Witam, moja HIENA ma już parę lat, byłem ostatnio na przeglądzie i powiedzieli mi, że klocki i tarcze do wymiany. Wiem, że tarcze są wentylowane, co polecacie? jakiej firmy tarcze, a jakiej klocki.
Pozdrawiam
Witam, moja HIENA ma już parę lat, byłem ostatnio na przeglądzie i powiedzieli mi, że klocki i tarcze do wymiany. Wiem, że tarcze są wentylowane, co polecacie? jakiej firmy tarcze, a jakiej klocki.
Pozdrawiam
ATE, Bremo, Ferodo.. Ja mam tarcze Mikoda (polska firma, złej opinii nie słyszałem) + klocki Ferodo. Na moje najlepszy zestaw w dobrej cenie. Wiele osób tak samo jeździ na takim zestawie i chwali.
A tak całkiem na marginesie od czego jest wyszukiwarka?
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
szukałem co nieco ale... a co powiesz o klockach bosch? bo jedni mówią, że dobre a inni, że mają za dużo opiłków metalu i piszczą...
Niby firma dobra ale nie słyszałem żeby ktoś z forum to kupował.. Bremo było kiedyś wzorem jednym z lepszych. Podobno zostało z tego tylko logo choć nie robią bubli. Ferodo dużo osób chwali, też jedna z lepszych firm. ATE jedna chyba z najbardziej znanych. Nawet zaciski są w BBMach tej firmy - podejrzewam, że w sienie też. ATE jest jednak trochę drogie.
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Ja mam Brembo + klocki Ferodo. Koszt całości około 450zł brutto. Do tego pasta miedziana do smarowania prowadnic.
Przejechane już sam nie wiem ile (z 10k km?), ale już nawet minimalny rancik jest na tarczach i jest bez problemów do dzisiaj.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
A ja mogę polecić z niższej półki, ale równie dobre tarcze i klocki, wprawdzie u mnie są nie wentylowane, ale w ofercie firm są części do wentylowanych :-). I tak tarcze mam polskiej firmy Zameto, w moim przypadku kosztowały 90PLN para i klocki Tomex'a, też polskie, ceny nie pamiętam, ale były bardzo tanie. Po przejechaniu na tym zestawie już mniej więcej 10.000km mogę śmiało powiedzieć, że jest lepiej, niż dobrze - zużycie zarówno tarcz jak i klocków jest znikome (ale ja bardzo delikatnie się obchodzę z hamulcami, wręcz wkurza mnie ich nadużywanie przez wielu kierowców). Hamulce nie piszczą i są skuteczne, jak na Sienę to bym powiedział, że wyjątkowo :-).
Jak z pyleniem tego zestawu? mielinski
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Lukq - nie zauważyłem żadnych niepokojących ilości pyłu, nie zbiera się nigdzie, felgi też nie są "zasyfione" ponad normę (wiem, bo zawsze przy sezonowych przekładkach czyszczę dokładnie dla precezyjnego wyważenia :-)). Od kiedy mam założone alu w tym sezonie, przejechałem w sumie tylko jakieś 2500km, ale nie widać żadnego brudu.
P.S. Może komuś też przyda się taka informacja - tarcze Zameto stosunkowo wolno pokrywają się warstwą korozji, co ma spore znaczenie dla zużycia, jeśli czyjeś auto podobnie jak moje ma tendencję do długich przestojów między kolejnymi przejazdami.
Ostatnio edytowane przez mielinski ; 20-07-2012 o 18:58
a ja mam zestawik ATM Mikoda + klocki steinhoffa i hamuje mikody są w rożnych wersjach zwykłe, nacinane, nacinane + nawiercane cena nie jest zabójcza dla kieszeni
GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression
ja ostatnio wymieniałem tarcze na brembo, klocki nie pamiętem ( ferrodo, albo jakieś tam też znane) do tego nowy płyn i przewody elastyczne i różnica jest kolosalna. za wszystko zapłaciłem 400 zł z robocizną. jak by samemu robić to wyszło by sporo taniej bo w necie można w leprzej cenie znaleść
ja ostatnio zamontowałem tarcze mikody (50zł sztuka, ostatnie pudełko na magazynie, allegro) + klocki magneti marelli (45zł komplet, allegro) - wszystko godne polecenia, stosunek jakości do ceny przepiękny Wystarczy pomyszkować trochę na allegro i za grosze (czasami taniej od chinola) można kupić coś na prawdę dobrego.
klocki kupiłem tutaj :
KLOCKI SIENA PALIO MAGNETI MARELLI (2481280019) - motoAllegro
tarcze takie jak ja brałem masz np. tutaj :
TARCZE PRZÓD MIKODA FIAT SIENA PALIO WEEKEND PALIO (2455894259) - motoAllegro
ostatnio widziałem tarcze wentylowane magneti marelli za 45zł sztuka
Ostatnio to znaczy ile czasu temu, i ile kilometrów? Wiesz może pod silnik 1.2 będą dawać radę, ale pod 1.6 16V raczej będą za słabe, szybko będzie po klockach i tarczach... chyba jednak zdecyduje się na koszt za tarcze i klocki około 250zł nie ma co na tym oszczędzać. Przy okazji czeka mnie jeszcze wymiana końcówek drążków kierowniczych
Do 1.2 są w ogóle chba inne tarxze i klocki ale mogę się mylić.. Magneti marelii to też jakaś firma i z pewnpścią troche pośmiga.. Ja brałem coś z wyższej półki bo w sumie co miesiąc się tego nie wymienia a bezpieczeństwo przede wszystkim...
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Zależy od daty produkcji, te składane u nas miewały fabrycznie montowane "lepsze" hamulce (przód) nawet do silnika 1,2. Podobno Siena 1,2 mogła mieć tarcze niewentylowane 240 (nie spotkałem), przeważnie ma wentylowane 240, a trafiają się wentylowane 258 (jak w Palio, gdzie zresztą też były montowane różne hamulce na przód).
potwierdzam to co pisze ata - montowali to co mieli w fabryce tesciu miał siene z 257mm wentylowane
GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression