Śruba łącząca przewód olejowy z turbina

Temat: Śruba łącząca przewód olejowy z turbina

  1. Qvadrat napisał:
    Wstawiona Nowa z sitkiem. Jak chcesz usunąć to usuń ze starej śruby, tam i tak już się rozwala, będzie łatwiej. Tylko jak wstawiasz stara śrubęq to mimo wszystko daj nowe podkładki.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu
     

  2. steyr napisał:
    Cytat Napisał niko999 Zobacz post
    Panowie odświeżę temat

    Zakupiłem nową śrubę z sitkiem i się zastanawiam czy je usuwać czy nie? na forum alfa pisało kilka osób,że usuniętym niby lepiej ale cięzko ten plastik usunąć trzeba rozwiercać czy jakoś tak.Usuwaliście sitko? czy dalej nowa śruba z sitkiem?
    W weekend zmieniałem turbinę, sitko usunąłem śrubokrętem cienkim i wydmuchałem kompresorem. Wkładki plastikowej do które zgrzewane sitko nie usuwałem, jest wtłaczane więc nie łatwo usunąć a szkód nie narobi.
     
  3. jacek2 napisał:
    Niedługo powstanie tutaj doktorat na temat ; wyzszość śruby z sitkiem nad śrubą bez sitka- wpływ na losy wojny na Ukrainie i zdrowie obecne Putina
     
  4. Avatar marx30

    marx30 napisał:
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Wkładki plastikowej do które zgrzewane sitko nie usuwałem, jest wtłaczane więc nie łatwo usunąć a szkód nie narobi.
    Wkładkę łatwo usunąć jak się całość podgrzeje opalarką. Założyłem nową ale gdybym mial wybierać w wariancie gdyby nie dało się to tak łatwo wymienić wybrałbym bez sitka. Przecież na wale korbowym, korbowodach itp. też są łożyska ślizgowe a nikt tam sitek nie wkłada. Co więcej wymiana tychże to armagedon w porównaniu z regeneracją/wymianą turbiny. Wygląda to tak. Takie gówienko za dolara w detalu pełni wymienne a trzeba nowe śruby kupować. Jak zwykle dojenie usera a im nowsze auto to bardziej.
    Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 07-01-2023 o 21:29
     
  5. eryk82 napisał:
    Cytat Napisał cislaw Zobacz post
    Załącznik 40103 Śruba po 60k przebiegu. Po wymianie zniwelowane wibracje na postoju. Silnik teraz chodzi jak nówka.
    przebieg 58k i jak u kolegi: wcześniej wskazówka obrotomierza lekko drgała a po wymianie śruby z filtrem stoi bez najmniejszych ruchów w miejscu na dębowo. Aż jestem w szoku że taka rzecz mogła wpłynać na pracę silnika na biegu jałowym!
    Moja śruba jest lekko zmęczona w sposób każący powątpiewać czy w ASO wymieniali mi olej (auto miało przedłużoną gwarancję do 5 lat i było serwisowane tylko w ASO). Niestety poniewczasie wiem z opowieści znajomych że ASO Fiata w Słupsku potrafiło wpisywać w książkę wymianę pewnych rzeczy i ich nie wymieniać.411905504_889342546181458_4095531241899484684_n.jpg

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    a u mnie tak po 5 latach i 58k przebiegu z tym że przez ost 2 lata auto robiło po ok 5k rocznie. Sitko zdeformowane a śruba wygląda tak że co najmniej co drugą wymianę oleju w ASO robiono mnie w chooja.

    Każde ze zdjęć śruby w tym wątku wygląda o niebo lepiej od mojej pod względem barwy i mam na to pewne wytłumaczenie. Przed demontażem dokręciłem z powodzeniem kluczem dynamometrycznym śrubę z momentem 23 NM. Z wątku Fiata 500 wiem że moment powinien być 24-27 NM. Tj. była niedokręcona i być może to wpłyneło na rozprowadzenie oleju nawet na gwincie. Stay tuned bo to mogło wpłynąc na niewłaściwe smarowanie turbo i jej przedwczesną śmierć.
    Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez eryk82 ; 28-12-2023 o 22:40
     
  6. Qvadrat napisał:
    Ja to na oko dokręcam.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu
     
  7. Avatar MariuszLu

    MariuszLu napisał:
    Śrubę też wymieniłem w ASO przy przebiegu około 45000 km w lecie 2023 r. (o cenę lepiej nie pytajcie) żadnej różnicy w pracy silnika nie było. Jak troche popytałem to mechanicy twierdzili żeby wyjąć ten filterek (jeśli jeszcze tam jest) i jeździć bez.

    Przepraszam za OT ale eryk82 napisał "Niestety poniewczasie wiem z opowieści znajomych że ASO Fiata w Słupsku potrafiło wpisywać w książkę wymianę pewnych rzeczy i ich nie wymieniać." nawet słyszałem o tym od Rodziny ze Słupska można powiedzieć, że tego doświadczyli.
     
  8. Qvadrat napisał:
    Różnice poczujesz nie po wymianie a po jej zaniechaniu i to może a nie na pewno. Można mieć pecha a można farta. Ta śruba i jej wymiana to profilaktyka i dmuchanie na zimne. Wielu, w tym ja, woli się zabezpieczyć niż potem płakać.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu
     
  9. Qvadrat napisał:
    Dziś wymieniona śrubka po kolejnych 44000.

    Syf jest ale sitko się nie odkleiło jak we wcześniejszych.
    Dołączone zdjęcia
    Lepszy
    Power
    Gamoniu
     
  10. boguslawz napisał:
    IMG_20240423_122057997.jpg
    A ja wymieniłem filtr multiair przy 75 tyś. km i wygląda jak nowy. Siateczka tylko lekko kolor zmieniła na brązowy.

    A w śrubie olejowej do turbiny od nowości w ogóle nie ma filtra i też nie jest czarna a lekko brązowa.IMG_20240423_130814896.jpg

    IMG_20240423_130448222.jpg
    Ostatnio edytowane przez boguslawz ; 23-04-2024 o 13:24
     
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.