Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 34
Like Tree8lubi to!

Temat: 1,4 95 km - falowanie obrotów na jałowym , zimny silnik.  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    kujawsko-pomorskie
    Postów
    428
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 95KM
    Rocznik
    2016

    1,4 95 km - falowanie obrotów na jałowym , zimny silnik.

    Witam,
    Mam od kilku dni swojego wyczekanego Tiposa. Dziś zauważyłem że po uruchomieniu, po chwilowej pracy silnik zjechał w dół z obrotami , ale jakby sobie z tym nie radził i zaczął podszarpywać i lekko falkować z obrotami. Po kilku minutach po lekkim rozgrzaniu przeszło. Nie robię z tego tragedii , i nie zamierzam z tym jechać od razu do ASO , ale jak macie podobne doznania to proszę dajcie znać, a może już ktoś temat przerabiał ? Tym bardziej że robi się zimno i czeka nas mróz , a więc temat może się powielać.
    p.s. Sprawdźcie po odbiorze auta czy działa wam centralny na wszystkie drzwi . Ja dopiero na drugi dzień po odbiorze spostrzegłem , że tylne lewe drzwi nie reagują na centralny , miałem całą noc otwarty samochód. Chyba coś turasy nie podłączyły .... Teraz zamykam go mechanicznie, awaryjnie kluczykiem poprzez takie pokrętło w szczycie drzwi. Jak się nazbiera tematów do naprawy to udam się do ASO .



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Guest
    Dołączył
    11 październik 2016
    Skąd
    Katowice
    Postów
    101
    Auto
    Tipo 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    U mnie na poczatku tez byla jedna sytuacja z falowaniem obrotow, ale to odziwo na rozgrzanym silniku po przejechaniu malej trasy. Po prostu zatrzymalem sie na swiatlach a silnik jakby wariowal i falowal obrotami na jalowym. Pojechalem juz pod dom i tam po zatrzymaniu to samo. Przygazowalem go solidnie ale nic to nie dalo. Wiec wystraszony zgasilem silnik, odczekalem chwile, odpalilem ponownie i juz bylo ok.
    Od tamtej pory zrobilem jakies 2500 km i problem juz sie nie pojawil wiec nic z tym nie robilem moze po prostu jakies uroki docierania silnika

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2016
    Skąd
    Gniezno
    Wiek
    40
    Postów
    27
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2016
    Wydaje mi się, że to kwestia docierania silnika. U mnie wygląda to tak:
    1) w garażu mam temp. około 1-3 stopni
    2) włączam silnik - obroty same wskakują na poziom powyżej 1000 obr./min. (około 1200 - 1300)
    3) po chwili (ok. 1-2 min.) silnik schodzi sam poniżej 1000 obr.min. (ok.900)
    4) jak wcisnę na jałowym sprzęgło i je puszczę, to silnik sam podbija na chwilę obroty i po powrocie do 900 obr./min lekko chwilowo faluje. Żadnego błędu komputer pokładowy nie wyświetla.

    Mój osobisty wniosek: widocznie tak musi być na zimnym silniku. Problemu w ogóle nie ma jeśli przejadę parę minut. Być może to ze względu na to, że silnik jest na dotarciu?

    Jeśli ktoś, ma mądrzejsze wytłumaczenie niż ja, z racji swojego większego doświadczenia, chętnie wysłucham.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    kujawsko-pomorskie
    Postów
    428
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 95KM
    Rocznik
    2016
    Panowie dzięki za swoje wypowiedzi. Na razie od tamtego zdarzenia jest super , minęło kilka dni i temat z falującymi obrotami nie powtórzył się. Może coś w benzynie, ale wlałem na dobrej stacji - statoil ... a przynajmniej mi się tak wydaje że to dobra stacja.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2016
    Skąd
    Łódź
    Postów
    64
    Auto
    Tipo II 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał speedhub Zobacz post
    Wydaje mi się, że to kwestia docierania silnika. U mnie wygląda to tak:
    1) w garażu mam temp. około 1-3 stopni
    2) włączam silnik - obroty same wskakują na poziom powyżej 1000 obr./min. (około 1200 - 1300)
    3) po chwili (ok. 1-2 min.) silnik schodzi sam poniżej 1000 obr.min. (ok.900)
    4) jak wcisnę na jałowym sprzęgło i je puszczę, to silnik sam podbija na chwilę obroty i po powrocie do 900 obr./min lekko chwilowo faluje. Żadnego błędu komputer pokładowy nie wyświetla.

    Mój osobisty wniosek: widocznie tak musi być na zimnym silniku. Problemu w ogóle nie ma jeśli przejadę parę minut. Być może to ze względu na to, że silnik jest na dotarciu?

    Jeśli ktoś, ma mądrzejsze wytłumaczenie niż ja, z racji swojego większego doświadczenia, chętnie wysłucham.

    Potwierdzam, z tym że w pkt 4. na biegu jałowym po wciśnięciu i puszczeniu sprzęgła czasem komp trochę podbija obroty (ja nie nazwałbym tego falowaniem, bo to jest jednokrotne podbicie obrotów a nie wielokrotne), ale chyba tylko wtedy jak jest zimny silnik. Na ciepłym nie obserwuje u siebie chwilowego podbijania obrotów.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    21 maj 2016
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    34
    Postów
    485
    Auto
    Fiat Tipo - 1.4 16V
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał tipolino Zobacz post
    Potwierdzam, z tym że w pkt 4. na biegu jałowym po wciśnięciu i puszczeniu sprzęgła czasem komp trochę podbija obroty (ja nie nazwałbym tego falowaniem, bo to jest jednokrotne podbicie obrotów a nie wielokrotne), ale chyba tylko wtedy jak jest zimny silnik. Na ciepłym nie obserwuje u siebie chwilowego podbijania obrotów.
    To że na luzie lub 1 biegu przy puszczaniu sprzęgła obroty samoczynnie rosną to nie żaden błąd tylko taki "ficzer". Po co to jest do dziś nie wiem.

    Ja zauważyłem, że jak włącz dużo odbiorników prądu (ogrzewanie szyby, klima itd) to na jałowym biegu nie podnoszą się lekko obroty i silnik sprawia wrażenie jakby miał zgasnąć, lekko nim telepie, nie jakoś strasznie ale na pewno kulturę pracy ma niższą niż bez włączonych odbiorników.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2016
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    30
    Postów
    431
    Auto
    Tipo POP 1.4 95km
    Rocznik
    2016
    Z tego co wiem, to podbijanie obrotów na 1 biegu to bajer do stania w korkach i ruszania bez dodawania gazu, temu podbija sobie obroty by go nie zdusić. Samo falowanie na zimnym bardziej bym nazwał autossaniem żeby szybciej dogrzać silnik. W obecnym aucie mam podobnie, jałowe obroty na zimnym ~1100-1200 na dogrzanym to okolice 750 obrotów.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    28 lipiec 2016
    Skąd
    Postów
    627
    Auto
    Fiat Tipo 1.6 AT
    Rocznik
    2016
    W Daci Duster też podbija obroty przy wciśnięciu sprzęgła.Tak ma być żaden feler.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    29 maj 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    175
    Auto
    Opel Astra J Sedan
    Rocznik
    2016
    Tak jak poprzednicy zauważyli - to jest design, tak ma być. Przy odpuszczaniu sprzęgła obroty są nieznacznie podbijane aby wspomóc ruszenie i zminimalizować ryzyko zdławienia silnika. Podobnie jak przy ruszaniu pod górę hamulec trzyma przez około 2 sekundy.
    Jeżdżę, więc jestem.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2016
    Skąd
    Łódź
    Postów
    64
    Auto
    Tipo II 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    Masz rację. A z tym hamulcem to fajna sprawa: jak stoje na światłach na jezdni która jest lekko pod górkę, to zauważyłem że się nie cofam jak puszczam sprzegło - znaczy hamulec trzyma

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    21
    Auto
    TIPO
    Rocznik
    2016
    Witam u mnie to samo czasem faluja obroty na zimnym silniku auto posiadam od miesiąca czy ktoś był z tą przypadłoscią w ASO

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    21
    Auto
    TIPO
    Rocznik
    2016
    Jakby ssanie było zbyt szybko wyłączone

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2016
    Skąd
    LUBUSKIE
    Wiek
    36
    Postów
    884
    Auto
    TIPO EASY+ PAKIETY DODATKOWE 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    Jak silnik jest zimny to obroty są wyższe gdy silnik złapie trochę temperatury to obroty automatycznie spadają. Czy takie zachowanie miałeś na myśli pisząc o falowaniu obrotów???

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    21
    Auto
    TIPO
    Rocznik
    2016
    Gdy obroty się zmniejszą to silnik nierówno pracuje do momentu gdy silnik mocniej się nagrzeje

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2016
    Skąd
    LUBUSKIE
    Wiek
    36
    Postów
    884
    Auto
    TIPO EASY+ PAKIETY DODATKOWE 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    Na obrotomierzu widać jak te obroty falują??? Czy wskazówka stoi równo??


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Falowanie obrotów na biegu jałowym, brak mocy.
    Napisany przez hybrid na forum Punto II
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 15-11-2014, 14:14
  2. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 23-02-2014, 14:43
  3. Falowanie obrotów, niepracujący silnik, instalacja LPG
    Napisany przez endriu420a na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 19-10-2012, 11:15
  4. falowanie obrotów 1.9 td na jałowym
    Napisany przez lenar90 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 30-01-2011, 20:36
  5. Falowanie obrotów
    Napisany przez maverick_ice na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 17-10-2009, 19:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-5341-4-95-km-falowanie-obrotow-na-jalowym-zimny-silnik-34368

tipo hill hold controlfiat tipo silnik falujetipo falujace obrotyszarpanie przy puszczaniu sprzegla i falowanie obrotownjerowne onroty na zimnym.silniki fist braco apadajqce.obrotyfiat tipo falujace obroty na zimnym silniku

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl