Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 22 z 22
  1. #16
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał matrosbum Zobacz post
    Gościu z rodziny który mi te auto załatwił powiedział że to nie ma znaczenia bo tylnie i tak nic nie dają a najważniejsze są przednie :/
    Powiedz mu że jest idiotą. I nie wierz w nic co on "wie" o samochodach i ich naprawach.

    Kurde nie znam sięna autach tak dobrze, jak możecie mi wytłumaczyć dokładnie jak to jest z tymi tylnymi? jest tam przewód jeden na bank odcięty, może zrobić fotkę i wstawić?

    dodam że ten przewód(rurka) który podobno idzie na tył jest od razu pod maską i jest on odcięty i mocno zgnieciony, chyba po to aby płyn nie wyciekał. :/ ??
    Samochód jest jednym z powszechnie dostępnych urządzeń które mogą cię łatwo i szybko zabić. Samochód z niesprawnym układem hamulcowym zrobi to jeszcze szybciej.
    Już pomijam ten drobiazg że auto bez hamulców nie przejdzie okresowego przeglądu technicznego (diagności chętni do podbicia przeglądu "po znajomości" to gatunek na wymarciu).

    Masz do naprawienia hamulce, a nie znasz się na tym. Są na forum poradniki, sama naprawa w tym przypadku będzie trudniejsza bo trzeba wymienić rurki. Czyli warsztat, albo co najmniej zaawansowany majsterkowicz dysponujący kanałem i kompletem narzędzi. Plus materiały.
    Jazda zimą bez hamulców z tyłu to rzecz trudna nawet dla bardzo doświadczonego kierowcy, każde ostrzejsze hamowanie może się skończyć niekontrolowanym poślizgiem.
    Powiem tak: samochód z niesprawnymi hamulcami będzie cie próbował zabić, prędzej czy później. I może mu się udać. "Dobrze" jeśli tylko ciebie, a nie jeszcze kilku niewinnych ludzi.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    37
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał matrosbum Zobacz post
    Gościu z rodziny który mi te auto załatwił powiedział że to nie ma znaczenia bo tylnie i tak nic nie dają a najważniejsze są przednie :/
    Ten gościu powinien za to co powiedział siedzieć za kratami !!! Jak nic nie dają tylne hamulce? Tu się nie trzeba znać na mechanice żeby wiedzieć, że hamulec to świętość a samochodzie. Może wymontuj tylne koła, bo przecież są aż 4 w samochodzie i najważniejsze są przednie ... Jestem rozj...y tym co napisałeś.

  4. #18
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Car Crash Compilation # 27 - YouTube
    0:50 - tak zachowuje się samochód bez tylnych hamulców na śliskiej jezdni.

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 listopad 2012
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    85
    Auto
    Palio 1.6 16V HL
    Rocznik
    1998
    weź zadzwon do TYPECZUNIA i powiedz że ma to naprawiać jak mogles kupić auto bez hamulców ?? what the fack ?

    Nie klniemy na forum.. Byrrt
    Ostatnio edytowane przez byrrt ; 19-12-2013 o 17:32

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 czerwiec 2013
    Skąd
    Wawa
    Postów
    6
    Auto
    Palio weekend
    Rocznik
    1999
    Na pewno nie wymieni to jest cwaniak nawet jeśli rodzina, oczywiście wystraszyliście mnie, ile będzie kosztować tak mniej więcej wymiana rurek???kurcze to na wigilię jadę drugim autem :/

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 grudzień 2013
    Skąd
    Kielce
    Postów
    38
    Auto
    Fiat Siena 1.6 16V
    Rocznik
    1998
    Cytat Napisał matrosbum Zobacz post
    Na pewno nie wymieni to jest cwaniak nawet jeśli rodzina, oczywiście wystraszyliście mnie, ile będzie kosztować tak mniej więcej wymiana rurek???kurcze to na wigilię jadę drugim autem :/
    Przy okazji warto wymienić cały komplet sztywnych przewodów, same części kosztują około 200 zł, do tego płyn hamulcowy i oczywiście robocizna. Nie wiadomo też, od jak dawna tylne hamulce nie pracowały; jeśli bębny i tarcze są w niezłym stanie to ok, ale prawdopodobnie będzie trzeba wymienić komplet sprężynek za jakieś 25 zł na oba koła, bo pewnie się zapiekły. Nie wiadomo jak sprawa stoi z cylinderkami, ale długo nie używane też pewnie będą się kwalifikować do wymiany. Przed zaprowadzeniem auta do mechanika rozbierz bębny na czynniki pierwsze i bardzo dokładnie oczyść wszystkie elementy w nafcie przy pomocy drucianej szczotki - zajmie to kupę czasu, za który mechanik sobie policzy, a sam zrobisz to tak samo dobrze. Przy okazji zobaczysz, co na pewno kwalifikuje się do wymiany. Generalnie po czyszczeniu wszystko ma się błyszczeć jak nowe - jeśli nafta czegoś nie ruszy - wymień to, bo będzie nie do uratowania. Nie obawiaj się, że nie złożysz wszystkiego tak jak było - hamulce i tak są martwe. Przy pracy zapewne zobaczysz leksykalne przykłady korozji stali, pasywacji aluminium i śniedzenia miedzi.
    Odnośnie jazdy bez tylnych hamulców - jeśli masz sprawny rower wyposażony w oba hamulce - odepnij tylny i przejedź się o poranku, podczas gołoledzi. Da się hamować tylko przednim, ale w pewnym momencie zaczyna brakować tylnego, który stabilizuje cały pojazd. Inna sytuacja z tylnym - po odpięciu przedniego na pewno nie wyhamujesz, bo ściągnie Ci rower w prawo lub lewo - dokładnie to samo dzieje się z samochodem, z tym, że w aucie hamujesz wszystkimi czterema kołami naraz, co sprawia, że pojazd jest bardzo stabilny.
    Dlatego też na suchej nawierzchni przód jakoś dawał radę, ale na śliskiej - jak zacznie znosić tył to przednim będzie bardzo trudno uratować sytuację, bo przednie koła będą zatrzymywać się stabilnie a tylne zupełnie nieprzewidywalnie.

    P.S. Odnośnie mocy hamowania: zwróć uwagę na układ hamulcowy pociągu - każde koło jest wyposażone w hamulec i wszystkie obowiązkowo muszą działać - nawet jeśli skład liczy 32 wagony, co daje 8, 12 lub nawet 16 hamowanych kół lokomotywy (w zależności od jej modelu) plus 128 (wagony dwuosiowe) poprzez 256 (wagony czteroosiowe) na 384 kołach kończąc (wagony 6 - osiowe). W przypadku najcięższych składów prowadzonych przez 2 lokomotywy mamy aż 832 szczęki hamulcowe, z których każda niedziałająca może wydłużyć drogę hamowania pociągu aż o kilka metrów! Wyobraź więc sobie, że maszynista uznał, że tylne hamulce nie są potrzebne i odciął przewody do wagonów...
    Ty masz w samochodzie tylko 4 cierne mechanizmy hamowania, więc sam sobie oblicz proporcje.

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 grudzień 2013
    Skąd
    Poland
    Postów
    28
    Auto
    Siena 1.6 16V HL
    Rocznik
    1998
    Tak jak forumowicz napisał wyżej, jeżeli tylne hamulce było odcięte długo to może być tam niezły sajgon.. Proponuje wymienić wszystko od początku 2x Cylinderki (cena jednego to ok 30zł), zaciski (+/- 60zł), sprężynki (20-25zł), oraz wszystkie przewody! Na dodatek wyczyść bębny naftą, jednak jeżeli będzie bardzo z nimi zle, też je wymień. Jak już będziesz w tak zaawansowanej fazie możesz od razu rozebrać łożyska z tyłu (nie wiadomo czy ktoś poza mechanikami w fabryce tam zaglądał), jeżeli są jeszcze w miarę dobre, rozbierz je i przeczyść naftą, następnie nasmaruj (i nie żałuj smaru, żeby wszystko tam dobrze pracowało) i złóż.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Twardy pedał sprzęgła
    Napisany przez zezon na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 23-11-2012, 22:56
  2. pojedynczy stuk podczas skrętu
    Napisany przez jarom35 na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 03-12-2011, 18:12
  3. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-11-2011, 00:16
  4. twardy pedał hamulca
    Napisany przez ewa504 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 08-08-2010, 23:16
  5. Skrzypienie i stuki podczas skrętu
    Napisany przez Oman na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 05-07-2010, 18:47

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Fiat siena hamulce

twardy pedal hamulcowy

twardy pedal z rana fiat siena

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl