Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2013
    Skąd
    Sieradz
    Postów
    4
    Auto
    siena 1.4
    Rocznik
    1998

    SIENA - uszkodzenie tylnego koła, uderzenie w krawężnik

    Witam,

    mam pytania a zarazem prośbę. Dziś niefortunnie straciłem przyczepność w swojej Sience i uderzyłem w krawężnik, oczywiście bokiem.
    Uszkodzenie widoczne od razu to wygięte koło(tylne lewe). Najprawdopodobniej czeka mnie wymiana ośi(belki tylnej) natomiast próbując przestawić samochód( próbowałem bez lawety podjechać do miejscowego mechanika) ale nie dało rady. Pokonałem 500m i smród spalenizny i bardzo wysokie obroty silnika bez dodawania gazu na biegu jałowym mnie bardzo zaskoczyły. Podczas jazdy koła tylne stawiały niezły opór.(silnik się mocno zagrzał) Obroty były zaraz po odpaleniu.Przez 8h samochód od uderzenia do odpalenia stał na parkingu przed zakładem pracy. Może ktoś ma pomysł co może być przyczyną falowania obrotów. Z góry dzięki za pomoc.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Dziwnie to opisałeś - co ma piernik do wiatraka. Przedni napęd to przedni napęd.. No chyba że masz zablokowane tylne koła i paliłeś gumę przednimi. Opisz skąd ten smród, ten opór. Na czym się ślizga (wysokie obroty).
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał davinci Zobacz post
    Podczas jazdy koła tylne stawiały niezły opór.(silnik się mocno zagrzał) Obroty były zaraz po odpaleniu
    Piszesz jak blondynka, każąc się nam domyślać o co ci chodzi!? Zaraz po odpaleniu silnik nie mógł odczuwać skutków zablokowania tylnego koła. Dopiero podczas jazdy występuje zapotrzebowanie na moc stosowne do oporów toczenia. Tak więc wysokie obroty silnika po odpaleniu nie mają związku z kontaktem koła z krawężnikiem. Co do smrodu spalenizny, też nie precyzujesz, czy to smród palonej gumy, czy sprzęgła? Jedno i drugie jest prawdopodobne, jeśli próbowałeś jechać na zablokowanym tylnym kole.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2013
    Skąd
    Sieradz
    Postów
    4
    Auto
    siena 1.4
    Rocznik
    1998
    Sorry, pisane było to w dzień zdarzenia, nerwy zrobiły swoje. Na tą chwilę auto z holowane stoi u mechanika( nie mam sprzętu i czasu by sam to zrobić).
    Samochód się zagrzał zapewne po tym jak przejechałem 500m z zablokowanym kołem + te wysokie obroty. Wracając do wysokich obrotów.
    Wysokie obroty pojawiają się zaraz po odpaleniu a po pewnym czasie falują obojętnie czy to na benzynie czy gazie.
    Czy po uderzeniu mogło się coś przestawić w silniku? Wcześniej nie zachowywał się w ten sposób. Odpalał nawet jak było zimno i nie było z nim takiego problemu.
    Gdzie miałbym czegoś szukać w związku z pracą silnika bo mechanik zapewne zajmie się tylko wymianą belki tylnej i przełożeniem wszystkiego.
    Jeszcze raz sorry za ten wcześniejszy post.

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Może jakiś kabel się gdzieś poluzował czy coś ale trochę to dziwne..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał davinci Zobacz post
    Czy po uderzeniu mogło się coś przestawić w silniku?
    To wykluczone, raczej usterka elektryczna (poluzowany kabel, zasyfiony silniczek krokowy, albo sonda lambda padła).
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2013
    Skąd
    Sieradz
    Postów
    4
    Auto
    siena 1.4
    Rocznik
    1998
    Cytat Napisał hak64 Zobacz post
    To wykluczone, raczej usterka elektryczna (poluzowany kabel, zasyfiony silniczek krokowy, albo sonda lambda padła).
    Może to i lepiej, sonda na początku stycznia wymieniana była, ale sprawdzę podłącze się pod sterownik od LPG.
    A jeśli podłącze się pod komputer to czy mógłby podać błędy i wskazać co być może szwankuje??
    Siena 1.4 1998r.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Komputer to podstawa przy tego typu usterkach. Po co szukać po omacku, jeśli komp zrobi to za ciebie?
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    17 październik 2012
    Skąd
    Jastrzębie
    Wiek
    31
    Postów
    136
    Auto
    Fiat Siena 1.4
    Rocznik
    1997 EL
    Skoro i tak masz belkę do roboty, wymień ją i zobacz czy dalej są problemy ze silnikiem. Być może w bębnie się coś skrzywiło i trze. Miałem taki sam wypadek z prawym kółkiem, tyle, że wróciłem do domu normalnie na kołach, ale nie szło jechać więcej niż 30km/h bo rzucało mocno i kierownicę musiałem trzymać 1/8 obrotu by jechać prosto. Ze silnikiem za to ie miałem problemów. Za poszukiwaniami belki uzbrój się w szczotę drucianą i przecieraj z brudu kawałek rury w belce (prawdopodobne Twoje miejsce skrzywienia) zaraz za bębnem czy jest prosta, bo ja się nadziałem... Po oczyszczeniu powinny być widoczne miejsca odkształceń, ewentualne spawy jeśli była "prostowana". (Przepraszam za odkurzanie tematu...)
    Ostatnio edytowane przez DaN0 ; 03-05-2013 o 14:46
    www.motokiller.pl


 

Podobne tematy

  1. Uszkodzenie lakieru
    Napisany przez Tom Hagen na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post: 03-12-2014, 10:50
  2. Uderzenie w krawężnik a wspomaganie kierownicy
    Napisany przez Grzechv na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 22-02-2012, 19:05
  3. PUNTO 1.2 Uderzenie przy 30=40 km/h w kraweznik
    Napisany przez dzidziol na forum Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 08-02-2012, 16:53
  4. Uszkodzenie dzwigienek.
    Napisany przez armin na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 08-02-2012, 14:01
  5. uszkodzenie zawieszenia po wjezdzie w dziure
    Napisany przez hadys8989 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 19-05-2010, 20:55

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

uszkodzenie tylniego kola

https:fiatklubpolska.plsiena-palio-443siena-uszkodzenie-tylnego-kola-uderzenie-w-kraweznik-18015

samochod uderzyl w tylne kolo

samoch

uszkodzenie auta przez kraweznik

skutki uderzenia w kraweznik

zablokowane kolo od uderzenia

uszkodzenie samochodu na parkingu przed zakladem pracy

fiat bravo przestawione kolo z przodu w tyl

co po uderzeniu w kraweznik naped tyl

wygiete kolo po uderzeniu

co jest uszkodzone po uderzeniu w kolo

uderzenie tylne kolo kraweznik uszkodz

wymiana belki tylnej po uderzeniu

uderzonetylnekolo

Fiat siena uszkodzone

www.fiat siena uszkodzona

uszkodzone kolo na parkingu

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl