprzedaje?
    Tak to te numery. Ja zamawiałem :

    https://allegro.pl/oferta/sruba-turb...rem-8381683840

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2017
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    331
    Auto
    TIPO HB 1,4 T-jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Dzięki.

  15. #14
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Śruba ( filtr ) - olej do smarowania turbiny - zamontowany na górze turbiny ( Garrett) (element nr 7) / FIAT nr 71769773 / 23-27Nm. / koszt 50 zł - ja wymieniłem kpl ,ale drugi raz tyko tą z sitkiem wymienię . W tej bez sitka nie ma co się zapchać -otwór jest większy i nie ma sitka ,więc i niepotrzebna robota . Co do sitka - wymieniałem turbo i mechanik który to robił stwierdził dużo brudu w przewodzie przed sitkiem ,czyli jeśli założę zamiast sitkowej taką przelotową (niektórzy tak robią) lub wydłubię sitko w tej co mam to ten syf pójdzie na turbinę . Inne turbo np diesle często nie mają sitka ,ale to wynika z innych obciążeń termicznych i tego co powstaje w tego wyniku
    Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 08-09-2020 o 00:59


 

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534t-jet-sitko-47311

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl