Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
Like Tree2lubi to!
  • 1 przez mariuszjarzynka19790227
  • 1 przez rajtkezjusz

Temat: T-jet sitko  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    367
    Auto
    Tipo 1.4 t-Jet
    Rocznik
    2017

    T-jet sitko

    Hej, znajomy coś mi mówi o koniecznej wymianie sitka w przewodzie od turbo w silniku t-jet. Prawda to? Jeśli tak to co ile wymiana?
    Dzięki



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2018
    Skąd
    Brodnica
    Wiek
    42
    Postów
    97
    Auto
    Bravo sport 1.4 t-jet 150
    Rocznik
    2007
    To jest śruba z filtrem oleju wchodzącego do turbo. Kosztuje ok 45 zł , wygląda jak na foto

    Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka
    gilbert3 lubi to.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    48
    Postów
    1,614
    Auto
    500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    temat bliźniaczy https://fiatklubpolska.pl/500x-533/5...ltra-ma-46615/ z tym, że nie wiem czy tjet ma IHI czy Garrett w Tipo

  5. #4
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    33
    Postów
    1,487
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Jest IHI VL39, śruba z sitkiem występuje u siebie zmieniałem po 55kkm.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    48
    Postów
    1,614
    Auto
    500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    U mnie przy 45 tyś km ,sitko było całe, ale lekko podwinięte już . Koszt śruby plus podkładki .Pewnie też dostęp na turbinie ,więc prostszy . Jeden serwisant fiata doradził aby włożyć śrubę jak z wylotu ,czyli przelotówkę . Kusiło mnie ,ale że turbinę wymieniałem i mechanik zajrzał do przewodu olejowego w okolicach tego filtra ,to stwierdził zbierający się drobny nagar ,a przewód był brudny . Wyczyścił płynem do DPF i odradził usuwanie filterka . Wymieniać co 45 tyś km ,bo koszt całkowity ok 70 zł jeśli sam robisz ,mechanik to wyjdzie do 200 zł

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    21 kwiecień 2013
    Skąd
    Łęg
    Wiek
    36
    Postów
    438
    Auto
    500L easy 1.4 lpg/tipo sw lounge 1.4 tjet lpg
    Rocznik
    2013/2017
    U siebie wymieniam co 50km tys. Warto o tym myśleć.
    FIAT MI AMORE
    https://www.facebook.com/SzarySleeperLounge/
    BP-168KM/LPG-162KM

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2016
    Skąd
    Lubliniec
    Postów
    333
    Auto
    punto II 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    Trochę wcześnie wymieniłem, bo po 20 000. Zalecam co 40 000 km.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2018
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    42
    Postów
    118
    Auto
    Fiat 500 Aniversario 1.2 ; Abarth 595
    Rocznik
    2017 ; 2018
    Czyli rozumiem, że jeśli tego nie wymienimy to istnieje ryzyko zatkania tego sitka i w konsekwencji braku smarowania turbiny? Ciekawa sprawa. W takim układzie też wymienię na najbliższym przeglądzie. Akurat będzie 45 tyś km.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    48
    Postów
    1,614
    Auto
    500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    juri lubi to.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2018
    Skąd
    podlaskie
    Wiek
    42
    Postów
    329
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 T-jet
    Rocznik
    2017
    Też sobie zamówiłem tą śrubkę z podkładkami. Na razie mam za mało nalatane żeby wymieniać, ale za jakiś czas wykręcę i zobaczę jak to wygląda. Mam też inne uturbione auto i tam nie ma żadnego sitka. Turbo żyje i ma się świetnie (IHI). Ten patent Fiata z plastikową siateczką jest z góry skazany na porażkę niestety. Zmienne temperatury i ciśnienie muszą to ustrojstwo zniszczyć.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2017
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    311
    Auto
    TIPO HB 1,4 T-jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Czy to jest ten numer katalogowy tej śrubki: FIAT nr 71769773 i podkładek FIAT 71769771?
    Gdzie to kupowaliście w ASO? Czy ktoś na forum sprzedaje?

  13. #12
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    33
    Postów
    1,487
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał pietics Zobacz post
    Czy to jest ten numer katalogowy tej śrubki: FIAT nr 71769773 i podkładek FIAT 71769771?
    Gdzie to kupowaliście w ASO? Czy ktoś na forum sprzedaje?
    Tak to te numery. Ja zamawiałem :

    https://allegro.pl/oferta/sruba-turb...rem-8381683840

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2017
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    311
    Auto
    TIPO HB 1,4 T-jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Dzięki.

  15. #14
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    48
    Postów
    1,614
    Auto
    500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Śruba ( filtr ) - olej do smarowania turbiny - zamontowany na górze turbiny ( Garrett) (element nr 7) / FIAT nr 71769773 / 23-27Nm. / koszt 50 zł - ja wymieniłem kpl ,ale drugi raz tyko tą z sitkiem wymienię . W tej bez sitka nie ma co się zapchać -otwór jest większy i nie ma sitka ,więc i niepotrzebna robota . Co do sitka - wymieniałem turbo i mechanik który to robił stwierdził dużo brudu w przewodzie przed sitkiem ,czyli jeśli założę zamiast sitkowej taką przelotową (niektórzy tak robią) lub wydłubię sitko w tej co mam to ten syf pójdzie na turbinę . Inne turbo np diesle często nie mają sitka ,ale to wynika z innych obciążeń termicznych i tego co powstaje w tego wyniku
    Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 07-09-2020 o 23:59


 

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https://www.iparts.pl