Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 marzec 2020
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    41
    Postów
    3
    Auto
    Tipo 1.4 T-jet
    Rocznik
    2018

    1.4 T-Jet - brak mocy po odpaleniu

    Witam
    Mam Fiata Tipo 1.4 T-Jet z instalacją gazową Tartarini. Od samego początku jest często występujący problem, że jak go odpalę po nocy , to na biegu jałowym pracuje ok, ale przy próbie przygazowania w okolicach 1500-2000 obrotów silnikiem zaczyna rzucać, obroty skaczą. W przypadku próby ruszenia samochód sie dławi, czasami zgaśnie. Jest kompletny brak mocy - tak jakbym próbował jechać na zaciągniętym ręcznym. Często się zdarzało przy próbie ruszenia, kiedy samochód się dławił, że było słyszalne puknięcie z okolic silnika i auto od razu odzyskiwało moc. Auto na serwisie było już z 20 razy. Wymieniono cewki, świece, komputer od gazu, listwę wtryskową, a problem jak był tak jest. Serwis twierdzi, że ciśnienie paliwa jest ok, że czujniki działają prawidłowo. Kończą mi się już powoli pomysły co może być przyczyną takiego stanu rzeczy. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,272
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Tak, regulacja lpg się kłania. Nie jest do końca poprawna, mam drugie Tipo 1.4tjet w rodzinie i ten problem występuje. Efekt występuje tylko na zimnym silniku? Spróbuj pojeździć na PB parę dni, a najlepszym sposobem jest wykasowanie parametrów samoadaptacyjnych w sterowniku silnika i jazda min. 100km z różnymi obciążeniami silnika. Jeśli to pomoże to na bank wina jest po stronie niepoprawnej regulacji lpg bądź montażu.
    Ostatnio edytowane przez steyr ; 20-07-2020 o 14:45

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    408
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2017
    To może być objaw zbyt wczesnego przełączania z benzyny na gaz ... jeździj dłużej na benzynie z rana i przełączaj go dopiero jak złapie wyższą temperaturę ... objawy powinny ustąpić.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    10 listopad 2016
    Skąd
    KRAKÓW
    Postów
    198
    Auto
    Tipo Sw 1.4 t-jet lpg żony
    Rocznik
    2017
    Przy obecnych temperaturach LPG odparuje bez problemu, nawet jak by go odpalił od razu na "gazie"

  6. #5
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Mnie przed tym przestrzegał mechanik w aso. Mówił ze w dokładanej instalacji jak rozjedzie się mapa to będą problemy z rozruchem i trzeba kalibrować, ustawiać czy jakie tam czary odprawiać...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  7. #6
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    41
    Postów
    2,003
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Poczytajcie forum o LPG. Temat dotyczy nie tylko Tipo tylko ogolnie silnika Tjet i nie tylko instalki Tartarini a takze innych producentow. Jest tam jakis myk ktory musi wziasc pod uwage gazownik podczas kalibracji aby ten problem nie wystepowal

  8. #7
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,272
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    1.4tjet i lpg temat ciągnie się od Bravo II, tylko tam dochodziło do tego że był problem z odpalaniem zimnego silnika. Instalacja lpg i jej komponenty nie powodują tego problemu jeśli tylko są dobrze dobrane, kwestia regulacji. A że część gazmenów bazuje na autokalibracji i samoadaptacji OBDII i auto za bramę to mamy takie wyniki i problemy. W Bravo z 1.4tjet były takie przypadki że ludzie z czasem demontowali instalację lpg, tzn. monter jak mu się pomysły kończyły. Mam dobrego fachowca który uleczył niejednego 1.4tjet-a począwszy od GP po Bravo II kończąc na Tipo [ Tipo akurat moje pierwsze które ogarniał, trafiłem na niego bo mam sterownik BRC32 który jest zablokowany pod tak to bym próbował w własnym zakresie jeśli byłby to sterownik Stag/Lpgtech/AlexOptima].

  9. #8
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Steyr, dokładnie to mi koleś powiedział...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 marzec 2020
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    41
    Postów
    3
    Auto
    Tipo 1.4 T-jet
    Rocznik
    2018
    Odnosząc się do wypowiedzi przedmówców:
    1. Mapy były już chyba z 15 razy wgrywane. W 2 różnych ASO, bezpośrednio przez Auto Gaz Śląsk
    2. Auto odpala bez problemu na tzw. strzała, a problem jest przy próbie ruszenia lub przy próbie przygazowania na 2tys. obrotów
    3. Ostatnio stał w ASO prawie 3 tygodnie i pomimo wgrywania nowych map to rano był problem
    4. Zastanawiający jest dla mnie taki dziwny dźwięk przy ruszeniu. Coś jakby uderzeniem młotkiem. Odpalam, próbuję ruszyć - jakby auto chodziło na 3 cylindrach albo na zaciągniętm ręcznym. Brakuje mu mocy. W pewnym momencie jest głośne puknięcie i auto ma moc.
    5. I w związku z tym ostatnim punktem nasunęła mi się jeszcze jedna myśl - czy problemem nie może być kompresor od klimatyzacji? Zaczałem teraz sprawdzać. Jak auto było zostawione z włączoną klimą to problem był. Wczoraj klimę wyłączyłem wieczorem i rano problemu nie było. Będę to jeszcze testował przed kilka dni.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,272
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał csauto Zobacz post
    Odnosząc się do wypowiedzi przedmówców:
    1. Mapy były już chyba z 15 razy wgrywane. W 2 różnych ASO, bezpośrednio przez Auto Gaz Śląsk
    2. Auto odpala bez problemu na tzw. strzała, a problem jest przy próbie ruszenia lub przy próbie przygazowania na 2tys. obrotów
    3. Ostatnio stał w ASO prawie 3 tygodnie i pomimo wgrywania nowych map to rano był problem
    4. Zastanawiający jest dla mnie taki dziwny dźwięk przy ruszeniu. Coś jakby uderzeniem młotkiem. Odpalam, próbuję ruszyć - jakby auto chodziło na 3 cylindrach albo na zaciągniętm ręcznym. Brakuje mu mocy. W pewnym momencie jest głośne puknięcie i auto ma moc.
    5. I w związku z tym ostatnim punktem nasunęła mi się jeszcze jedna myśl - czy problemem nie może być kompresor od klimatyzacji? Zaczałem teraz sprawdzać. Jak auto było zostawione z włączoną klimą to problem był. Wczoraj klimę wyłączyłem wieczorem i rano problemu nie było. Będę to jeszcze testował przed kilka dni.

    Sprawdź temat kompresora. Ja bym zrobił to co wyżej napisałem, pytanie co ASO zrobiło i czy zrobiło.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    A może to hamulec trzyma, puknie jak odskakuje i da się jechac? Zaciągasz ręczny?
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 marzec 2020
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    41
    Postów
    3
    Auto
    Tipo 1.4 T-jet
    Rocznik
    2018
    To na pewno nie hamulec, ponieważ problem też występuje, kiedy odpalę auto i tylko dodaję gazu. Jeszcze nie ruszam. Pomiędzy 1500 a 2000 obrotów silnik wpada w wibracje tak jakby pracował na 3 cylindrach. Dziś kolejny dzień auto odpalone z wyłączoną klimą i nie ma problemu. Jutro będzie odpalone z włączoną klimą. Ciekawe co się wtedy stanie.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    26
    Auto
    Bravo1.4 T-jet 150
    Rocznik
    2008
    Jeszcze raz witam wszystkich , jestem nowym forumowiczem , od niedawna jestem posiadaczem Bravo .
    , otóż mam podobny problem brak mocy silnik 1.4 T-jet 150 KM , muli jak trabant , podłączyłem do Multiscana i mam kilka skrenów , czy możecie pomóc , co może być nie tak .
    Dodam jeszcze ,że widziane parametry po zwiększeniu obrotów na postoju do 3-4 tys nie zmieniają sie za bardzo , cisnienie doładowania cały czas w okolicach 900, zwieksza sie minimalnie oczekiwane cisnienie doładowania miedzy 300- 400 do 450 , sterownie siłownika turbo cały czas stoi na 5 % a zawór podciśnienia turbo zostaje cały czas wyłączony iiiii auto nie jedzie , tak go kupilem .https://www.youtube.com/watch?v=iXeARhMI0Q4
    Ostatnio edytowane przez darooo ; 04-10-2020 o 14:43

  15. #14
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,272
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał darooo Zobacz post
    Jeszcze raz witam wszystkich , jestem nowym forumowiczem , od niedawna jestem posiadaczem Bravo .
    , otóż mam podobny problem brak mocy silnik 1.4 T-jet 150 KM , muli jak trabant , podłączyłem do Multiscana i mam kilka skrenów , czy możecie pomóc , co może być nie tak .
    Dodam jeszcze ,że widziane parametry po zwiększeniu obrotów na postoju do 3-4 tys nie zmieniają sie za bardzo , cisnienie doładowania cały czas w okolicach 900, zwieksza sie minimalnie oczekiwane cisnienie doładowania miedzy 300- 400 do 450 , sterownie siłownika turbo cały czas stoi na 5 % a zawór podciśnienia turbo zostaje cały czas wyłączony iiiii auto nie jedzie , tak go kupilem .https://www.youtube.com/watch?v=iXeARhMI0Q4
    Te parametry to na wolnych obrotach zarejestrowane? Jeśli tak to masz nieszczelny dolot, lub Mapsensor głupoty pokazuje. Podcisnienie ma wolnych obrotach przy szczelnej głowicy powinno być ok 300mbar, turbo wtedy nie pompuje.

    Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 grudzień 2014
    Skąd
    Bieruń
    Wiek
    32
    Postów
    2
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał csauto Zobacz post
    To na pewno nie hamulec, ponieważ problem też występuje, kiedy odpalę auto i tylko dodaję gazu. Jeszcze nie ruszam. Pomiędzy 1500 a 2000 obrotów silnik wpada w wibracje tak jakby pracował na 3 cylindrach. Dziś kolejny dzień auto odpalone z wyłączoną klimą i nie ma problemu. Jutro będzie odpalone z włączoną klimą. Ciekawe co się wtedy stanie.
    Ogarnąłeś temat już co było przyczyną?


 

Podobne tematy

  1. Ducato 2.8JTD 2005r brak mocy, brak błędów w sterowniku
    Napisany przez madmax9871 na forum Ducato II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-07-2024, 12:10
  2. Brak wspomagania przy pierwszym odpaleniu
    Napisany przez mawli na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 15-08-2019, 00:23
  3. mało mocy na niskich obrotach po odpaleniu 1.9 120km MJ
    Napisany przez dejavu na forum Stilo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 04-02-2015, 10:07
  4. [silnik] Brak reakcji na pedał przyspieszenia, brak mocy 1.9
    Napisany przez bammber na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 20-03-2010, 19:48
  5. Po odpaleniu Coś wyje jak młynek do kawy i brak ładowania
    Napisany przez Mistrano na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 04-11-2009, 00:39

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-5341-4-t-jet-brak-mocy-po-odpaleniu-47232

1.4 t jet spadki mocybrak mocy po odpaleniu silnikafiat 1.4 t jet brak mocy

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl