Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 grudzień 2018
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    32
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Palio 1.2 16v
    Rocznik
    2002

    Wyje pompa wspomagania

    Cześć!
    Problem jest następujący, wyła mi pompa wspomagania i kierownica po odpaleniu działała skokowo albo wspomagania wcale nie było. Na początku wymieniłem olej we wspomaganiu bez poprawy, nastepnie wczoraj wymienilem pompę na inną używaną sprawną. I ta druga wyje tak samo jak ta zdemontowana i objawy są identyczne..
    Co moze być przyczyną? Zalana nowym olejem Dextron 2 odpowietrzona i pasek naciągniety.
    Oleju nie ubywa i nie ubywało wcześniej, nie pieni się nic się nie dzieje w zbiorniczku.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    28 wrzesień 2013
    Skąd
    Lębork/Gdynia
    Postów
    138
    Auto
    Siena 1,6 16V
    Rocznik
    06.1998
    Skoro to (raczej, chyba) nie pompa, to posprawdzaj węże i przewody metalowe,
    którymi idzie olej do maglownicy i z powrotem, może któryś gdzieś jest
    zagięty, zaciśnięty czy cokolwiek i nie ma przepływu

  4. #3
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,041
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Jak kol. Tunio ,podpowiada, szczegolnie przewod cisnieniowy sprawdz na droznosc.Byly przypadki,ze sparcialy wewnątrz,ze starosci, fragmentami gumy blokowal przeplyw w miejscu zakucia węza lub przewodu met.(tam gdzie najweższy przeplyw} i przeciązal pompe.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 grudzień 2018
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    32
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Palio 1.2 16v
    Rocznik
    2002
    Węże sprawdzone czy nie są pozaginane poparciałe i wszystko wygląda dobrze. Układ dodatkowo przepłukany płukanka która ma czyścić i udroznic wspomaganie i dalej jest to samo, no może pompa się wyciszyła ale dalej nie ma wspomagania po odpaleniu zimnego silnika.
    Co tam jeszcze jest w tym układzie co może być uszkodzone??

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    28 wrzesień 2013
    Skąd
    Lębork/Gdynia
    Postów
    138
    Auto
    Siena 1,6 16V
    Rocznik
    06.1998
    """ Po odpaleniu zimnego silnika ""???
    A co się dzieje po nagrzaniu?
    A na niskich//wysokich obrotach?
    Sprawdzałeś węże tylko wzrokowo?
    Dobrze by było je zdemontować, wyjąć
    i przedmuchać dla sprawdzenia drożności
    Ostatnio edytowane przez Tunio ; 31-03-2020 o 15:46

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 grudzień 2018
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    32
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Palio 1.2 16v
    Rocznik
    2002
    Jak przejade kilkaset metrów to wszystko działa jak nowe, lekko i bez oporu, po odpaleniu jak postoi kilka godzin nie ma wspomagania wcale

    I jak jest ciepło na dworze to znacznie szybciej mu się poprawia, 2 obroty i jest dobrze

    Obroty nie wpływają na to zjawisko, może minimalnie ale ledwo wyczuwalnie
    Ostatnio edytowane przez wicuss ; 31-03-2020 o 16:55

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    28 wrzesień 2013
    Skąd
    Lębork/Gdynia
    Postów
    138
    Auto
    Siena 1,6 16V
    Rocznik
    06.1998
    Hmmm... A może to najprostsza rzecz tzn. pasek napędu pompy?
    Może jest nieco luźny i piszczy, a po chwili ''łapie''?
    Po przeczytaniu ostatniego posta taka myśl...

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 grudzień 2018
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    32
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Palio 1.2 16v
    Rocznik
    2002
    Pasek się ślizga po odpaleniu na zimno ale to niezależnie od tego jak bardzo nie byłby naciągniety, jak przestaje ślizgać nadal nie ma wspomagania i to kilkaset metrów dalej, coś nie pozwala się pompie swobodnie obracać. Tak to wygląda. I to jednej i drugiej tej poprzedniej, myślałem że zatarlo się łożysko ale po demontażu żadnego luzu, można jednym palcem kręcić kołem pompy.
    Tak więc jutro zdemontuje wszystkie węże z układu i przedmucham z kompresora.
    Wynikami się podzielę.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 grudzień 2018
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    32
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Palio 1.2 16v
    Rocznik
    2002
    W końcu się za to zabrałem.
    Więc tak:
    Zdemontowalem z auta wszystko oprócz przekładni i przedmuchałem kompresorem, włącznie z przekładnią która została na aucie tyle ile się dało.

    Podsumowując:
    Układ plukany płukanką
    Wszystko przedmuchane (węże, przekładnia etc.)
    Wymieniona pompa wspomagania
    Wymieniony kilkukrotnie płyn (ATF Dextron II)

    Ten ślizgający się pasek to był jednak od alternatora, więc wszystko ładnie się kręci a efekt jest taki że dalej nie mam wspomagania jak jest zimny silnik...

    Przekładnia do wymiany????
    Co jest z tym grane???
    Ostatnio edytowane przez wicuss ; 17-04-2020 o 08:49


 

Podobne tematy

  1. Pompa wspomagania
    Napisany przez Glifiarz na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 31-05-2018, 10:41
  2. Pompa wspomagania kierownicy
    Napisany przez abm10 na forum Croma
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 08-09-2014, 15:02
  3. pompa wspomagania do 1.2
    Napisany przez karte32 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 19-05-2012, 18:55
  4. pompa wspomagania wyjecie
    Napisany przez nervus-ek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 21-07-2010, 23:55
  5. pompa wspomagania regeneracja 2.4td
    Napisany przez nervus-ek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 15-12-2009, 22:26

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsiena-palio-443wyje-pompa-wspomagania-46540

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl