Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 2 z 2
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Skawina
    Wiek
    41
    Postów
    769
    Auto
    TIPO SW 1.4 fire
    Rocznik
    2018

    1,4 95hp termostat 88* a temp robocza silnika

    Witam szanowne grono. Po 5 latach eksploatacji dopadł mnie urwany króciec termostatu ten plastikowy. Wczoraj wymieniłem na MAGNETI MARELLI TERMOSTAT 352317100460 i zaciekawiła mnie jedna sprawa. Przy nowym termostacie temp robocza z odczytów w apce torq to 87-91 podczas spokojnej jazdy natomiast na starym 78-83.
    Teraz pytanie bo na forum jest kilka tematów i są różne opinie - jaka jest temp robocza silnika w 95hp okolice 83 czy 91 *C +/-2*C.

    cytuje jedną z odpowiedzi
    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    Przejechałem dzisiaj 15km (miasto ale poza szczytem, bez korków, temp -2C), mierząc temperaturę "wody" (silnik 1.4, 95KM, AlfaOBD). I tak: druga belka zaświeca się około 50C, po przekroczeniu 70C jest już środek skali. Temperatura doszła do 85C i potem sobie oscylowała +/-2C (wskaźnik oczywiście niezmiennie w połowie skali). Szacowana temp. oleju rośnie wolniej niż wody i finalnie osiągnęła 89C.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    469
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    A nie masz prawdziwych problemów? Nudzi ci się w weekend?
    Te kilka stopni plus/minus nie mają znaczenia praktycznego. A nominalnie termostat ma zakres (np. 88 +/- 2 stopnie).
    Zawsze będą różnice między silnikami (konkretne egzemplarze ze swoją historią i przygodami) oraz między termostatami (nowy/stary, oryginał/zamiennik).
    Sterownik silnika ogarnie te różnice (po to głównie jest ECU).

    A jak już cytujesz jakąś wypowiedź o termostacie/temperaturach, to tam się wypadało dopisać, a nie zakładać nowy temat (bo to zaśmieca forum).

    PS
    Ciekawostka. Temperatury rzędu 80-90 stopni wcale nie są jakieś magiczne ani "optymalne", tylko wynikają z upośledzonego (ograniczonego rozmiarowo) układu chłodzenia. Tu nie było wyjścia i trzeba było ustalić temperaturę zawsze powyżej otoczenia (aby móc cokolwiek do niego oddać), cała tajemnica "optymalności". Tak, na to się nakłada kwestia parowania paliwa (wyższa temperatura pomaga), ale to jest drugorzędny temat.
    Historycznie jest jeszcze kwestia wody (dosłownie) i otwartych układów (czy z niewielkim nadciśnieniem): od około 90 stopni pompy przestają pompować, nagle. To też dobry powód aby się trzymać sporo poniżej 100. Taka "tradycja", dobry zwyczaj.

    Podobnie w elektronice niektóre układy się stabilizuje na 80 C (np. precyzyjne generatory częstotliwości w sprzęcie pomiarowym, radiowym itp.).
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 09-03-2024 o 18:42


 

Podobne tematy

  1. 1,4 95hp Czujniki odpowiedzialne za prawidłową pracę silnika
    Napisany przez Gomez405 na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 19-05-2021, 05:49
  2. Temperatura robocza Scudo 2.0 jtd
    Napisany przez myven na forum Scudo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 18-05-2018, 12:00
  3. Temp. silnika + klekotanie w kole
    Napisany przez CichyJerry na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 16-04-2014, 23:04
  4. Czy mam dobrą temp silnika? Przy jakiej temp włącza się wiatrak?
    Napisany przez ania8902 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 21-03-2013, 13:33
  5. temp silnika
    Napisany przez kris5896 na forum Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-04-2010, 18:07

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl