Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 34
Like Tree8lubi to!

Temat: 1,4 95 km - falowanie obrotów na jałowym , zimny silnik.  

  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    21
    Auto
    TIPO
    Rocznik
    2016
    Widać faluja miedzy 600 obrotów a 1200



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 listopad 2016
    Skąd
    Waw
    Wiek
    54
    Postów
    21
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał tipolino Zobacz post
    Masz rację. A z tym hamulcem to fajna sprawa: jak stoje na światłach na jezdni która jest lekko pod górkę, to zauważyłem że się nie cofam jak puszczam sprzegło - znaczy hamulec trzyma
    To akurat Hill hold control, zależy od nachylenia - na mniejszym podjeździe nie zadziała. Opcja jest chyba we wszystkich wersjach wyposażenia.

  4. #18
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,369
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Hill Hold Control włącza się przy pochyleniu auta od 5 stopni w górę.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2016
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    30
    Postów
    431
    Auto
    Tipo POP 1.4 95km
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    Hill Hold Control włącza się przy pochyleniu auta od 5 stopni w górę.
    Lub w dół, przy cofaniu też działa, ostatnio zauważyłem

  6. #20
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2008
    Skąd
    KRAKÓW
    Wiek
    49
    Postów
    664
    Auto
    TIPO
    Rocznik
    XI 2016
    Cytat Napisał Ridi Zobacz post
    Lub w dół, przy cofaniu też działa, ostatnio zauważyłem
    A to niespodzianka To jednak coś w tureckim Fiacie działa ? I to tak zupełnie dobrze ??? Nie wierzę!!!
    dziadeck lubi to.
    FIAT BRAVA 1.6 16V - w krainie wiecznej rdzy ...
    LANCIA LYBRA 1.9 JTD - odjechała w siną dal ...
    FIAT CINQUECENTO 704 - "The End" po 23 latach ...
    -------------------------------------------------------------
    FIAT TIPO 1.4 95KM + LPG


  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2016
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    30
    Postów
    431
    Auto
    Tipo POP 1.4 95km
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał MICHO Zobacz post
    A to niespodzianka To jednak coś w tureckim Fiacie działa ? I to tak zupełnie dobrze ??? Nie wierzę!!!
    Nawet zbyt dobrze, ostatnio mnie to wręcz wkurzało, zapięty wsteczny i odpuszczam hamulcem w dół po troszeczku co by wyjechać, za każdym zatrzymaniem 2s stania bo HHC

  8. #22
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał plak Zobacz post
    To akurat Hill hold control, zależy od nachylenia - na mniejszym podjeździe nie zadziała. Opcja jest chyba we wszystkich wersjach wyposażenia.
    O ile jest wrzucony odpowiedni bieg Kąt nachylenia też jest podany w instrukcji, w 500X to min. 5st.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Ridi Zobacz post
    Lub w dół, przy cofaniu też działa, ostatnio zauważyłem
    Podstaw obsługi auta nie znacie? Co więcej, nie znacie jego wyposażenia? Tak jak mój ojciec, wsiąść i jechać. Z drugiej strony miłe rozczarowanie, coś auto ma

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Ridi Zobacz post
    Nawet zbyt dobrze, ostatnio mnie to wręcz wkurzało, zapięty wsteczny i odpuszczam hamulcem w dół po troszeczku co by wyjechać, za każdym zatrzymaniem 2s stania bo HHC
    Gdybyś przeczytał instrukcję, to byś wiedział, że nie trzeba czekać

    Jestem zszokowany poziomem ignorancji, inaczej tego nazwać nie można. Jak można nazwać brak podstaw obsługi auta? Do tego temat wątku "falowanie...", a tu nagle pojawia się HIl Holder, który swoją drogą montowany był już w ponad 10-letnich autach - żadna nowość.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 11-01-2017 o 11:28
    ZAFFERANO lubi to.

  9. #23
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,369
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Ridi Zobacz post
    Lub w dół, przy cofaniu też działa, ostatnio zauważyłem
    Mi chodziło od 5 stopni i więcej stopni, to że w dół i górę wiedziałem już przed kupnem auta bo to jest w instrukcji opisane

  10. #24
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2008
    Skąd
    KRAKÓW
    Wiek
    49
    Postów
    664
    Auto
    TIPO
    Rocznik
    XI 2016
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    Hill Hold Control włącza się przy pochyleniu auta od 5 stopni w górę.
    Oj to niektórzy zaraz podniosą hejt że nie będą czekać do wiosny! Jak się ciepło zrobi ... tzn. powyżej 5 stopni
    krowka1978 lubi to.
    FIAT BRAVA 1.6 16V - w krainie wiecznej rdzy ...
    LANCIA LYBRA 1.9 JTD - odjechała w siną dal ...
    FIAT CINQUECENTO 704 - "The End" po 23 latach ...
    -------------------------------------------------------------
    FIAT TIPO 1.4 95KM + LPG


  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2016
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    30
    Postów
    431
    Auto
    Tipo POP 1.4 95km
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    O ile jest wrzucony odpowiedni bieg Kąt nachylenia też jest podany w instrukcji, w 500X to 5st.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.



    Podstaw obsługi auta nie znacie? Co więcej, nie znacie jego wyposażenia? Tak jak mój ojciec, wsiąść i jechać. Z drugiej strony miłe rozczarowanie, coś auto ma

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.



    Gdybyś przeczytał instrukcję, to byś wiedział, że nie trzeba czekać

    Jestem zszokowany poziomem ignorancji, inaczej tego nazwać nie można. Jak można nazwać brak podstaw obsługi auta? Do tego temat wątku "falowanie...", a tu nagle pojawia się HIl Holder, który swoją drogą montowany był już w ponad 10-letnich autach - żadna nowość.
    Przepraszam jaśniego Pana, że przesiadłem się do nowego auta z czegoś w czym szczytem technologii była klimatyzacja. Instrukcje przewertowałem przed odebraniem auta dobre 4 razy... Chwilami mam wrażenie, że siedzisz na tym dziale tylko po to by atakować innych. HHC to dla mnie nowość, poczytałem w instrukcji, zanotowałem, że coś takiego jest i kropka. Jak spotkałem się z tym podczas jazdy to trzeba było ogarnąć co i jak...
    slawcio74 lubi to.

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2016
    Skąd
    Będzin
    Postów
    290
    Auto
    Tipo tipo 1.4 16v + LPG
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Gdybyś przeczytał instrukcję, to byś wiedział, że nie trzeba czekać
    Co zrobić żeby nie czekać? Sprawa może stać się poważna podczas podjazdu pod zbyt oblodzoną górkę, gdy po nie udanym wjeździe autko zatrzymujemy, a je zaczyna ściągać do tyłu na zblokowanych kołach, bo pod kołami lód. W sienie wystarczyło pulsowanie hamulcem by odzyskać kontrole nad kierunkiem zjazdu a zarazem się zbytnio nie rozpędzić. Co się stanie w tipo i jak sie kierowca powinien zachować w takiej sytuacji?

  13. #27
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Ridi Zobacz post
    Przepraszam jaśniego Pana, że przesiadłem się do nowego auta z czegoś w czym szczytem technologii była klimatyzacja. Instrukcje przewertowałem przed odebraniem auta dobre 4 razy... Chwilami mam wrażenie, że siedzisz na tym dziale tylko po to by atakować innych. HHC to dla mnie nowość, poczytałem w instrukcji, zanotowałem, że coś takiego jest i kropka. Jak spotkałem się z tym podczas jazdy to trzeba było ogarnąć co i jak...
    Wiesz co? Ręce opadają. Przesiadałem się kolejno:
    0. Rowerek dziecięcy.
    1. Fiat 126P.
    2. FIAT UNO 1.0 FIRE z listopada 1993, ostatni rok produckji we Włoszech.
    3. Fiat Grande Punto 1.4 8V Emotion (bez ESP i Hill Holder - był w pakiecie z ESP).
    4. Fiat 500X...

    W międzyczasie, w czasie posiadania GP, zamienna jazda struclem Opel Corsa B 1997 1.0 3 cylindry (żonkowóz), z wypasu - goła blacha, i tymczasowy żonkowóz Peugeot 206 z 2003, też wypasu nie miał. Po drodze jeszcze inne nie moje auta były.

    Więc dla mnie nie jest żadnym argumentem, że przesiadłeś się z archaicznego auta. To tylko pokazuje jak lekceważąco podszedłeś do tematu. W specyfikacji auta też jest, widać nie wiedziałeś co kupujesz, albo Cię to zupełnie nie obchodziło. Rozumiem, że sprawdziłeś zgodność wyposażenia z papierami Ja wiedziałem za każdym razem co w aucie mam, czego nie mam (we wszystkich, którymi jeździłem) i w momencie wyjazdu z salonu wiedziałem wszystko na tema obsługi Można Można
    Co więcej, czasem jeżdżę GP, które ode mnie przejęła żona. Nie mam problemów w dostosowaniu się, a jest potrzeba. Trzeba pamiętać o ręcznym, światłach, ESP, Hill Holderze i wielu innych...

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał mis888 Zobacz post
    Co zrobić żeby nie czekać? Sprawa może stać się poważna podczas podjazdu pod zbyt oblodzoną górkę, gdy po nie udanym wjeździe autko zatrzymujemy, a je zaczyna ściągać do tyłu na zblokowanych kołach, bo pod kołami lód. W sienie wystarczyło pulsowanie hamulcem by odzyskać kontrole nad kierunkiem zjazdu a zarazem się zbytnio nie rozpędzić. Co się stanie w tipo i jak sie kierowca powinien zachować w takiej sytuacji?
    Po prostu ruszasz, o trzymającym hamulcu zapominasz. Auto samo odpuści.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 11-01-2017 o 11:45

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2016
    Skąd
    Będzin
    Postów
    290
    Auto
    Tipo tipo 1.4 16v + LPG
    Rocznik
    2016
    Odp. w stylu "nie dopuścić do zblokowania kół" jest oczywista, tyle ze trudna do osiągniecia na lodzie, zwłaszcza gdy człowieka ściąga coraz szybciej na słup i nie ma czasu myśleć

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Wyobraź sobie podjazd z zakrętami i przepaściami po bokach, ruszanie do tyłu jeszcze Cie rozpędza, do przodu ściąga w przepaść

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2016
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    30
    Postów
    431
    Auto
    Tipo POP 1.4 95km
    Rocznik
    2016
    Krówka, ponownie oskarżasz mnie o coś nie mając zielonego pojęcia kim jestem, jak się przygotowałem itp... Jak było tłumaczyć ani strzępić klawiatury mi się nie chce. Co do HHC w instrukcji tutaj cytuję: "W fazie ruszania centralka systemu ESC utrzymuje ciśnienie hamowania w kołach, do osiągnięcia przez silnik momentu koniecznego do ruszenia lub przez czas maksymalny 2 sekund, umożliwiając przesunięcie nogi w prawo z pedału hamulca na pedał
    przyspieszenia. Po upływie 2 sekund, bez wykonania ruszenia, system dezaktywuje się automatycznie, obniżając stopniowo ciśnienie w układzie hamulcowym."
    W żadnym miejscu nie ma słowa jak zachować się w sytuacji o jakiej wspomniałem. Czyli zjeżdżam tyłem z górki z parkingu, mam zapięty bieg i powoli odpuszczam hamulec i ponownie się zatrzymuję żeby wyjechać i nie złapać przy okazji żadnej obcierki czy jadącego auta... Standardowa sytuacja drogowa.
    A Ty oczywiście od razu oskarżasz mnie o ignorancję, olewnictwo oraz to, że nie wiem jak obsługiwać systemy auta...

  16. #30
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Ridi Zobacz post
    W żadnym miejscu nie ma słowa jak zachować się w sytuacji o jakiej wspomniałem. Czyli zjeżdżam tyłem z górki z parkingu, mam zapięty bieg i powoli odpuszczam hamulec i ponownie się zatrzymuję żeby wyjechać i nie złapać przy okazji żadnej obcierki czy jadącego auta... Standardowa sytuacja drogowa.
    A Ty oczywiście od razu oskarżasz mnie o ignorancję, olewnictwo oraz to, że nie wiem jak obsługiwać systemy auta...
    Cofasz tak samo, jak w aucie bez tego systemu, z tą różnicą, że po prostu puszczasz sprzęgło do ruszenia (nie musisz puścić całkowicie, wystarczy troszeczkę - trzeba wyczuć auto, tak jakbyś standardowo jechał po płaskim, chciał ruszyć) i auto zacznie się toczyć do tyłu. Jeśli nie chcesz się w to bawić, to zostawiasz na luzie i niech sam się toczy. Wtedy Hill Holder nie działa. Również nie zadziała, gdy nie użyjesz hamulca nożnego, a ręczny. Opuścisz ręczny, to od razu się stoczysz.

    Co do tej sytuacji, to masz napisane w instrukcji, zacytowałeś ten fragment "W fazie ruszania centralka systemu ESC utrzymuje ciśnienie hamowania w kołach, do osiągnięcia przez silnik momentu koniecznego do ruszenia" Jeżeli auto ma jechać z górki, to dużo nie potrzeba

    Po przyjeździe do domu to było pierwsze, co testowałem na podjeździe do garażu Polecam znaleźć sobie odpowiednie miejsce i poćwiczyć. Tylko należy pamiętać o magicznej granicy kąta nachylenia min. 5st, żeby się nie zdziwić na czyimś zderzaku
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 11-01-2017 o 12:10
    ZAFFERANO lubi to.


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Falowanie obrotów na biegu jałowym, brak mocy.
    Napisany przez hybrid na forum Punto II
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 15-11-2014, 14:14
  2. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 23-02-2014, 14:43
  3. Falowanie obrotów, niepracujący silnik, instalacja LPG
    Napisany przez endriu420a na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 19-10-2012, 11:15
  4. falowanie obrotów 1.9 td na jałowym
    Napisany przez lenar90 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 30-01-2011, 20:36
  5. Falowanie obrotów
    Napisany przez maverick_ice na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 17-10-2009, 19:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-5341-4-95-km-falowanie-obrotow-na-jalowym-zimny-silnik-34368

tipo hill hold controlfiat tipo silnik falujetipo falujace obrotyszarpanie przy puszczaniu sprzegla i falowanie obrotownjerowne onroty na zimnym.silniki fist braco apadajqce.obrotyfiat tipo falujace obroty na zimnym silniku

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl