Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2014
    Skąd
    Leszno (WZ)
    Wiek
    29
    Postów
    33
    Auto
    Palio 1.2 8v
    Rocznik
    1999

    Zabójca akumulatorów

    Witam, moje Palio 1.2 posiadało akumulator(50ah 450A) który był w dobrej kondycji , w przeciągu jednego(ulewnego dnia) akumulator nie miał siły nawet załączyć pompki paliwa , o kręceniu rozrusznikiem nie wspomnę. Został naładowany , Zrobiłem dystans 32km , później 30km i wizyta na stacji i sytuacja się powtórzyła. Dostałem sprawny akumulator od VW Lupo (55ah 470A) który po rocznym odpoczynku w garażu odpalił palio kilka razy. Podłączyłem go pod prostownik (ładowanie około 21h) naładowany full. Odpalał ładnie ale tylko około 4 razy trasy do 2km.
    Tata powiedział że nie możliwe żeby oba akumulatory od zużycia tak nagle siadały, alternator ładuje kontrolki nie świeca. Wspomniał ze może być gdzieś jakiś lewy pobór mocy i żeby próbować zdejmować klemy na postoje. Ktoś coś na to poradzi ?
    Niebieska Puma



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Zadra Zobacz post
    Ktoś coś na to poradzi ?
    Tak przede wszystkim poszukać na forum, na google - gdziekolwiek bo temat jest oklepany jak nie wiem co
    Amperomierz w dłoń i mierzysz pobór prądu z akumulatora przy zamkniętym zgaszonym aucie. Potem szukasz który obwód pobiera większy prąd wyciągając bezpieczniki..
    Ładowanie jak sprawdzałeś? Kontrolka to nie wszystko..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    38
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Ładowanie jak sprawdzałeś? Kontrolka to nie wszystko..
    Ostatnio jeden z kolegów z forum pisał jak to niby było wszystko ok a okazało się, że ładowanie miał 19V i aku poszło sie ... Podstawa to miernik!

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2014
    Skąd
    Leszno (WZ)
    Wiek
    29
    Postów
    33
    Auto
    Palio 1.2 8v
    Rocznik
    1999
    Odpalałem z popychu ,wiec jakby nie było ładowania to bym nie ujechał daleko, w ciągu godziny napisze co zdziałałem miernikiem . Dziękuję
    Niebieska Puma

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2015
    Skąd
    Tarnów
    Postów
    5
    Auto
    palio
    Rocznik
    2000
    Mam ten sam problem jesli znalazłeś rozwiazanie to czekam na odpowiedz

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2014
    Skąd
    Zamość
    Wiek
    37
    Postów
    260
    Auto
    Fiat Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    2010 FL
    Tak jak napisał kolega Turek86, miernik i zmierzyć ładowanie. Na wyłączonych światłach powinno być 14-15V, na włączonych minimalnie może spaść poniżej 14V. Jeśli jest większe niż 15V to może być problem z regulatorem napięcia i daje za duży prąd co może skutkować przeładowaniem aku i jego powolną śmiercią, powykręca płytki w celach i aku na złom. Jeśli jest gdzieś lewy pobór prądu to musi być bardzo duży żeby zaraz po jeździe nie można było odpalić auta. Skłaniałbym się raczej ku braku ładowania lub aku jest już uszkodzone. Miałem tak w vectrze, aku miało 18 miesięcy i dostało przebicia, po kilku godzinach ładowania miał 11v i dało radę odpalić i jeździć jednak po zgaszeniu to była loteria czy odpali Wymienili go na gwarancji bez żadnego problemu. Proponowałbym najpierw sprawdzić na zgaszonym ile ma volt, później na odpalonym. Jeśli jest wszystko ok to wtedy szukać lewego poboru prądu. Jeśli coś jest nie tak z aku to można pojechać do sklepów zajmujących się sprzedażą akumulatorów i oni mają odpowiedni sprzęt by sprawdzić czy nie ma przebicia na celach.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2015
    Skąd
    Tarnów
    Postów
    5
    Auto
    palio
    Rocznik
    2000
    pomierzyłem
    na wyłączonym silniku 12,85 V
    na włączonym silniku 14,09 V
    z włączonymi światłami 14,05 V
    sprawdziłem tez czy pobiera prąd po wyłączeniu silnika ale nic nie wykazał miliamperomierz ;(

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    38
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Wartości raczej poprawne.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2015
    Skąd
    Tarnów
    Postów
    5
    Auto
    palio
    Rocznik
    2000
    czyli zostaje ze padł akumulator,
    Kupiłem go 3 lata temu i w ciągu tego czasu przejechałem zaledwie 5 tyś km, głównie do pracy.
    Jest możliwe że jeśli co dzień przejeżdżałem krótkie trasy 7 km, to spowodowało by rozładowanie akumulatora i jego powolną śmierć?

  11. #10
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Dltw
    Wiek
    25
    Postów
    1,163
    Auto
    Marea Weekend 1.9JTD (2009-2017)
    Rocznik
    1999
    Panie, toż to książkowy przykład na zabicie akumulatora. 5 tys km przez 3 lata, krótkie odcinki...
    They see me trollin', they hatin'
    308 SW 2.0, Focus MK2, GS500 i inne...
    2009 - 2017 Marea Weekend 1.9 JTD CF2 Verde Gardena

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    829
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v
    Kolego amperomierz w dłoń zdejmujemy klemę i wpinamy amperomierz pomiędzy klemę a biegun akumulatora najlepiej na krokodylki. I Czekasz co pokaże. Na początku zawsze duże wartości bo ECU itp pobiera prąd ale potem wartość powinna spaść do bodajże 0,04 albo 0,004 ampera. Nie powiem dokładnie nie pamiętam. Tak ze pamiętaj odczyt rób przez 2-3 minuty i dopiero końcowe wyniki sie liczą. Jesli jest więcej niz powinno masz gdzieś zwarcie lub cos za dużo prądu ciągnie.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2014
    Skąd
    Zamość
    Wiek
    37
    Postów
    260
    Auto
    Fiat Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    2010 FL
    Mój sąsiad ma Renówkę19 już chyba z 10 lat i zrobił może 15kkm a nie dawno 3 aku założył, tylko on ma przypadłość zostawiania włączonych świateł Ale do rzeczy, napięcie na aku jak najbardziej prawidłowe, więc zostaje bardzo duży pobór prądu. Mi po ulewie zrobiło zwarcie na czujniku od wentylatora chłodnicy i cały czas chodził. Można amperomierz podłączyć i jak jest duży pobór prądu to wyciągać po kolei bezpieczniki i jak na którymś obwodzie jest zwarcie to szybko się dowiesz Ewentualnie szczotki na alternatorze dostały zwarcia do masy i też wtedy szybko aku rozładuje.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2015
    Skąd
    Tarnów
    Postów
    5
    Auto
    palio
    Rocznik
    2000
    sprawdziłem jeszcze raz dokładniejszym amperomierzem prze około 1 minute pobierało 79 mA a po tym czasie słychać było jakiś "przekaźnik" i pobór spadł do 23 mA

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2014
    Skąd
    Zamość
    Wiek
    37
    Postów
    260
    Auto
    Fiat Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    2010 FL
    Nie jestem elektrykiem ani elektronikiem, ale nie wydaje mi się, że te 23mA tak rozładowywałoby aku. Taki pobór to wydaje mi się normalny jest. Jedyne co mi teraz przychodzi do głowy, to że aku nie przyjmuje prądu. Miałem już wiele przebojów z ładowaniem ale nie w stilo. W vectrze jak był altek na wykończeniu, to w nocy było widać delikatne jarzenie się kontrolki. Niby ładował ale miał zwarcie do masy i po zgaszeniu rozładowywał aku.


 

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

zabojca akumulatora

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl