Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez aegean

Temat: Fiat Tipo 1.0. T3. 100 KM - opinie, problemy itp.  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2018
    Skąd
    wro
    Postów
    217
    Auto
    tipo hb 1.4 95
    Rocznik
    2018

    Question Fiat Tipo 1.0. T3. 100 KM - opinie, problemy itp.

    Cześć,
    widzę, że nie mamy dyskusji o nowym silniku 1.0 T3 100KM, a jest on już od jakiegoś czasu w obiegu.

    Mam okazję nabyć auto z takim silnikiem. W porównaniu z 1.0 95KM to inny świat. Turbina, dwumasa, GPF.

    Pytanie do użytkowników - jak Wam się nim jeździ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,115
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    No przecież gdzieś na forum było opisywane zachowanie silnika 1,0 i odczucia z jazdy...
    Jak dobrze kojarzę z opisu z pamięci, to jeździ, i chodzi jak kosiarka, znacznie wysilona jednostka. Przejedź się matizem to będziesz miał jakieś porównanie, a potem zapisz się na jazdę próbną w salonie fiata

  4. #3
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,278
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Z tego co pamiętam to właściciele 1.0 Firefly zgłaszali również problem z hałasem z skrzyni biegów, były tematy na forum. Jak się skończyły nie wiem, czy to Fiat poprawił to też nie wiem.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2018
    Skąd
    wro
    Postów
    217
    Auto
    tipo hb 1.4 95
    Rocznik
    2018
    pytanie do posiadaczy i praktykow 1.0 T3 100KM - czy na rownej drodze 5ty bieg przy predkosci +-60kmph i obrotach 1600-1800 - takie zestopniowanie jest zdrowe dla tejkonstrukcji? rozchodzi mi sie o dwumase - z tego co wiem to lepiej nie schodzic tak nisko na obrotach bo nawet jesli turbo sobie poradzi to kosztem dwumasy wlasnie

    mam przejechane poki co 1000km i probuje sie wczuc. wczesniej jezdzilem 1.4 95KM, 60k km jezdzilo mi sie bardzo dobrze, osiagi specyficzne ale opanowalem obsluge obrotow na tyle dobrze ze nie mialem problemu z jazda i po prostu dobrze sie jezdzilo

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2020
    Skąd
    Zawiercie
    Wiek
    37
    Postów
    15
    Auto
    Tipo Sport 1.4 T-jet
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał mihauu Zobacz post
    Cześć,
    widzę, że nie mamy dyskusji o nowym silniku 1.0 T3 100KM, a jest on już od jakiegoś czasu w obiegu.

    Mam okazję nabyć auto z takim silnikiem. W porównaniu z 1.0 95KM to inny świat. Turbina, dwumasa, GPF.

    Pytanie do użytkowników - jak Wam się nim jeździ?
    Dobrze się jeździ. 22tys km za mną :😀

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 październik 2021
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    34
    Postów
    1
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2020
    20.000km i jestem b.zadowolony

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 sierpień 2023
    Skąd
    Gostyń
    Wiek
    56
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Tipo 1.0 firefly
    Rocznik
    2021
    Witam. Mam pytanie czy przy włączaniu biegu wstecznego słychać u was zgrzyt? U mnie to występuje po uruchomieniu zimnego silnika. Gdy silnik już rozgrzany zgrzytów nie słychać. Czytałem w instrukcji że trzeba odczekać 2s i dopiero włączyć bieg wsteczny. Czy tak musi być? Auto mam dopiero 3 tyg. Przebieg ponad 20tys.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,115
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Dareczku.... skoro w instrukcji tak napisane, to rzecz jest święta. Nie trzeba pytać o to na forum...

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 sierpień 2023
    Skąd
    Gostyń
    Wiek
    56
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Tipo 1.0 firefly
    Rocznik
    2021
    A ja już myślałem że to wina sprzęgła. Ciekawe co to będzie jak przyjdą mrozy.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,606
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Darek147 Zobacz post
    A ja już myślałem że to wina sprzęgła. Ciekawe co to będzie jak przyjdą mrozy.
    A co ma być, skoro w moim Grande Punto po 16 latach skrzynia działa? Tak, jest w nim adnotacja o 2s.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2018
    Skąd
    podlaskie
    Wiek
    45
    Postów
    358
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 T-jet
    Rocznik
    2017
    Dostałem Tipo z tym 1,0 motorkiem jako samochód zastępczy. Tak do 110 km/h jest całkiem ok. Ale przy prędkościach autostradowych mocna lipa. Asystent pasa ruchu musiałem ustawić na najsłabsze działanie, bo był mocno irytujący i wręcz aż wyrywał kierownicę. Zimny silnik zaraz po odpaleniu przez chwilę dość mocno telepie. Do jazdy po mieście i krajówkami moim zdaniem ujdzie. Trochę szybsza jazda przez tą pięciobiegową skrzynię i mały motorek jest męcząca. Mam go już tydzień i zapowiada się że pojeżdżę nim pewnie do końca sierpnia.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2018
    Skąd
    JE
    Wiek
    48
    Postów
    143
    Auto
    500x 1.0
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał nightingale79 Zobacz post
    Dostałem Tipo z tym 1,0 motorkiem jako samochód zastępczy. Tak do 110 km/h jest całkiem ok. Ale przy prędkościach autostradowych mocna lipa. Asystent pasa ruchu musiałem ustawić na najsłabsze działanie, bo był mocno irytujący i wręcz aż wyrywał kierownicę. Zimny silnik zaraz po odpaleniu przez chwilę dość mocno telepie. Do jazdy po mieście i krajówkami moim zdaniem ujdzie. Trochę szybsza jazda przez tą pięciobiegową skrzynię i mały motorek jest męcząca. Mam go już tydzień i zapowiada się że pojeżdżę nim pewnie do końca sierpnia.
    Mam ten silnik (120KM) w 500X i moje zdanie jest nieco lepsze. Co do obrotów przy wyższych prędkościach to są w tipo na 5 biegu dokładnie takie same jak w tipo t jet na 6 biegu(Jeżdżę też t jetem). Te 3 cylindry dają o sobie znac głównie podczas rozpędzania auta. Po osiągnięciu docelowej prędkości mam wrażenie, że silnik w 500x jest mniej dokuczliwy niż t jet.

  14. #13
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,591
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2020
    Skąd
    Zawiercie
    Wiek
    37
    Postów
    15
    Auto
    Tipo Sport 1.4 T-jet
    Rocznik
    2020
    Witam... Od stycznia 2022r (rok produkcji 2021) użytkuję nowe takie Tipo z silnikiem 1.0 100KM w dosyć bogatej wersji wyposażenia.

    Autem przejechałem przez ten czas około 80000 kilometrów - było by więcej ale 20000 kilometrów to śmignąłem zastępczymi bo auto co chwila wracało do ASO.

    Pierwszy strzał - skrzynia biegów, szumy na zimnym oleju, naprawa po przejechaniu około 7000 kilometrów (wymiana łożysk, obudowy)
    Drugi strzał - 15000 kilometrów - znowu skrzynia biegów, to samo - szumy, wymiana synchronizatorów (naprawa skuteczna)
    Trzeci strzał - 20000 kilometrów - wałkowanie lakieru na łączeniu zderzaka przedniego z błotnikami w okolicach lamp - malowanie cztery razy, problem powraca, olałem temat bo szkoda nerwów i czasu.
    Czwarty strzał - 25000 kilometrów - zapocenia na skrzyni biegów widoczne po otwarciu komory silnika - wyciek z broków płynu chłodniczego - naprawione.
    Piąty strzał - 30000 kilometrów - zgrzyty w układzie kierowniczym jak by ktoś stare wrota od stodoły otwierał. Do tej pory nie wiem co albo zatarte kolumny mcpersona albo wahacze naprawione w ASO ale diagnoza wymagała kilku wizyt bo jak na złość w serwisie było cicho.
    Teraz - 75000 kilometrów - błąd sondy (czekam na telefon z ASO)

    I ogólnie od dnia wyjechania autem z salonu problemy z multimediami. System uConnect 10,25' gubi ustawienia. Spalanie, asystenty jazdy, czytanie znaków itp. I nie było by może tragedii do momentu aż przestają działać wszystkie światła led do jazdy dziennej oraz czujniki parkowania przód i tył, a cały system przechodzi w tryb US/USA. Chwilowo na problem pomaga usunięcie profilu użytkownika lub wycieczka do ASO na całkowitą adaptację pojazdu. Auto po wymianie body computera (na który czekałem prawie pół roku), po wymianie wirtualnych zegarów oraz po wymianie tabletu. Problem gubienia sygnału między zegarami oraz tabletem i body computerem dalej nie rozwiązany a ASO rozkłada ręce.

    Pomijam już takie "drobnostki" że kolumna kierownicy jest przekrzywiona delikatnie w prawo (mimo iż zbieżność oraz geometria są ok) a przy systemie bezkluczykowym keyless, blokada kierownicy nieraz tak strzela podczas odblokowania, że można zawału dostać.

    Tak że, jak ktoś planuje zakupić Tipo z silnikiem 1.0 100KM w wyższej wersji wyposażenia, to radzę się dobrze zastanowić. No chyba że auto na gwarancji i mamy dużo urlopu do wykorzystania na wizyty w ASO.
    Ostatnio edytowane przez rydz87 ; 03-01-2025 o 11:26

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2018
    Skąd
    JE
    Wiek
    48
    Postów
    143
    Auto
    500x 1.0
    Rocznik
    2020
    Rzeczywiście pechowy wóz, ale jak widać to nie silnik sprawia problemy.
    Domino_ lubi to.


 

Podobne tematy

  1. Problemy z geometrią i zbieżnością w nowy Tipo
    Napisany przez 500setkaL na forum Zawieszenie i układ hamulcowy Tipo
    Odpowiedzi: 70
    Ostatni post: 03-07-2024, 13:08
  2. Tipo 1.4 T-jet problemy z odpalaniem na benzynie
    Napisany przez Oblech na forum Tipo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 27-04-2021, 15:35
  3. Nowe Tipo - drobne problemy
    Napisany przez Agszi na forum Tipo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 31-05-2020, 14:07
  4. Opinie na temat salonów w których zakupiliśmy TIPO :)
    Napisany przez stoper86 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 50
    Ostatni post: 30-07-2018, 19:10
  5. Problemy Fiata 500x i TIPO - sprawa do TV
    Napisany przez lukasz.zst na forum Tipo
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 23-04-2017, 16:13

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534fiat-tipo-1-0-t3-100-km-opinie-problemy-itp-51427

tipo 1.0 t3sil ik fiat 1 0

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl