Podobno w silnikach wtryskowych odcinane jest paliwo w trakcie hamowania silnikiem.
Podobno w silnikach wtryskowych odcinane jest paliwo w trakcie hamowania silnikiem.
Właśnie tak tylko trzeba się dowiedzieć dlaczego.
też się zastanawiałem dlaczego komputer wskazuje zużycie 2 LITRY podczas hamowania silnikiem.
To poprawne wskazanie. Wtryskiwacze dostają małą dawkę paliwa po osiągnięciu obrotów biegu jałowego.
Współczesne układy nie pozwalają na to by silnik tak łatwo zgasł. Wszystkim steruje komputer.
Spróbuj na jedynce i dwójce tocząc się puścić gaz. Silnik nie zgaśnie, będzie się toczył po osiągnięciu minimalnej prędkości.
pzdr
Ostatnio edytowane przez mrozek ; 17-10-2016 o 13:38
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
ale większość nowych aut wskazuje zero zużycia podczas hamowania silnikiem.
Jeśli będę miał chwilkę to podepnę się z MES i rzucę okiem na wtryskiwacze jak zachowują się przy hamowaniu silnikiem.
pzdr
Ten komputer i jego spalanie w Tipo ostro kuleje. Licząc spalanie na kartce zawsze wychodzi mi co najmniej pół litra więcej. Dużo osób tutaj podaje wyniki i nie wiadomo jak je obliczyli: sami czy odczytali z komputera....
Ostatnio edytowane przez leinad ; 18-10-2016 o 09:19
Mi też wychodzi zawsze o pół litra więcej jak liczę ręcznie, niż to co podaje komputer.
Jednak komputer lepiej to przeliczy bo doskonale wie ile puszcza paliwa przez wtryskiwacze, natomiast my licząc ręcznie
popełniamy błąd, który wynika przy niedokładności tankowania paliwa. Teoretycznie zalewamy do pełna, ale to do pełna
może się różnić o kilka litrów i przy następnym tankowaniu znowu możemy dolać trochę więcej/mniej paliwa niż wlaliśmy poprzednio - dlatego liczenie ręczne może być obarczone błędem +-0.5 lita/100km.
Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 18-10-2016 o 10:45
Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry
Ja, takze realne spalanie mam wieksze ,niz na komputerze , od 0,5l do 0,7litra roznicy , a moze to jest takze spowodowane ze komputer spalanie pokazuje jak sie toczy samochod , jak stoimy w korkach , i silnik pracuje nie ma wskazan spalania na komputerze i jest to moze ta roznica miedzy wskazaniami komputera a zuzyciem realnym .
u mnie jest ta sama sytuacja komputer zaniża spalanie o 0,5 litra. myślałem że fiacik będzie bardziej ekonomiczny
Z tego co czytam z danymi spalania to nic nie zmienili od czasów Grande Punto z tym samym silnikiem. Komputer zaniża spalanie, a ilość o jaką przekłamuje jest tym wyższa, im więcej poruszamy się po mieście. W trasie przekłamanie nie jest duże - z reguły od 0.2 do 0.4 litra. Po mieście może zbliżać się do litra ale średnio wychodziło mi jakieś 0,5 - 0,7 w cyklu mieszanym. Moja teoria na ten temat jest taka, że komputer nie liczy spalania na postoju stąd takie różnice.
Tak jak pisze ŻuczekM tak samo i u mnie komputer zaniża.W yliczam dane za pomocą apki drivvo, która polecam. Najniższy wynik 6.8 a najwyższy 8.1. Zawsze komputer wskazuje 0.6-0.7 litra mniej gdy poruszam się po mieście.
Witam, po 500km wg kompa 6,5 ale wg wskaźnika paliwa 7,5l/100.Jak na razie tylko miasto i to krótkie odcinki do pracy i z pracy ok 7km w jedną stronę. W listopadzie jadę w pierwszą trasę ok 200 km w jedną stronę po powrocie podzielę się wynikiem zużycia i odczuciami z jazdy. Pozdrawiam Józef
Kolego f.lukas dobrze ci pokazuje. Spalanie gazu jest ok. 20% większe, wiec to co ci pokazuje komputer pomnóż przez 1,2. Spalanie pokrywa ci się z komputerem.