Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez ffun

Temat: Krótkie trasy, dużo zimnych startów, co na to T-JET  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 czerwiec 2017
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    1
    Auto
    Astra H
    Rocznik
    2013

    Krótkie trasy, dużo zimnych startów, co na to T-JET

    Cześć,
    Myślę o zakupie Tipo 5d, silnik benzynowy. O silnikach T-Jet można przeczytać wiele pochlebnych opinii, nie wiem natomiast czy taki silnik zniesie sposób w jaki eksploatuje auto, to jest dużo uruchomień, i krótkich odcinków. Czy ktoś eksploatował w taki sposób np Bravo? Osiągi nie są moim priorytetem, raczej jazda miejska, do 15k rocznie. Trasy niezbyt często, ale jak już się trafią to miło mieć trochę Nm pod pedałem, dlatego myślę o mocniejszej wersji.
    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2016
    Skąd
    LUBUSKIE
    Wiek
    36
    Postów
    884
    Auto
    TIPO EASY+ PAKIETY DODATKOWE 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    Moim zdaniem biorąc pod uwagę twój sposób użytkowania auta najlepszym wyborem byłby podstawowy silnik który jest dostępny w tipo czyli 1.4 16v 95KM.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    02 maj 2017
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    43
    Postów
    248
    Auto
    Tipo SW POP 1.4 95KM
    Rocznik
    06.2017
    Żaden silnik tego nie lubi - ja do pracy mam 1,5 km i jak tylko mogę to idę pieszo albo jadę rowerem

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2016
    Skąd
    LUBUSKIE
    Wiek
    36
    Postów
    884
    Auto
    TIPO EASY+ PAKIETY DODATKOWE 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    Ja też mam do pracy blisko i jak nie muszę to nie ruszam tipka na tak krótki odcinek bo wiem że żaden silnik nie lubi takiego użytkowania

  6. #5
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    41
    Postów
    2,004
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Na pewno trzeba wtedy pomyslec o dwukrotnie częstszych wymianach oleju i dotrzec silnik w normalnych warunkach tak aby glowica osiagała temperature roboczą

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    396
    Auto
    Tipo 1.4 t-Jet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał UWMK Zobacz post
    Cześć,
    Myślę o zakupie Tipo 5d, silnik benzynowy. O silnikach T-Jet można przeczytać wiele pochlebnych opinii, nie wiem natomiast czy taki silnik zniesie sposób w jaki eksploatuje auto, to jest dużo uruchomień, i krótkich odcinków. Czy ktoś eksploatował w taki sposób np Bravo? Osiągi nie są moim priorytetem, raczej jazda miejska, do 15k rocznie. Trasy niezbyt często, ale jak już się trafią to miło mieć trochę Nm pod pedałem, dlatego myślę o mocniejszej wersji.
    Pozdrawiam
    Mamy podobny styl jeżdżenia. Wybrałem T-Jet, ponieważ w tej chwili mam 150KM generowanych przez mJTD - w tej chwili silnik się męczy niedogrzany. Byłoby mi ciężko przesiąść się na wolnossaka, ponieważ miałem kilka i stwierdzam, że te samochody nie są do jeżdżenia, a raczej do poruszania się z punktu do punktu z pokorą na prawym pasie. Zimą to już mi szkoda diesla i jeżdżę komunikacją do pracy, natomiast w trasie jest po prostu fenomenalny, ale ja nie jeżdżę zbyt często w trasy. T-Jet zdaje się być kompromisem - na jeździe próbnej zaakceptowałem osiągi, wskazówka temperatury ładnie rosła, na pewno zimą jest wolniej, ale i tak szybciej niż w dieslu. Można wziąć PTC, co powinno przyspieszyć rozgrzewanie się jednostki.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 marzec 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Tipo SW
    Rocznik
    2017
    PTC jest niedostępny w wersjach benzynowych.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    55
    Postów
    826
    Auto
    Tipo SW 1,4 T-Jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Adam_B Zobacz post
    PTC jest niedostępny w wersjach benzynowych.
    Błąd , jest niedostępny w wersjach benzynowych z FABRYCZNYM LPG.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2017
    Skąd
    ???????????
    Postów
    280
    Auto
    Auto
    Rocznik
    1970
    Ja też mam krótkie trasy ale jak tylko może zostawiam auto w garażu i idę piechotą. Co do rozgrzewania to w zimie po przejechaniu 3 km w jeździe miejskiej auto jest nagrzane. Szybko włącza się ogrzewanie i jak przyjadę te 1.5 do pracy to auto grzeje jak szalone. Ale jak napisałem, unikam krótkich tras jak tylko mogę. Żadne auto tego nie lubi. I na pewno przy takiej jeździe wyłączyć S&S na stałe. Ja staram się robić przynajmniej jedną dłuższą trasę na tydzień żeby akumulator był naladowany.

    Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
    marnyd4d lubi to.


 

Podobne tematy

  1. Ducato 3.0 czy 2.3 na dlugie trasy ?
    Napisany przez AlfaRossa na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 14-04-2024, 21:36
  2. CONNECT Nav+ kilka punktów trasy
    Napisany przez pkuna na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 02-09-2016, 13:24
  3. krótkie pytanie o rozrząd 1.6 16V
    Napisany przez Legendary na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 20-02-2014, 00:47
  4. A2 Łódź (Stryków) -> S8 Warszawa - prośba o doradzenie wyboru trasy
    Napisany przez vitos na forum Ruch drogowy, bezpieczeństwo, ubezpieczenia
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 21-10-2012, 23:37
  5. Krótkie pasy
    Napisany przez marin81 na forum Uno
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 04-05-2009, 22:42

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl