witam mam następujący problem , silnikiem trzęsie na wolnych obrotach , czasem tak intensywnie że aż czuć w środku , spotkał się ktoś z tym?
witam mam następujący problem , silnikiem trzęsie na wolnych obrotach , czasem tak intensywnie że aż czuć w środku , spotkał się ktoś z tym?
obroty stoją sztywno , tylko te trzęsienie. jutro sprawdzę . oglądałem gołym okiem i wygladało ok
Prawda, dziś wymieniona została u mnie poduszka pod skrzynią - stara wyglądała tak jak nowa (tylko brudna) a różnica w wibracjone duża
Fiat Stilo 1.9 JTD 2002r.
115 ps, przebieg ponad 250tyś.
grafitowy, 17 calowe felgi, pakiet MS design
u mnie z kolei od roku drga kierownica na postoju, wolnych obrotach... tamtego lata lekko postukiwało coś u dołu silnika, ale teraz tłucze się już dosyć mocno - też poducha do wymiany tylko środkowa co ciekawe drgania są cały rok, ale nieprzyjemne dźwięki zniknęły późną jesienią i znów pojawiły się wiosną... temperatura + guma i są cyrki
Witajcie, jestem tu nowy, ale problemów ze swoją Sieną mam sporo i to starych problemów.
Moja maszyna na wolnych obrotach, np. i najczęściej jak zwalniam szarpie, nie wiem czy to to samo co "trzęsie", ale jest to uciążliwe i chcęcośz tym zrobić.
Pozdrawiam.
Witam
Chciałbym podłączyć się pod temat. Moja Siena 1.2 8v - 2000 z 6-cio letnim LPG (II generacja, ale na nim przejechane tylko ponad 10000-15000 km) zaczęła szarpać na biegu jałowym przy PB jak i LPG. Szarpanie nie jest stałe, ale bardzo odczuwalne i regularne co 3-4 sekundy szarpnięcie. Podczas jazdy jest wszystko w porządku w obu wariantach. Filtry wymienione, LPG wyregulowane, świece NGK mają niecałe 10000 km, przewody WN wymieniłem wczoraj, gdyż zauważyłem, że jeden był zaśniedziały przy fajce, świece były okopcone trochę więc chyba działają. Próbowałem już dodatków do benzyny i PB 98 Verva - nie pomogło. Gdybyście koledzy mogli zerknąć na poniższe zrzuty z ECU Scana (wersja 1 i 2) i powiedzieli jak to wygląda według Was od strony komputera:
ECU Scan v.1 (na PB 98)
ECU Scan 1 - PB 98 - YouTube
ECU Scan v.1 (na LPG)
ECU Scan 1 - LPG - YouTube
ECU Scan v.2 (początek na PB 98 i mniej więcej od połowy na LPG, a później mieszane raz PB raz LPG, błędy wykasowane i nie pomogło)
ECU Scan 2 - PB 98 i LPG - YouTube
Żeby Was nie zmyliło oczywiście gdy obroty wskakują na 2000 to był dodawany gaz.
Wszystkie testy z tych programów zostały zaliczone (nie robiłem ich na filmach). Więc co mogę jeszcze zrobić małym kosztem zanim zacznę wydawać niepotrzebnie kasę na różne części. Naczytałem się na forach o tej dolegliwości i ludzie wydają majątek na części, a czasami sprawa wydaje się banalna. Jak można to podpowiedzcie coś. Cyba, że pozostanie mi przyzwyczaić się do takiej pracy silnika.
Ostatnio edytowane przez emdzej80 ; 27-10-2012 o 21:08
Ja bym jednak spróbował wymienić świece.. Ew chociaż je przeczyścić i sprawdzić szczelinę, to że mają 10tyś nie oznacza że są 100% dobre. Ew. winna może być też cewka.
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Dzięki za pomysł ze świecami, ale i to nie pomogło. Wymieniłem również cewkę i też nie pomogło. Jestem właśnie po kolejnej regulacji LPG i nic. Robiłem regulację zaworów i nic. Jeden dodatkowy objaw zauważyłem teraz zimą (przypominam sobie, że tak działo się też latem szczególnie po nocy), a mianowicie jak silnik jest zupełnie zimny czyli gdy go dopiero odpalam to na wolnych obrotach telepie nim jak w kabinie ciągnika. Dzieje się tak na PB i LPG, z tym, że mocniej telepie na LPG. Dopiero jak przejadę z 10 km i silnik się rozgrzeje to na PB i LPG jest o wiele lepiej, ale telepanie jest dalej odczuwalne na wolnych obrotach tylko, że lżejsze. Dużo osób pisze również o czyszczeniu przepustnicy, ale jakoś mam wątpliwości czy to jest przyczyną nierównej pracy silnika na wolnych obrotach. Ci co czyścili usuwali problem tylko na chwilę i powracał. Dodam, że Siena podczas jazdy zachowuje się bez zarzutu. Przyspiesza bez problemu. Tylko te cholerne wolne obroty. Co Wy na to?
8v jest na monowtrysku ?
GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression
Ciężko powiedzieć, ale z tego co czytałem na necie mój ma chyba wielopunkt. Przy wymianie świec widzę metalową listwę i cztery wtryski. Każdy z wtrysków ma swoją kostkę i zawsze muszę te kostki odłączać od wtrysków, aby móc dostać się do świec. Więc chyba wielopunkt...
a sprawdzałes podczas tego telepania na zimnym odłączec kable ze swiec pojedynczo i sprawdzac jaka jest praca silnika ?
ale w sumie jak masz dostep łatwy do wtrysków to pozamieniaj je miejscami moze którys poprostu leje albo daje za małą dawke paliwa i tak telepie - sprawdzic zmieniając miejsca zawsze mozna
Ostatnio edytowane przez yacub ; 22-12-2012 o 13:59
GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression
Tyle już przeczytałem opinii na temat sprawdzania iskry na świecach czy przewodach, itp., że nie wiadomo jak to zrobić najbezpieczniej dla auta, aby czegoś nie uszkodzić, dlatego Kolego doradź w ramach bezpieczeństwa, żeby czegoś nie spalić czy przewody mogę odłączać nie od strony świec, ale od strony cewki? Pytam o to, gdyż mam łatwiejszy dostęp do przewodów WN od strony cewki i tu też łatwiej schodzą. I jak najlepiej to zrobić czy każdy kabel zdejmować już przy włączonym silniku i z powrotem na miejsce (tak cztery razy i wyłączyć silnik) czy lepiej i bezpieczniej najpierw zdjąć kabel, włączyć silnik, posłuchać, wyłączyć silnik, założyć kabel na swoje miejsce - i tak cztery razy?