Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 21
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2011
    Skąd
    Kraków
    Postów
    33
    Auto
    Siena

    Silnik 1.6 16v szarpie (szarpnięcie, zrywa) przy przyspieszaniu

    Szanowni Panowie,
    Problem wygląda tak: Siena 1.6 16V z LPG od długiego czasu. Oczywiście na zimnym silniku objawy 2x bardziej widoczne. Jadę powiedzmy na 5 biegu około 60km/h tak, żeby obroty nie były za wysokie (z resztą przy wyższych też się zdarza). Dodaję lekko gazu (tu najważniejsze słowo to lekko) i w tym momencie pojawia się dziwne szarpanie. Tak jakbym dodawał i odejmował gazu bardzo szybko. Jak wcisnę pedał głębiej problem znika. Oczywiście nie za każdym razem tak się dzieje i nie tylko na 5 biegu. Poza tym jak jadę z góry, hamuje biegiem i dodam mu gazu to też albo nim zacznie szarpać jak wyżej albo przyspieszy niby normalnie, z tym że w normalnym samochodzie przyspieszanie zaczyna się płynnie, a u mnie jak w tramwaju albo pociągu elektrycznym (buch do przodu i zaczyna ciągnąć-takie jedno wyraźne szarpnięcie). To jest tak dosłownie jakby moc włączana była elektrycznie, a nie płynnie pedałem gazu :/. Trochę mnie to już denerwuje bo co to za przyjemność jazdy jak nie można płynnie elegancko przyspieszać. Po za tym jak bym chciał ostrzej przyspieszyć, ale zbierając się gdzieś od 1,5 tyś obrotów to silnik nie ciągnie równomiernie. Ma ewidentnie pewien zakres gdzieś przy 2 tyś gdzie występuje zauważalny spadek mocy. Później zaczyna drzeć do przodu jak na 100km przystało. Najważniejsze: PROBLEM WYSTĘPUJE TYLKO NA BENZYNIE. ŻADNE Z TYCH OBJAWÓW NIE POJAWIAJĄ SIĘ NA GAZIE. WTEDY WSZYSTKO OK.
    Pytanie jest takie co może być przyczyną? Czy można wszystko zwalić na wtryskiwacze i próbować je np. płukać na tych cudownych maszynach z magicznym płynem? A może to jakiś czujnik? Czy ktoś się z tym spotkał.
    Dodam, że miałem kiedyś matiza, też na LPG i z tym przyspieszaniem jak na silniku elektrycznym było podobnie plus u niego jeszcze było szarpnięcie jak się puściło pedał gazu. Tam problemu nie rozwiązywałem, ale wiem że wtryskiwacze to tam już były tylko dla zasady
    Na koniec powiem, że staram się dbać o wtryskiwacze. Co jakiś czas jeżdżę po autostradzie na wyższych obrotach na Pb, żeby je przepłukać, dolewam nieraz tych magicznych płynów do benzyny i nie przełączam po 50 metrach na gaz. Ale instalacja jest już ponad 10lat i było nie było pewne jej objawy mogą już być :/



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2013
    Skąd
    3city
    Wiek
    53
    Postów
    55
    Auto
    siena 1.6 16v opel Tigra 1.6 16v BMW E34 525tds
    Rocznik
    1998
    Z objawów które opisujesz układ zapłonowy mozna by wykluczyc.Na LPG szarpania nie masz a to wlasnie gaz jest mniej tolerancyjny do niedoskonałosci zaplonu typu swiece,przewody itp..Wtryskiwacze tez raczej nie sa bo te czkawke miałyby cały czas.Na moje oko problem moze tkwic w regulatorze cisnienia paliwa w listwie wtryskowej lub wezyku podcisnienia ktory łaczy listwe z kolektorem.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2011
    Skąd
    Kraków
    Postów
    33
    Auto
    Siena
    No cóż, jakiś czas temu zmieniałem regulator ciśnienia, bo puszczał wszystko co się dało . Ale założyłem używkę. Co do wężyka od podciśnienia to go przeglądnę za dnia. A ma ktoś jakieś inne propozycje?

  5. #4
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    mapa wtrysków od jazdy na gazie a pewnie powyżje 3k rpm na benzynie jeździ jak szatan
    no ale na początek posprawdzaj sonde lambda - czujnik temperatury zasysanego powietrza

    i jeszcze pytanie - czysciłes przepustnice, i krokowca i jego kanał ? i sprawdz jak płynnie porusza sie przepustnica - naciskając pedał gazu ?

    no ale obstawiam mape wtrysków benzynowych które sie rozjechały i jest problem

    na początek odłącz aku na troche ( ja robie to przewanie na 1h ) i potem podłącz i włącz silnik i niech sobie pracuje do momentu włączenia wentylatora - i przejeździj ze 100km na benzynie nie przełączając wogóle na gaz - dopiero po tym zabiegu zobacz jak bedzie wyglądac sprawa - i nie jeździj jak emeryt bo samochód według twojej jazdy tak ustawia mape wtrysku

    ale sie rozpisałem - jak cos to pm

    i jeszcze jedna sprawa - takie poszarpywanie przy wciskaniu gazu - czujnik położenia przepustnicy - można pomierzyc miernikiem czy jednostajnie zmienia sie rezystancja podczas otwarcai czy wartosci skaczą
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2011
    Skąd
    Kraków
    Postów
    33
    Auto
    Siena
    Hmm akumulator odpinałem już nie raz i nic nie pomogło. Czy mapa wtrysków zeruje się po odpięciu aku?
    Co to przepustnicy to też już była czyszczona. Wymieniałem niedawno również czujnik położenia przepustnicy bo też myślałem o nim.
    A dlaczego mam nie jeździć "jak emeryt"? Skoro taki jest mój styl jazdy to może lepiej niech sobie dobierze mapy do takie właśnie stylu. Co pomoże jeżdżenie bardziej dynamiczne? A w ogóle to staram się jeździć zgodnie z zasadami eco-drivingu, co z resztą Wam też polecam.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 grudzień 2013
    Skąd
    Kielce
    Postów
    38
    Auto
    Fiat Siena 1.6 16V
    Rocznik
    1998
    Eco-driving można stosować w jednostkach 8 zaworowych 1.2 lub 1.4. Szesnastozaworowe 1.6 jest niestety najoszczędniejsze w zakresie około 2900 - 3100 obr./min. Nic na to Kolego nie poradzisz. W nowych samochodach jest tak samo, choć oficjalnie się o tym nie mówi, poza tym nowe silniki 16v są zbyt... nowe, żeby widać było długofalowe skutki "oszczędnej" jazdy.
    W trakcie jazdy na LPG komputer dostosowuje mieszankę odpowiednią dla gazu, czyli zbyt ubogą w powietrze dla benzyny, co daje efekty, takie jak w temacie. W kwestii osprzętu: trzeba wyjąć i obejrzeć świece, następnie porównać ich wygląd do jednej z setek tabeli dostępnych w internecie na temat zużycia świec - po tym można rozpoznać lejące wtryskiwacze.
    Diagnozę chyba postawiłem, teraz leczenie:
    - zakręcić zawór LPG na butli
    - wypalić cały gaz na wolnych obrotach
    - odłączyć akumulator na godzinę, podłączyć
    - przejechać na benzynie 50 km na 3000 obrotów
    - ponowna autoadaptacja
    - voila, powinno być ok:-)

    P.S. Czemu 16v lubi wysokie obroty? Bo jeśli coś nie jest używane, to szybko niszczeje. Po to nasze silniki mają 16 zaworów, żeby wydajnie pracowały - zamulanie ich niskimi obrotami, oznacza, że pracują z niższym obciążeniem niż przewidział producent, co niestety wcale ich nie chroni, a wręcz przeciwnie - "odzwyczajają się" od wysiłku, co powoduje skutek niewystarczającej wydajności, gdy zachodzi taka potrzeba - identycznie jak z ludzkimi mięśniami.
    Ostatnio edytowane przez panzer39 ; 06-03-2014 o 15:59

  8. #7
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    panzer widac wsio wyjaśnił - dlatego czasami daje mojej sience popalic i ma sie świetnie 16v daje rade po tylu latach
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    38
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Niestety te silniki przy pracy na 70% z biegiem czasu tracą na mocy, dynamice i ekonomii. Po prostu1.6 16V TRZEBA raz na jakiś czas porządnie przepalić i przegonić! Szczególnie jak masz LPG.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2013
    Skąd
    Okocim
    Wiek
    30
    Postów
    98
    Auto
    Siena 1.6 16v HL
    Rocznik
    1999
    Tak do v max najlepiej hah .
    Co do szarpania, już kiedyś pisałem, jeśli szarpie na benzynie to zastanów się kiedy wymieniałeś filtr paliwa, mój był stary jak świat. Mi to pomogło, przy okazji zarobiłem nowe końcówki (kawałki przewodu na opaskach metalowych, skręcanych), zakładane na filtr ponieważ po wymianie zaczęła mi kapać benzyna, teraz nie szarpie.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Kolego autorze ecojazda nie polega na muleniu silnika przy niskich obrotach tylko na wykorzystaniu momentu obrotowego, a raczej na wykorzystaniu jego największego wzrostu (nie mylić z wartością maksymalna) czyli:
    -trzeba znaleźć wykres przebiegu momentu i mocy.
    -wybieramy (najczęściej) miejsce przecięcia się linii momentu i mocy jako wartość maksymalną (chyba że moc przecina moment w miejscu w którym ta druga wartość opada).

    Gdy poznamy we dane i wybierzemy określony punkt maksymalny pora na praktykę.

    Cały myk polega na tym że wciskamy pedał gazu o 3/4 i rozpedzamy samochod do naszego punktu max (okolo3-3,5k obr/min).

    Myk polega na tym aby jak najefektywniej wykorzystać paliwo przy przyspieszaniu.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    38
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Mi się wydaje, że dochodząc do 3000rpm silnik ma już duże obroty. Ja zmieniam bieg przy 2000-2200rpm i chyba jest ekonomicznie Mówię oczywiście o silniku 1.6 16V.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    2k rpm to jazda na emeryta - poruszając sie za dnia po miescie średnio zmieniam około 2800-3000 bo innaczej blokuje ruch
    przy 2k rpm to jade jak rano odpale jak jest jeszcze zimny
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Jadąc 16 na niskich obrotach znacznie bardziej obciazasz silnik niż powyżej 4k. Dodatkowo przy 2-2,2k obr/min masz wyższe spalanie (nieznacznie ale zawsze) niż przy Najbardziej efektywnych obrotach.

    Podsumowując. Jadąc na zbyt niskich obrotach niszczysz silnik, marnujesz paliwo i wk..wiasz innych użytkowników drogi.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    38
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Czyli może to być przyczyną, że pali mi 11l? Dobrze wiedzieć ...

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Sprobuj tak jak pisze. Mi w mondeo 1.8 zlazłem z 11 do 9l.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Drgania, wibracje przy przyspieszaniu
    Napisany przez Jarekk na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 22-10-2018, 12:28
  2. Dziwny dźwięk przy przyspieszaniu
    Napisany przez shider na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 05-09-2016, 12:02
  3. Nierówna praca silnika przy przyśpieszaniu-silnik szarpie! FIAT BRAVA 1.4 12V
    Napisany przez piszu86 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 06-04-2013, 13:37
  4. [silnik] Wibracje przy przyspieszaniu. Stilo 1.9 115km
    Napisany przez krzychu345 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 20-11-2010, 18:59
  5. Stukot przy przyspieszaniu
    Napisany przez jacekn na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 25-08-2009, 00:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo 1.6 16v szarpie przy przyspieszaniu

scenic szarpie przy dodawaniu gazu

fiat stilo 1.6 16v szarpie podczas jazdy

renault laguna 2 szarpie przy przyspieszaniu

brava 1.6 16v szarpie na niskich

https:fiatklubpolska.plsiena-palio-443silnik-1-6-16v-szarpie-szarpniecie-zrywa-przy-przyspieszaniu-23013

scenic 1.6 16v szarpie podczas jazdy

renault scenic szarpie gdy zimn silnik

renault megane szarpie przy dodawaniu gazu

fiat siena 1.6 16 v przerywa na zimnym silnikulaguna i 1.6 szarpanie podczas przyspieszaniastilo szarpie przy dodawaniu gazurenault laguna szarpie na niskich obrotachrenault fluence szarpanie w czasie jazdyfiat palio sszarpie na wysokich obrotachmegane ii szarpie przy przyspieszaniumegane szarpie przy przyspieszaniuFiat Stilo 1 6 16v szarpie przy wysokich obrotachvw.silnik.1.6.16zaworowy.czujnikirenault megane ii 1.6 16v szarpieszarpanie przy dodawaniu gazu renault lagunarenault laguna 1.6 16 v problem z obrotamirenault megane 1.4 16v przy szybkim dodaniu gazu szarpierenault laguna 2 przerywa podczas jazdytigra szarpie na niskich obrotach

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl