Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 32
  1. #1
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017

    ROZWIĄZANY - TJET błędy p1684, p1685 i p16a0, szarpie, przerywa, nierówno pracuje, brak mocy

    W piątek wracając do domu zapalił się check, auto straciło moc, nie wkręcało się na obroty i chyba wentylator pracował na max. Po zgaszeniu i odpaleniu pracował normalnie. Skasowałem błędy. W sobotę po ruszeniu po chwili było takie szarpnięcie i wywaliło te same błędy. Skasowałem. Dziś w niedzielę po kilku minutach jazdy wywaliło tylko p1684. Skasowałem i dalej jedzie normalnie. Bez kasowania też jedzie normalnie.
    Po opisie z MES wychodzi na przepływomierz. Gdzie on jest i co można jeszcze sprawdzić zanim zaczną się wymiany?
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez Qvadrat ; 28-03-2024 o 18:30
    Lepszy
    Power
    Gamoniu



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,272
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Tjet nie ma przepływki tylko Mapsensor. Błędy są od przepustnicy, sprawdź wtyczkę i wiązkę do przepustnicy czy Ci coś nie przegryzło. Można przepustnice wyczyścić, wykręcając ją. Jak jest możliwość to wykonać adaptację przepustnicy MES-em. Podaj Vin to Ci sprawdzę dokładny opis P2191 ale pewnie wtryski medy któryś leje.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    P2921 się nie martwię, tak to jest dokladnie poczatek końca któregoś meda.

    Gdzie jest ta przepustnica, może jakimś foto mnie poratujesz. W tym jeszcze nie grzebałem to nie wiem gdzie szukać, w tygodniu będę miał okazję w ciepłym miejscu pogrzebać pod maską. Planuje świeczki zmienić i filtry LPG bo już pora. To bym i pomacal te przepustnice.

    Zaraz w sklepach poszukam przepustnicy to zobaczę jak to wygląda i czego pod maską wypatrywać :-)
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  5. #4
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,272
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Dojście od strony akumulatora, pierwszy element dolotu za gumowymi rurami montowany na wlocie do kolektora dolotowego.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Jeszcze nie zdążyłem maski otworzyć a zaczęła się rzeźnia. Dziś jak się nagrzał zaczął szarpać przy mocniejszym depnięciu, potem wywalił checka z komunikatami, że wszystkie systemy po kolei są nierzetelne od esp, przez hill hold az po pseudo ciśnienie w kołach. Błędy oprócz p1684 to dodatkowo p16a0 i p16a5.

    Benzyna i gaz to samo. Dopadło mnie w centrum w szycie. Gasiłem i zapalałem i jak dodawałem mocniej gazu aby odjechać to znowu choinka. Kasowanie błędów, odpalanie gaz i znowu. Zgasiłem odpaliłem i z komunikatami o niedziałających wszystkich systemach jakoś unikając mocniejszego dodawania gazu z jednym szarpnięciem dowiozłem dziecko na zajęcia. Skasowałem wszystko po zaparkowaniu.

    Coś czuję że trzeba zamówić tą przepustnicę od razu bo jest grubo :-(

    Edit:
    Dojechałem bez checka.
    Ja pitole ile ta przepustnica kosztuje. Bosch ponad 2000, magneti marelli 500. Szok.
    Ostatnio edytowane przez Qvadrat ; 25-03-2024 o 19:01
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  7. #6
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Zdjęcia kolejno:
    1 nowe błędy
    2 przepustnica przed adaptacją
    3 przepustnica po adaptacji
    4 sygnał z lambd po adaptacji.

    Miałem komunikat adaptacja wykonano ale chyba nie poszło patrząc na parametry.
    Lambda przed katem po adaptacji przepustnicy też pokazywała stałą wartość powyżej 1 ale po chwili wróciła do skoków jak widać na wykresie - tak chyba powinno być. Lambda 2 przed adaptacją miała wartości wahające się od 0,3 do 0,5, po adaptacji pozostało powyżej 1 jak na wykresie.

    Po krótkiej przejażdżce i wkręceniu na obroty do 4000 wywaliło p1684 i p1685 i po chwili na postoju na biegu jałowym p16a2 i obroty trzyma na 1000.

    Kupiłem liqui moly do czyszczenia przepustnic i chyba trzeba znaleźć czas to wytargać. Dziwne opaski trzymają wąż w bieżący do przepustnicy ale może jakoś rozminie jak się to rozpina.

    Edit:
    Po skasowaniu błędów obroty wahają się 835-850 pewnie przez te wartości po adaptacji przepustnicy
    Napięcie aku 13.8. Nie wiem czy to ma znaczenie. Zazwyczaj te 14,2 na postoju miał.


    IMG_7183.jpegIMG_7182.jpegIMG_7184.jpegIMG_7185.jpeg
    Ostatnio edytowane przez Qvadrat ; 26-03-2024 o 19:54
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    77
    Auto
    Tipo cross 1.0
    Najpierw zrób wyzerowanie parametrów samoadapcyjnych.
    Potem posprawdzaj połączenie akumulatora i masy. Wiązke do kompa,jego zasilanie i bezpieczniki czy gdzieś prądu nie brakuje.
    Potem pare kilometrów na benzynie i gaz do regulacji.
    Jak odłącza systemy to zwykle coś z prądem.
    A może alternator też padł.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    To co dzisiaj było to na pb.
    Ładowanie teraz jest 14,1
    Aku naładowany.

    Jak nie przekraczam 3000 obrotów to nic się nie dzieje, normalnie jeździ i nic nie wywala. Jak cisnę gaz to po przekroczeniu 3000 zaczyna się od błędów z przepustnicą.

    Zrobię jutro zerowanie tej adaptacji. Ja mam fabryczny LPG, tego się nie reguluje.
    No i do sprawdzenia masa i wiązki kompa i przepustnicy z wtyczkami. Dobra, działam po kolei.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  10. #9
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Masa jest, ładowanie ok, aku ok.

    Niepokoją mnie wskazania z sondy za katem. Dziś przejechałem 60km nie przekraczając 3000 rpm. Po 40 km jak zwolniłem i zredukowałem przyspieszając wcisnąłem mocniej gaz i choinka wróciła. Po zgaszeniu i odpaleniu dojechałem bez incydentów.

    Czy ta druga sonda może w czasie pracy wariować powodując te wszystkie błędy? Wskazania sondy za kątem mają wpływ na prace przepustnicy? Dziś rano patrzę, że wskazania z przepustnicy takie same jak wczoraj przed adaptacją.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  11. #10
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Wymieniłem trzpień i tulejkę cewki w parowniku, filtry gazu, świece i wyjąłem aku i tu klops. Jak się zdejmuje te opaski na foto. Są takie dwie jedną na wężu przy przepustnicy skierowana zapinka do dołu a druga na drugim końcu na foto. Da się to czymś potem zapiąć i czym to rozpiąć. A może to jednorazowe opaski. Kupić sobie takie nazwyklejsze skręcane i zagapić je?
    Ale jak się da je czymś rozpiąć i zapiąć to bym tak chciał ale tu utknąłem.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Ta opaska przy przepustnicy inna jest, skręcana, zdjąłem ją.
    Przepustnica wygląda tak. Kolega mi mówi że nie zamknięta do końca. Trochę brudu jest ale dziś kończy mi się czas. Składam i zobaczę jak po wymianach będzie. Jak się uda z czasem to chyba jutro będą ja wyciagal do mycia.

    Stare świeczki były jakby nie przykręcone. Palcami się odkręcały.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  12. #11
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Kolejny update.

    Po rozgrzaniu silnika sondy niemal książkowo, więc tu ok.
    Parametry przepustnicy na biegu jałowym na foto.

    Wiązki i kostki przepatrzone, niczego złego się nie dopatrzyłem.

    Wracając na trasie jechał tak nie jak zawsze. Mam wrażenie że czasem spóźniał się z reakcją na gaz albo po jego wciśnięciu nie za bardzo się zbierał. Przy ujmowaniu i dodawaniu kilkukrotnie szarpnęło ale błędy nie wyskoczyły. Przyspieszał słabiej.
    W ruchu miejskim dopadło mnie to co wcześniej - festiwal tych samych błędów. Za każdym razem przy szybszym wciśnięciu gazu. Jak pisałem wcześniej jak powoli wciskam gaz i do 3000 rpm to nie plus błędami i nie szarpie.
    Jutro może uda mi się wytargać przepustnicę i trochę pomyć, choć chyba wygląda na czystą.
    Nie wiem co robić, nową majątek kosztuje :-( może ktoś jeszcze coś podpowie.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez Qvadrat ; 28-03-2024 o 08:11
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    77
    Auto
    Tipo cross 1.0
    Jak mówiłem..Reset.. Napięcie na kompie (to chyba nawet multiecu może pokazać)
    Każde lpg sie reguluje to fabryczne też.
    Jak sie wysra ły mapy albo reduktor to pozmieniały się czasy podawanie paliwa.
    Odkąd mam fiaty (od 20 lat) to wysyp błędów zawsze był od problemów z prądem.

  14. #13
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Wszystko to już sprawdziłem i zrobiłem. Jeżdżę tylko na benzynie.
    Jedyne co nie przechodzi to adaptacja przepustnicy. Procedura kończy się komunikatem wykonano a w parametrach mimo to cały czas pokazuje wynik adaptacji niepoprawny.
    Ostatnio edytowane przez Qvadrat ; 28-03-2024 o 08:08
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  15. #14
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Wytargałem przepustnicę i umyłem. Nawet nie próbowałem ruszać łopatka - nie wolno. Zamontowałem, adaptacja, zerowanie map.

    Tylko mnie zastanawia jedna rzecz, szkoda że nie sprawdziłem przed demontażem przepustnicy. Posłuchajcie na filmie jakie ona wydaje dźwięki jak się gaz wciska https://youtu.be/XTzX5tDGlgQ?feature=shared - zwróćcie uwagę na chrobotanie, nie na pisk. Na nagraniu został 2x naciśnięty pedal gazu i za każdym razem przy przy wciskaniu słychać ten dźwięk rzężenia.

    Może ktoś sprawdzić u siebie. Kluczyk w pozycji mar, nie zapalać, odczekać z 1 min aż się pod maską wszystko uciszy i wciskać gaz. Podczas wciskania gazu czy u Was też takie dźwięki wydaje przepustnica?

    Na trasie nie będę sprawdzał za mocno, ciekawi mnie po powrocie do miasta czy dalej będą te cyrki co wcześniej, bo ten dźwięk pracy przepustnicy wzbudza we mnie podejrzenie jej uszkodzenia.

    Foto przepustnicy przed i po umyciu:

    Nie wydaje się Wam, że ta łopatka taka niedomknięta trochę?
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez Qvadrat ; 28-03-2024 o 18:19
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    45
    Postów
    2,373
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Ten pisk to napewno normalna sprawa.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Szarpie, przerywa brak obrotów na zimnym silniku na PB
    Napisany przez cinex134 na forum Panda
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 03-03-2021, 13:57
  2. fiat ulysse 2,0 16 v nierówno pracuje, szarpie przy ruszaniu
    Napisany przez kwitek255 na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-07-2015, 13:06
  3. Nierówno pracuje na benzynie, szarpie, nie ma mocy
    Napisany przez zloty na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 17-04-2014, 08:48
  4. Seicento 900 -szarpie, przerywa, brak mocy.POMOCY!
    Napisany przez szymanek31 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 10-04-2014, 19:03
  5. [Problem] Przerywa, szarpie, brak mocy na benzynie i lpg
    Napisany przez mich43l na forum Panda
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 30-05-2012, 17:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl