Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez Gomez405

Temat: Problem z topieniem cewki w tipo 1.4  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 październik 2021
    Skąd
    Grodków
    Wiek
    31
    Postów
    4
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2017

    Problem z topieniem cewki w tipo 1.4

    Witam, jakiś czas temu wyskoczył mi check engine i zaczął migać. Zaraz po tym silnik zaczął chodzić nierówno, okazało się że cewka na pierwszym cylindrze się stopiła. Niewiele myśląc wymieniłem cewkę i sytuacja się powtórzyła. Pojechałem do mechanika, aby podpiął pod komputer i wyskoczyły tylko błędy z problem z cewką na cylindrze 1 i 3. Pierwsza myśl że mogą to być świece bo od nowości nie wymieniane (prawie 60000km zrobione). Więc zamówiłem świece irydowe wkręciłem ale przed podłączeniem kolejnej cewki sprawdziliśmy jeszcze jakie jest napięcie na wyjściu. Podczas startu ok 12v około ale przy tylko włączonym zapłonie (przekręcony kluczyk) daje napięcie na pierwszą cewkę dalej około 12v a na reszcie jest od 1-2v. Przewody sprawdziłem i nie widziałem tam żadnych przetarć itp. mechanik mówi że to może być problem z komputerem.
    Miał już ktoś taki problem ? I jeśli jest to problem z komputerem to gdzie mogę zawieść to ustrojstwo w okolicach Wrocławia lub Opola?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    4,868
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    60tyś.km na irydowych? Jeżeli tak to szacun. Cewki to lubią, a stopienie, cóż, pewnie spaliny rozszczelnioną świecą bokiem poszły. Będą jaja, jeżeli przez uszkodzoną cewkę ECU poleciał, wtedy za kieszeń trzeba się złapać.

    Kto na forum pisał, że głupotą jest zmieniać irydowe co 30tyś.km zgodnie z zaleceniem, bo szkoda kasy?
    Z posta wnioskuję, że mowa o T-Jet, skoro świece irydowe - autor posta nie pokusił się podać więcej informacji.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 17-10-2021 o 14:49

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 październik 2021
    Skąd
    Grodków
    Wiek
    31
    Postów
    4
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2017
    Nie. Irydowe teraz kupiłem wcześniej miałem zwyczajne. I jest to zwykły 1,4 95KM nie T-Jet. Napiszcie jakie informacje są potrzebne, bo ja w sumie to laik samochodowy jestem.
    Ostatnio edytowane przez DanyKol ; 17-10-2021 o 16:54 Powód: Doprecyzowanie informacji

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    42
    Postów
    1,902
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Jak sprawdzasz napięcie na cewkach to odczekaj z 5 minut po wyłączeniu stacyjki.
    Bo napięcie z cewek znika dopiero po iluś tam sekundach od wyłączenia stacyjki.
    Dlatego odczekaj z 5 minut i wtedy będzie pewność że przekaźnik już się wyłączył i nie
    ma napięcia na cewkach.
    Cewka ma 3 piny, 1 pin to sygnał z komputera,
    2 pin to masa a 3 pin to 12v podawane przez przekaźnik.
    Jest tylko jeden przekaźnik na 4 cewki, także nie możliwe aby na jednej cewce było 12v,
    a na pozostałych nie.
    Po prostu za szybko od wyłączenia stacyjki zacząłeś pomiary.
    Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 17-10-2021 o 21:13
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 październik 2021
    Skąd
    Grodków
    Wiek
    31
    Postów
    4
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2017
    W tym sek że oczekiwałem i sprawdzałem napięcia na wszystkich cewkach. i na pierwszą podaje 12v, a na reszcie max 2v. I nie wiem czym to może być spowodowane. Jakiś błąd komputera ? Czy jest tam po drodze jakiś przekaźnik. Nie wiem. Jutro może wrzucę zdjęcie tej cewki. Normalnie jak y tam pod wtyczka wypłynęło wszystko.

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    42
    Postów
    1,902
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    A między którymi pinami mierzysz napięcie?
    Albo napisz między jakimi kolorami przewodów mierzysz
    napięcie we wtyczce?
    Do każdej cewki dochodzą trzy przewody:
    pin 3 - niebieski z czarnym paskiem - to 12V z przekaźnika
    pin 2 - czarny z fioletowym paskiem to Masa.
    pin 1 - sygnał z kompa i dla każdej cewki jest inny kolor, są to :
    ----------cewka nr 1 (od strony rozrządu )- fioletowy z żółtym paskiem
    ----------cewka nr 2 - żółty z czerwonym paskiem
    ----------cewka nr 3 - szary z czarnym paskiem
    ----------cewka nr 4 - biały z zielonym paskiem.

    I teraz czy mierzysz napięcie pomiędzy pinami 2 a 3 we wtyczce cewki czyli przewody czarny z fioletowym paskiem a niebieski z czarnym paskiem
    czy mierzysz pomiędzy pinami 1 a 2 - czyli kolor dla odpowiedniej cewki a przewodem czarnym z fioletowym paskiem.
    ?

    Ale ja wiem, mam schematy od tego silnika w tipo i jest przekaźnik w skrzynce obok akumulatora, i on podaje 12v na cewki. Tak jak pisałem Ci wyżej.
    Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 17-10-2021 o 23:17
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Skawina
    Wiek
    39
    Postów
    759
    Auto
    TIPO SW 1.4 fire
    Rocznik
    2018
    Słuchaj Jacka a nie mechanika bo gość instalacje z tipo w najmniejszym paluszku ma
    siwymw lubi to.

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    42
    Postów
    1,902
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Gomez405 Zobacz post
    Słuchaj Jacka a nie mechanika bo gość instalacje z tipo w najmniejszym paluszku ma
    Oczywiście może być sytuacja, że uszkodzone jest wyjście z komputera podające napięcie na pierwszą cewkę. Ale
    lepiej aby tak nie było, bo to wiąże się albo z wymianą sterownika silnika albo z naprawą jego-
    ja bym sobie taką usterkę samodzielnie naprawił w sterowniku silnika, ale wiadomo, nie każdy jest elektronikiem
    Ja mam nadzieję, że to jakieś zwarcie gdzieś w instalacji, do sprawdzenia wtyczki przy komputerze silnika itd.
    Ja bym odpiął wtyczki od sterownika silnika i sprawdził czy nadal jest 12V na cewce.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Skawina
    Wiek
    39
    Postów
    759
    Auto
    TIPO SW 1.4 fire
    Rocznik
    2018
    Zobacz czy dobrze zapięte są wtyczki na sterowniku bo 95 HP podczas ściągania obudowy filtra można odpiąć

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    897
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Cytat Napisał Gomez405 Zobacz post
    Zobacz czy dobrze zapięte są wtyczki na sterowniku bo 95 HP podczas ściągania obudowy filtra można odpiąć
    Święte słowa. U mnie była taka sytuacja, że przy wymianie filtra częściowo wypiąłem jedną z wtyczek i auto się zbuntowało; dyskoteka kontrolek na liczniku, brak możliwości odpalenia auta i ogólna rozpacz.....
    Wtedy pomogli fizycznie i duchowo koledzy z forum (marx, Jack) za co bardzo im dziękuję i pamiętam o uratowaniu mi życia.....

  12. #11
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,040
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Ja się kiedyś jeszcze lepiej zdziwiłem - przekręcam kluczyk i dyskoteka, brak możliwości odpalenia. Przypadkiem dotknąłem palcem stacyjki i wszystko zaskoczyło. Okazało że włącznik prz stacyjce strzelił focha i jeden z pinów nie miał kontaktu ze światem. Konieczna była rozbiórka włacznika i wyczyszczenie. Nigdy mnie coś takiego nie spotkało. przyczyny czasem są zaskakujące

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2021
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    29
    Postów
    1
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał DanyKol Zobacz post
    Witam, jakiś czas temu wyskoczył mi check engine i zaczął migać. Zaraz po tym silnik zaczął chodzić nierówno, okazało się że cewka na pierwszym cylindrze się stopiła. Niewiele myśląc wymieniłem cewkę i sytuacja się powtórzyła. Pojechałem do mechanika, aby podpiął pod komputer i wyskoczyły tylko błędy z problem z cewką na cylindrze 1 i 3. Pierwsza myśl że mogą to być świece bo od nowości nie wymieniane (prawie 60000km zrobione). Więc zamówiłem świece irydowe wkręciłem ale przed podłączeniem kolejnej cewki sprawdziliśmy jeszcze jakie jest napięcie na wyjściu. Podczas startu ok 12v około ale przy tylko włączonym zapłonie (przekręcony kluczyk) daje napięcie na pierwszą cewkę dalej około 12v a na reszcie jest od 1-2v. Przewody sprawdziłem i nie widziałem tam żadnych przetarć itp. mechanik mówi że to może być problem z komputerem.
    Miał już ktoś taki problem ? I jeśli jest to problem z komputerem to gdzie mogę zawieść to ustrojstwo w okolicach Wrocławia lub Opola?
    Cześć, jak udało się to ogarnąć? Mam taki sam problem( co robic?
    Dziękuję wszystkim za podpowiedź!

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    A między którymi pinami mierzysz napięcie?
    Albo napisz między jakimi kolorami przewodów mierzysz
    napięcie we wtyczce?
    Do każdej cewki dochodzą trzy przewody:
    pin 3 - niebieski z czarnym paskiem - to 12V z przekaźnika
    pin 2 - czarny z fioletowym paskiem to Masa.
    pin 1 - sygnał z kompa i dla każdej cewki jest inny kolor, są to :
    ----------cewka nr 1 (od strony rozrządu )- fioletowy z żółtym paskiem
    ----------cewka nr 2 - żółty z czerwonym paskiem
    ----------cewka nr 3 - szary z czarnym paskiem
    ----------cewka nr 4 - biały z zielonym paskiem.

    I teraz czy mierzysz napięcie pomiędzy pinami 2 a 3 we wtyczce cewki czyli przewody czarny z fioletowym paskiem a niebieski z czarnym paskiem
    czy mierzysz pomiędzy pinami 1 a 2 - czyli kolor dla odpowiedniej cewki a przewodem czarnym z fioletowym paskiem.
    ?

    Ale ja wiem, mam schematy od tego silnika w tipo i jest przekaźnik w skrzynce obok akumulatora, i on podaje 12v na cewki. Tak jak pisałem Ci wyżej.
    Cześć, mam też taki problem, mierzyłem i pin 1-3ma 12v, 1-2 brak napięcia, i to tylko w pierwszym cylindrze na którym przegrzewa się cewka, na innych cewkach 2,3,4 pokazuje jakieś 2v, o co tu chodzi?)

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 październik 2021
    Skąd
    Grodków
    Wiek
    31
    Postów
    4
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2017
    Udało się ogarnąć ten temat. Przepaliło się coś na sterowniku. Jakiś tyrystor czy coś w ten deseń. Elektromechanik wymienił to i teraz wszystko hula.


 

Podobne tematy

  1. T-jet cewki NGK.
    Napisany przez Adam1982 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 24-10-2019, 23:28
  2. Szukam kostek do cewki zapłonowej + problem z ciśnieniem oleju
    Napisany przez Mateusz-pelcu na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 16-06-2017, 10:55
  3. Szukam kostek do cewki zapłonowej + problem z ciśnieniem oleju
    Napisany przez Mateusz-pelcu na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-06-2017, 08:31
  4. problem z błędem 2 cewki
    Napisany przez koks na forum Panda
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 30-01-2013, 22:15
  5. Palące się cewki zapłonowe
    Napisany przez miewczalix na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 03-04-2010, 11:42

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl