Czujnik spalania stukowego 1.4 16v gdzie sie znajduje fiat tipo

Temat: Czujnik spalania stukowego 1.4 16v gdzie sie znajduje fiat tipo

  1. grzegorzrapala5 napisał:
    Witam serdecznie.Mam taki sam objaw stukania przy mocniejszym wciśnięciu gazu na 1i2 biegu między 2000a3000 obrotów silnik 1,4 95km czy pan rozwiązał problem jeśli tak to co było przyczyną proszę o odpowiedź i pozdrawiam.
     

  2. Avatar brylancik13

    brylancik13 napisał:
    Łączniki stabilizatora
     
  3. grzegorzrapala5 napisał:
    Dzięki bardzo za podpowiedź, pozdrawiam.
     
  4. grzegorzrapala5 napisał:
    Witam łączniki stabilizatorów wymienione ale prawdziwym winowajcą za metalowe dżwięki podczas mocnego wciśnięcia gazu na 1 i 2 drugim biegu okazał się taki metalowy łącznik poprzeczny pod silnikiem przykręcony czterema śrubami do wózka zawieszenia i on w pewnym zakresie obrotów podczas wibracji silnika ocierał o rurę wydechową bezpośrednio za katalizatorem. Na postoju wydawało się że wszystko jest ok ale szczelina między jednym a drugim elementem okazała się niewystarczająca. Zdemontowałem ten łącznik i były widoczne ślady otarć na jednym i drugim , lekka korekta kształtu załatwiła definitywnie problem , piszę o tym bo może się komuś coś takiego przytrafić . Pozdrawiam.
     
  5. mały102 napisał:
    Cytat Napisał grzegorzrapala5 Zobacz post
    Witam łączniki stabilizatorów wymienione ale prawdziwym winowajcą za metalowe dżwięki podczas mocnego wciśnięcia gazu na 1 i 2 drugim biegu okazał się taki metalowy łącznik poprzeczny pod silnikiem przykręcony czterema śrubami do wózka zawieszenia i on w pewnym zakresie obrotów podczas wibracji silnika ocierał o rurę wydechową bezpośrednio za katalizatorem. Na postoju wydawało się że wszystko jest ok ale szczelina między jednym a drugim elementem okazała się niewystarczająca. Zdemontowałem ten łącznik i były widoczne ślady otarć na jednym i drugim , lekka korekta kształtu załatwiła definitywnie problem , piszę o tym bo może się komuś coś takiego przytrafić . Pozdrawiam.
    Możesz posłuchać filmiku czy tak ci stukało. https://youtu.be/xEyd8sSJkOI
     
  6. grzegorzrapala5 napisał:
    Wydaje mi się że to jest to alt nie mam już żadnego nagrania żeby porównać ale to jest raczej to
     
  7. mały102 napisał:
    Cytat Napisał grzegorzrapala5 Zobacz post
    Wydaje mi się że to jest to alt nie mam już żadnego nagrania żeby porównać ale to jest raczej to
    Chodzi Ci dokładnie o poziomy łącznik wahaczy chyba że jakieś foto masz
     
  8. grzegorzrapala5 napisał:
    Nie mam foto ale dokładnie chodzi o ten poziomy on jako jedyny podczas drgań silnika może mieć kontakt z rurą wydechowa i hałasować na postoju jest ok ale podczas przyspieszania silnik dostaje większych drgań i może dojść do kontaktu trzeba troszkę podciąć i zwiększyć odstęp między elementami najlepiej odkręcić i delikatnie podciąć ja to zrobiłem młotkiem na imadle u mnie pomogło

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Sprostowanie nie podciąć tylko podgiąć
     
  9. mały102 napisał:
    Cytat Napisał grzegorzrapala5 Zobacz post
    Nie mam foto ale dokładnie chodzi o ten poziomy on jako jedyny podczas drgań silnika może mieć kontakt z rurą wydechowa i hałasować na postoju jest ok ale podczas przyspieszania silnik dostaje większych drgań i może dojść do kontaktu trzeba troszkę podciąć i zwiększyć odstęp między elementami najlepiej odkręcić i delikatnie podciąć ja to zrobiłem młotkiem na imadle u mnie pomogło

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Sprostowanie nie podciąć tylko podgiąć
    Ja tam mam 5 cm jakieś luzu więc chyba to nie to już za bardzo nie mam pomysłu może sprzęgło tak stuka
     
  10. grzegorzrapala5 napisał:
    fotka tego łącznika IMG_20210314_182000.jpg

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    jeśli nie to to nie wiem ja też podejrzewałem sprzęgło ale to raczej coś na zewnątrz skrzynia też nie na pewno
     
  11. mały102 napisał:
    Cytat Napisał grzegorzrapala5 Zobacz post
    fotka tego łącznika IMG_20210314_182000.jpg

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    jeśli nie to to nie wiem ja też podejrzewałem sprzęgło ale to raczej coś na zewnątrz skrzynia też nie na pewno
    Jeszcze raz dzisiaj tam zerknę czy nie widać otarć

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał mały102 Zobacz post
    Jeszcze raz dzisiaj tam zerknę czy nie widać otarć
    a przypominam że mi się tak dzieje jak samochód się rozgrzeje na zimny jest cichutko
     
  12. grzegorzrapala5 napisał:
    Gdyby to sprzęgło albo skrzynia to temperatura nie miała by wpływu raczej ilość obrotów u mnie też na zimnym było cicho po ściągnięciu tego płaskownika dopiero było widać małe ślady otarcia najlepiej to by było go ściągnąć i przejechać parę metrów żeby wyeliminować ewentualnie tą część
     
  13. mały102 napisał:
    Cytat Napisał grzegorzrapala5 Zobacz post
    Gdyby to sprzęgło albo skrzynia to temperatura nie miała by wpływu raczej ilość obrotów u mnie też na zimnym było cicho po ściągnięciu tego płaskownika dopiero było widać małe ślady otarcia najlepiej to by było go ściągnąć i przejechać parę metrów żeby wyeliminować ewentualnie tą część
    Tak właśnie planuje zrobić ale łącznik stabilizatora też mi padł to i to muszę wymienić
     
  14. mały102 napisał:
    Kolego wykręciłem i i nieć się zmieniło jeszcze zmienię łączniki stabilizatora ale nie wydaje mi się żeby one tak stukały
     
  15. grzegorzrapala5 napisał:
    Szkoda że nie mogę ci pomóc próbuj dalej może faktycznie to łącznik stabilizatora ale temperatura raczej nie ma wpływu albo stuka na nierównościach albo nie złap za dach i pobujaj autem jak wnerwiony kibic powinno być słychać pukanie łącznika jeśli ma luz.
     
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.