Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez krowka1978

Temat: naciąg pasków w tipo  

  1. #1
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,112
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017

    naciąg pasków w tipo

    Koledzy, jako że wymieniłem u siebie rozrząd swego czasu (nie sam), to mam pytanko... od tego czasu występuje u mnie na zimnym silniku, najczęściej rano takie delikatne świszczenie gwizdanie w zakresie 1500 - 2200 tys obrotów. Słychać to przy przyspieszaniu jak i zwalnianiu hamując silnikiem. na biegu jałowym dodając gazu- też to występuje, ale tylko na zimnym silniku. Po rozgrzaniu objaw jest ale bardzo mało słyszalny.... Nadmieniam że przed wymianą tego nie było. I tu moje pytanie bez zaglądania pod maskę w zimie i braku garażu: jak jest realizowany naciąg paska wielorowkowego? czy przypadkiem nie został on zbyt mocno naciągnięty?- chodzi mi o to czy jest tam naciągacz na jakiejś stałej sprężynie dającej jednakowy naciąg cały czas, czy jest tam np odchylenie altka i dokręcenie śrubą. To samo tyczy się naciągu paska rozrządu. Jak on jest naciągnięty?
    Rozrząd wymieniony kompletny: z rolką i pompą wody. Czyżby nowe elementy (rolka i pompa) mogą dawać taki poświst?
    Wykluczam drgania wszystkich plastyków, bo to już wyeliminowałem= puszkę filtra powietrza umocowałem na sztywniejszych gumowych podkładkach, nawet na próbę wyj**łem rurę z tą przedłużkę z puszką rezonansową która wchodzi do filtra....
    Jakieś pomysły? (warsztat w którym było auto twierdzi że wszystko ok )



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,272
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Pasek rozrządu nastawiasz na znak na napinaczu i dokręcasz napinacz, defacto napięcie paska jest stałe. W przypadku paska wielorowkowego jest napinacz z sprężyną, napięcie paska jest zależna od siły sprężyny w napinaczu. Raczej bym stawiał na zbyt naciągnięty pasek rozrządu lub łożyska w pompie wody.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Pasek rozrządu nastawiasz na znak na napinaczu i dokręcasz napinacz,
    Jest jedno ale w tym temacie, którego nie poruszyłeś. Napinacz po założeniu paska rozrządu napina się maksymalnie, minimum 2 obroty wałem i dopiero ustawienie na znak, potem minimum 2 obroty wałem w celu kontroli prawidłowości napięcia i ułożenia paska, oczywiście również dopasowanie do blokad. Napinacz paska też ma sprężynę, pracę widać podczas obrotu wałem - zachowanie jest zależne od obciążenia wałka rozrządu.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 20-01-2023 o 09:22
    siwymw lubi to.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,112
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    O... i tu są konkretne informacje. Coś mi z tego powinno w głowie wykiełkować.. dziękuję bardzo kolegom.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    04 maj 2012
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    34
    Postów
    139
    Auto
    Fiat Tipo Lounge 1.4
    Rocznik
    12.2017
    Cytat Napisał jacek2 Zobacz post
    Koledzy, jako że wymieniłem u siebie rozrząd swego czasu (nie sam), to mam pytanko... od tego czasu występuje u mnie na zimnym silniku, najczęściej rano takie delikatne świszczenie gwizdanie w zakresie 1500 - 2200 tys obrotów. Słychać to przy przyspieszaniu jak i zwalnianiu hamując silnikiem. na biegu jałowym dodając gazu- też to występuje, ale tylko na zimnym silniku. Po rozgrzaniu objaw jest ale bardzo mało słyszalny.... Nadmieniam że przed wymianą tego nie było. I tu moje pytanie bez zaglądania pod maskę w zimie i braku garażu: jak jest realizowany naciąg paska wielorowkowego? czy przypadkiem nie został on zbyt mocno naciągnięty?- chodzi mi o to czy jest tam naciągacz na jakiejś stałej sprężynie dającej jednakowy naciąg cały czas, czy jest tam np odchylenie altka i dokręcenie śrubą. To samo tyczy się naciągu paska rozrządu. Jak on jest naciągnięty?
    Rozrząd wymieniony kompletny: z rolką i pompą wody. Czyżby nowe elementy (rolka i pompa) mogą dawać taki poświst?
    Wykluczam drgania wszystkich plastyków, bo to już wyeliminowałem= puszkę filtra powietrza umocowałem na sztywniejszych gumowych podkładkach, nawet na próbę wyj**łem rurę z tą przedłużkę z puszką rezonansową która wchodzi do filtra....
    Jakieś pomysły? (warsztat w którym było auto twierdzi że wszystko ok )
    Jakiego producenta rozrząd? Ja mam Gatesa kompletny założony i podobny objaw, tylko mi się wydaje, że bardziej słyszę jak jest nagrzany, aczkolwiek nie słychać tego jakoś mocno.
    Jako ciekawostkę, teść też założył zestaw gatesa i też coś słychać.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,272
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Jest jedno ale w tym temacie, którego nie poruszyłeś. Napinacz po założeniu paska rozrządu napina się maksymalnie, minimum 2 obroty wałem i dopiero ustawienie na znak, potem minimum 2 obroty wałem w celu kontroli prawidłowości napięcia i ułożenia paska, oczywiście również dopasowanie do blokad. Napinacz paska też ma sprężynę, pracę widać podczas obrotu wałem - zachowanie jest zależne od obciążenia wałka rozrządu.
    O tym nie pisałem, autor tematu zadał pytanie w sensie czy naciąg jest realizowany np. za pomocą sprężyny.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Redzio Zobacz post
    Jakiego producenta rozrząd? Ja mam Gatesa kompletny założony i podobny objaw, tylko mi się wydaje, że bardziej słyszę jak jest nagrzany, aczkolwiek nie słychać tego jakoś mocno.
    Jako ciekawostkę, teść też założył zestaw gatesa i też coś słychać.
    Gates-a montowałem parę lat temu, ale jak parę razy zobaczyłem stan paska po 15-20tkm to odpuściłem. Praktycznie montuje zestawy Contitecha, z bardziej budżetowych zestawy INA. Do tej pory nie miałem problemów czy reklamacji. Nie piszę że Gates jest zły, tylko swoje spostrzeżenia. Montaż też można skopać.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,112
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Jakiego producenta rozrząd? Ja mam Gatesa kompletny założony i podobny objaw, tylko mi się wydaje, że bardziej słyszę jak jest nagrzany, aczkolwiek nie słychać tego jakoś mocno.
    Jako ciekawostkę, teść też założył zestaw gatesa i też coś słychać.
    Teraz z pamięci nie podpowiem, muszę zerknąć na fakturę, ale myślę sobie że są dwie opcje: albo gwiżdże nowa pompa, albo rolka napinająca. Bo raczej altek z dnia na dzień świstać chyba by nie zaczął. No chyba że zbyt mocno naciągnięto pasek wielorowkowy, stąd moje pytanie jak go się naciąga. Bo jeśli tak jak w 125p, lub polonezie, (odchylenie altka na ramieniu i dokręcenie nakrętki), to może ktoś przegiął pałkę i łożyska pod dużym naciągiem w altku dają znać o sobie...

  9. #8
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,272
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał jacek2 Zobacz post
    Teraz z pamięci nie podpowiem, muszę zerknąć na fakturę, ale myślę sobie że są dwie opcje: albo gwiżdże nowa pompa, albo rolka napinająca. Bo raczej altek z dnia na dzień świstać chyba by nie zaczął. No chyba że zbyt mocno naciągnięto pasek wielorowkowy, stąd moje pytanie jak go się naciąga. Bo jeśli tak jak w 125p, lub polonezie, (odchylenie altka na ramieniu i dokręcenie nakrętki), to może ktoś przegiął pałkę i łożyska pod dużym naciągiem w altku dają znać o sobie...
    Pisałem Ci, od 20lat jest napinacz z sprężyną jeśli chodzi o pasek wielorowkowy czytaj osprzętu. Tam nic mechanik nie ustawia, odciąga kluczem napinacz naciągając sprężynę w napinaczu zakłada pasek i popuszcza klucz i następuje naciąg paska za pomocą napinacz od siły sprężyny w napinaczu. Ściągnij pasek osprzętu i odpal silnik bez paska czy nadal jest dźwięk. Można się śmiało przejechać autem, na chwilę ładowania tylko nie będzie i klimy.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał jacek2 Zobacz post
    Bo jeśli tak jak w 125p, lub polonezie, (odchylenie altka na ramieniu i dokręcenie nakrętki),
    Byś się zdziwił w jakich rocznikach liderów niezawodności na T występuje tego typu archaiczne rozwiązanie Osobiście jak zobaczyłem w roczniku sporo nowszym od mojego GP, to nie wiedziałem, czy się śmiać, czy ubolewać nad ich starymi stanami magazynowymi Może to jeden z sekretów ich niezawodnej technologii
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 20-01-2023 o 13:15


 

Podobne tematy

  1. Przepala bezpiecznik po naciśnięciu stopu
    Napisany przez Karol91 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 25-11-2022, 21:36
  2. Złącze elastyczne (film) wymieniać? Czy mechanik naciąga?
    Napisany przez kanon7 na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 24-08-2018, 01:53
  3. Seicento nie odpala po wymianie pasków
    Napisany przez wasil91 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 05-04-2017, 21:12
  4. Pasek alternatora jak naciągnąć?? i czy to napewno to
    Napisany przez monkey22 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 08-09-2014, 08:57
  5. Naciąganiecie linki ręcznego bravo 1.8 16v
    Napisany przez kaszatck na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 26-04-2014, 21:30

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl