Co sądzicie o tym oleju https://allegro.pl/lotos-synthetic-p...969973942.html cena szok !!! Klasa jakości: API SN/CF • ACEA A3/B4-08 w książce serwisowej specyfikacja acea c3/ api sn , jak myślicie specyfikacja a3/c3 jest różnica ? śmiga ktoś na tym oleju ?
No nie ma C3.
Ja wlałem Castrola Magnatec 5w40 C3, ma SN i C3 i spełnia normę fiata - Fiat 9.55535-S2.
I co ciekawe jak na razie, a przejechałem już około 2tyś km nie bierze nic oleju
Kiedyś potrzebowałem się dowiedzieć ,czy mogę zalać pewien olej do swojego ,a ma MA. Oczywiście Fiat mówi ,że tak ,jeśli olej ma ich dopuszczenie ,a ta firma mówi ,że tak bo spełnia normę Fiata.Na pytanie czy ma dopuszczenie (aprobatę) Fiata nie potwierdzono,upierano się ,że spełnia normy. Odpowiedź sam sobie musisz zrobić ,bo co innego aprobata ,a co innego ,że spełnia normy .
cytat :
ACEA C3
C3 Stabilny, zachowujący właściwości olej przeznaczony do stosowania w pojazdach wyposażonych w filtr cząstek stałych DPF lub katalizator TWC w samochodach osobowych o wysokich osiągach i silnikach wysokoprężnych oraz benzynowych lekkich konstrukcji, o minimalnej lepkości HTHS 3.5mPa*s. Oleje te zwiększają żywotność DPF i TWC. Ostrzeżenie: oleje te nie nadają się do stosowania w niektórych silnikach. W razie wątpliwości należy zapoznać się z instrukcją obsługi.
ACEA A3/B3
A3/B3 stabilny, zachowujący właściwości olej przeznaczony do stosowania w silnikach benzynowych o wysokich osiągach w samochodach osobowych i silnikach diesla w lekkich konstrukcjach i / lub dla wydłużonych okresów pomiędzy wymianami określonymi przez producenta silnika, i / lub do całorocznego stosowania olejów o niskiej lepkości, i / lub do pracy w ciężkich warunkach, określonych przez producenta silnika.
ACEA A3/B4
A3/B4 stabilny, zachowujący właściwości olej przeznaczony do stosowania w silnikach benzynowych o wysokich osiągach i silnikach wysokoprężnych z wtryskiem bezpośrednim, ale również nadaje się do zastosowań opisanych w A3/B3.
Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 26-09-2018 o 23:28
C3 to olej low saps niskopopiolowy. Dodatki w nim zawarte nie powoduja powstawania popiolow co moze zmniejszac trwalosc ukladu oczyszczania spalin (sonda lambda katalizator). Na lotosie i elfie yej klasy przelatalem 153 kkm i nadal wszystko dziala ale nie namawiam do takiej decyzji.
Orlen platinum max expert z norma c3 w supermarkecie 78zl,ale zmieniam przy następnej wymianie na castrol edge ze specyfikacją fiata za 119zl.w testach na yt,nie wiem czy one sa w jakis sposób miarodajne,ten orlen wypada bardzo dobrze.mysle ze to na 100% hc,ten castrol zreszta tez.
tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
Rocznik
03.2017
Na lotosie jeżdżę swoim maluchem (nie śmiać się tak jest całkiem na poważnie- to moje autko wycackane i wychuchane- traktowane jako zabytek), i mogę stwierdzić jedno- silniczek w środku jest czysty bez żadnych osadów, mimo że wiadomo maluch ma ciężko bo chłodzony powietrzem i się ostro grzeje w pewnych warunkach. Najechane ok 90 tysi, i panewki są ok, trzyma ciśnienie oleju, i go nie bierze. Zmiana oleju co 10000 tysięcy ale często jest wymieniany przy mniejszych przebiegach.
Nic złego o tym oleju powiedzieć nie mogę....
Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
Rocznik
04.2007, 04.2016
Napisał jacek2
Na lotosie jeżdżę swoim maluchem (nie śmiać się tak jest całkiem na poważnie- to moje autko wycackane i wychuchane- traktowane jako zabytek), i mogę stwierdzić jedno- silniczek w środku jest czysty bez żadnych osadów, mimo że wiadomo maluch ma ciężko bo chłodzony powietrzem i się ostro grzeje w pewnych warunkach. Najechane ok 90 tysi, i panewki są ok, trzyma ciśnienie oleju, i go nie bierze. Zmiana oleju co 10000 tysięcy ale często jest wymieniany przy mniejszych przebiegach.
Nic złego o tym oleju powiedzieć nie mogę....
Akurat silnik w maluchu był przeznaczony do gorszych smarowideł
Na Lotosie 5W40 śmigałem UNO, maluchem na 10W40, ale Lotosa do MultiAir już bym nie wlał, bo normy FIAT-a nie spełnia.
Jest takie forum olejowe gdzie ludkowie wklejają analizy i nawet robią zrzutki aby jakieś konkretne oleje przebadać. W niskiej cenie w klasie c3 jest lotos aurum i ma ten sam pakiet dodatków co orlen max cośtam, można powiedzieć blizniaczy olej. I w swojej klasie calkiem niezly. Wlasnie w moich wolnossakach na niego przechodzę. Swego czasu na orlenie 10w40 zrobilem 200 tys. citroenem i podczas wymiany uszczelki pod glowice oglądałem gładź cylindra. Była jak z fabryki. Pozniej latane > 150 kkm alfą i też brak oznak zużycia. Oleje klasy c3 mają inne dodatki mniej wapnia, potasu bardziej molibden i bor.I to musi pasować do sposobu utwardzania powierzchni w silniku. Wlewając stary olej (w sensie specyfikacji)do nowego silnika można załatwić kata ale w drugą stronę można załatwić silnik.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 13-11-2022 o 21:16
A ja po tylu latach lania Motula , zmieniłem na Orlen . Nie przykładam wagi do tego , bo robię małe przebiegi i tylko jeśli posiada specyfikację producenta taki kupuję i zalewam .