Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 21 z 21
  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2013
    Skąd
    3city
    Wiek
    53
    Postów
    55
    Auto
    siena 1.6 16v opel Tigra 1.6 16v BMW E34 525tds
    Rocznik
    1998
    Cytat Napisał mlodybe Zobacz post
    Jadąc 16 na niskich obrotach znacznie bardziej obciazasz silnik niż powyżej 4k. Dodatkowo przy 2-2,2k obr/min masz wyższe spalanie (nieznacznie ale zawsze) niż przy Najbardziej efektywnych obrotach.

    Podsumowując. Jadąc na zbyt niskich obrotach niszczysz silnik, marnujesz paliwo i wk..wiasz innych użytkowników drogi.
    Nie zgodze sie z Toba.Silnik owszem,jest obciazony na niskich obrotach ale tylko wtedy gdy chcesz przyspieszyc np jedziesz 60 obroty ok 1.5tys na 5 biegu a kladzie sie but na gaz zeby zwiekszyc predkosc.Ekonomiczna jazda nie na tym polega.Nie muska sie pedału gazu piórkiem jakby mogło sie wydawac.Rusza sie dynamicznie na wcisniecie gazu do pozycji 3/4,tylko ze zmienia sie biegi szybciej i nie piłuje sie silnikiem.Eco driving to przede wszystkim przewidywanie sytuacji na drodze,utrzymanie optymalnej dla pracy silnika predkosci obrotowej,hamowanie silnikiem,nie jezdzenie na biegu jałowym,oraz dbanie o własciwe cisnienie w oponach.Moje poprzednie auto to była Honda Accord z 2000r z silnikiem 2.0 V-tec.Codziennie tym autem dojezdzałem z Gdymi do Gdanska.Auto stworzone do zapier....nie dbałem o obroty itp pierdoły,cieszyłem sie jazda i tyle..Niestety,przy sekwencyjnym gazie spalanie nie spadało poniżej 15l.Wtedy gdzies tam przeczytałęm o sposobie jazdy Eco.Spróbowałem i doznałem szoku.Podróz do Gdanska na odc 30 km zajmowała mi 5 min wiecej czasu ale spalanie wyniosło 10 l.Teraz jezdze Sienka,doprowadziłem auto do ładu.Czyste wtryskiwacze,nowe czujniki temperatury,sonda lambda,szczelny wydech i sprawne hamulce.To plus ekonomiczna jazda z głowa bez zbednego przyspieszania,hamowania,skakania po pasach slalomem,sprawiła ze 16 letnia Hienka z silnikiem 1.6 pali w miescie 8.5 litra i wcale nie jest drogowym zawalidroga.Ruszam dynamicznie,przy 2500 obrotach zmieniam bieg na wyzszy i szybko uzyskuje normalna predkosc podrózna bez niepotrzebnego hałasu,zawyżoneego spalania itd.Nie wyprzedzam na 5 biegu,redukuje biegi,tak by maksymalnie skrócic czas manewru.A i silnik chyba ma sie dobrze bo nie bierze grama oleju a przy sprawdzaniu kompresji mechanik był zaskoczony bo silnik mimo swojego wieku utrzymuje parametry nowego fabrycznego silnika
    Ostatnio edytowane przez simurgh ; 29-03-2014 o 23:12



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Wracając do podstawowego pytania w temacie - może to być uszkodzony czujnik położenia przepustnicy. Domyślam się, że masz instalację LPG mieszalnikową co by tłumaczyło brak problemów na gazie. Proponuje zwrócić uwagę, czy szarpanie występuje w określonej pozycji pedału gazu (obroty silnika mogą być rożne, zależnie od obciążenia i biegu).
    Co do spalania i dynamiki silników 16-sto zaworowych - jak kupiłem swoje auto przez jakiś czas zmieniałem biegi przy ~2k rpm i spalanie na mieście wynosiło koło 8 l /100km (wtedy jeszcze nie zagazowałem auta). Potem wziąłem w rękę ch-tykę silnika i zgodnie z tym co w temacie napisano znalazłem optymalny punkt zmiany biegów - koło 3k rpm. Spalanie spadło do 7 l /100km.

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 kwiecień 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    34
    Postów
    33
    Auto
    Cinquecento
    U mnie szarpanie przy przyspieszaniu zakończyło się... wymianą poduszki silnika.

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 marzec 2015
    Skąd
    Miłosław
    Wiek
    41
    Postów
    1
    Auto
    Bravo 1.6 16V SX 103KM
    Rocznik
    1998
    Witam.Mam to samo w moim Bravo 1.6 16V 103KM.Po odpaleniu po zimnej nocy nie może wejsc na obroty.Jak już wejdzie i rusze nim to mam wrażenie jakbym jechał z przyczepą a po pewnym momencie wyrywa mi się do przodu i już jest ok.Wymieniłem krokowca,przepustnice,czujnik temp.powietrza,kable,cewke,swiece i nadal to samo.Od momentu jak mi pękł pasek rozrządu i mam inną głowice to się zaczęło,ale tylko zimą.Nie mam LPG.Zle ustawili rozrząd?Jak sądzicie?

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2019
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    86
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Palio 1,6
    Rocznik
    1998
    Cytat Napisał Ząbek 32 Zobacz post
    Witam.Mam to samo w moim Bravo 1.6 16V 103KM.Po odpaleniu po zimnej nocy nie może wejsc na obroty.Jak już wejdzie i rusze nim to mam wrażenie jakbym jechał z przyczepą a po pewnym momencie wyrywa mi się do przodu i już jest ok.Wymieniłem krokowca,przepustnice,czujnik temp.powietrza,kable,cewke,swiece i nadal to samo.Od momentu jak mi pękł pasek rozrządu i mam inną głowice to się zaczęło,ale tylko zimą.Nie mam LPG.Zle ustawili rozrząd?Jak sądzicie?

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    28 sierpień 2014
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    285
    Auto
    Siena 1.2 HL, Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    1999, 2008
    Cytat Napisał Ząbek 32 Zobacz post
    Od momentu jak mi pękł pasek rozrządu i mam inną głowice to się zaczęło,ale tylko zimą
    No jak dla mnie to jest odpowiedź na Twoje pytanie. Może źle zrobiony rozrząd, może głowicy do bani. Powinien wrócić do mechanika u którego było to robione.

    EDIT: No chyba, że to było kilka lat temu. To ciężko to traktować jako reklamację. Ale ktoś obeznany powinien chyba to zweryfikować.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Drgania, wibracje przy przyspieszaniu
    Napisany przez Jarekk na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 22-10-2018, 12:28
  2. Dziwny dźwięk przy przyspieszaniu
    Napisany przez shider na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 05-09-2016, 12:02
  3. Nierówna praca silnika przy przyśpieszaniu-silnik szarpie! FIAT BRAVA 1.4 12V
    Napisany przez piszu86 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 06-04-2013, 13:37
  4. [silnik] Wibracje przy przyspieszaniu. Stilo 1.9 115km
    Napisany przez krzychu345 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 20-11-2010, 18:59
  5. Stukot przy przyspieszaniu
    Napisany przez jacekn na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 25-08-2009, 00:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo 1.6 16v szarpie przy przyspieszaniu

scenic szarpie przy dodawaniu gazu

fiat stilo 1.6 16v szarpie podczas jazdy

renault laguna 2 szarpie przy przyspieszaniu

brava 1.6 16v szarpie na niskich

https:fiatklubpolska.plsiena-palio-443silnik-1-6-16v-szarpie-szarpniecie-zrywa-przy-przyspieszaniu-23013

scenic 1.6 16v szarpie podczas jazdy

renault scenic szarpie gdy zimn silnik

renault megane szarpie przy dodawaniu gazu

fiat siena 1.6 16 v przerywa na zimnym silnikulaguna i 1.6 szarpanie podczas przyspieszaniastilo szarpie przy dodawaniu gazurenault laguna szarpie na niskich obrotachrenault fluence szarpanie w czasie jazdyfiat palio sszarpie na wysokich obrotachmegane ii szarpie przy przyspieszaniumegane szarpie przy przyspieszaniuFiat Stilo 1 6 16v szarpie przy wysokich obrotachvw.silnik.1.6.16zaworowy.czujnikirenault megane ii 1.6 16v szarpieszarpanie przy dodawaniu gazu renault lagunarenault laguna 1.6 16 v problem z obrotamirenault megane 1.4 16v przy szybkim dodaniu gazu szarpierenault laguna 2 przerywa podczas jazdytigra szarpie na niskich obrotach

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl