Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 październik 2011
    Skąd
    wrocław
    Postów
    2
    Auto
    fiat siena 1,6 16V

    Siena 1,6 16V - błąd wykryty programem Visa 1.83 - pomocy!!!

    Szanowni koledzy, mam taki problem we Fiacie Siena 1,6 16V z 1997 roku, który posiada sterownik IAW 1.ABB.92. Po podłączeniu auta do komputera i zdiagnozowaniu przy użyciu programu Visa 1.83 otrzymuję taki błąd, którego nie da się wykasować (cały czas powraca):

    29102011754.jpg

    Silnik w tym aucie gaśnie na wolnych obrotach i czasami pracuję nierówno, a przy gwałtownym wciśnięciu gazu najpierw się przymula, a później wchodzi na obroty.
    Proszę szanownych kolegów o poradę czego dotyczy ten błąd, czy przyczyna może tkwić w wadliwie działającym czujniku?
    Ostatnio edytowane przez krzysiekol ; 29-10-2011 o 23:58



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Wygląda to raczej na jakieś uszkodzenie ECU.. Zakładając że program dobrze identyfikuje błędy to hmm.. albo gdzieś masa nie tak albo zasilanie nie te.. Generalnie chyba miernik w dłoń, rozpiska ECU i sprawdzanie co jest na danym pinie. Jeżeli się okaże, że czujnik temp podaje odpowiednie napięcie to trzeba by się zająć samym ECU.. :/
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    a jak wygląda sprawa kasowania błedów ?? po skasowaniu wyskakuje ten sam błąd ?? czy sie nie da skasowac ? jak sie nie da skasowac to moze faktycznie sie uszk pamiec eeprom - ja miałem 3 raz taki przypadek samochód pyrkał kichał dymił na czarno i sie okazało ze pamiec eeprom poprostu znikneła
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Pierwszy błąd wskazuje na uszkodzony czujnik temperatury silnika. Do wymiany zapewne lub sprawdź czy ma dobre połączenie. Wraz ze wzrostem rezystancji czujnik odczytuje to jako temperaturę niższą, tutaj masz -40C zatem możliwe, że masz też przerwany obwód (rezystancja rośnie do nieskończoności). Sprawdź wpierw czujnik i okablowanie.
    Drugi błąd wydaje się być błędem z ECU i z jego zasilaniem. Pozostaje sprawdzić kable, czy dochodzi odpowiednie zasilanie z tym czy ma dobrą masę. Z błędu wynika (teoretycznie), że nie jest to błąd spowodowany przez EPROM (przez samo jego uszkodzenie), a przez złe napięcie (plus/minus). Ja bym tak zinterpretował te błędy.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 październik 2011
    Skąd
    wrocław
    Postów
    2
    Auto
    fiat siena 1,6 16V
    dzięki koledzy za zainsteresowanie tematem, ale zerknijcie jeszcze na to:

    to dzisiajsze spostrzerzenia po zabawie z autem:

    Znalałem też na jakimś forum, że podczas łączenia się euroscanem z ecu mojego auta może wystąpić niezgodność kodów iso, bo do łączności z uwagi na brak odpowiednika fiata sieny wykorzystuję wybór fiata bravo i rodzaj sterownika IAW-1AF.16. Dzisiaj to sprawdziłem i niestety podczas łączenia się z ecu mojego auta (fiat siena 1,6 16V) wykorzystując wybór sterownika z fiata bravo IAW-1AF.16 nie wyskakuje komunikat o niezgodności, a po sprawdzeniu kody iso są takie same - zernijcie na fotkę:

    kody iso.JPG

    Panowie o co tu chodzi:
    -Jak są podłączone wszystkie czujniki (no i oczywiście czujnik temperatury, który podaje informację do ecu - niżej fotka, żółty czujnik), to sonda lambda zawiesza się na wartości ubogiej tak jakby wogóle nie pracowała. Spawdzałem ją przy użyciu woltomierza i wartość napięcia nie oscyluje, tylko stoi na wartości od 0,17 do 0,22 V no i czasami ruszy, tak jakby chciała zacząć działać, ale dalej wraca na wartość ubogą.

    czujnik temperatury.jpg

    201110311313.jpg

    Euroscan pokazuje wtedy takie parametry przy pracującym silniku:
    - obroty silnika od 845 do 875,
    - temperatura 90 stopni,
    - napięcie lambdy od 49 do 53 mV i czasami, ale rzadko na chwilę zwiększy się, tak jak przy badaniu woltomierzem.

    201110311318.jpg

    Niestety silnik wtedy pracuję kiepsko i tak jak pisałem wcześniej gaśnie na wolnych obrotach, i czasami pracuję nierówno, a przy gwałtowniejszym wciśnięciu gazu najpierw się przymula, a później wchodzi na obroty
    Błąd ECU EEPROM MEMORY dalej jest i nie da się go wykasować.


    Dalej:
    Jak odłączę czujnik temperatury to silnik zaczyna pracować stabilniej i zaczyna działać sonda lambda (napięcie sondy zaczyna oscylować w zakresie od 0,05 V do 0,95V i z powrotem w wymaganym czasie), ale zmienia się wartość wskazania temperatury silnika z 90 na 54 stopnie i ecu łapie błąd.
    Wtedy wolne obroty wzrosną nieco i utrzymują się w zakresie pomiędzy 900 a 1000 obr./min. Da się jeździć normalnie, silnik nie gaśnie na wolnych obrotach oraz tak nie przymula po gwałtowniejszym dodaniu gazu.
    Zerknijcie na fotki:

    odł. czujnik.JPG

    odł. czujnik 1.JPG

    Co ma wspólnego czujnik temp. z działaniem sondy lambda?

    Problem wtedy stanowi kontrolka wtrysku, która zapala się i nie gaśnie bo ecu łapie dodatkowo błąd odłaczonego czujnika tamperatury i na liście błędów mamy wtedy: ECU EEPROM MEMORY oraz ENGINE TEMPERATURE.

    Jednak, w tym momencie (czujnik temperatury jest odłączony) gdy przekręcimy stacyjkę i połączymy się z ecu, a dalej odczytamy błędy, i przystąpimy do wykasowania, to skasujemy błąd ECU EEPROM MEMORY. Zostanie tylko błąd dotyczący czujnika temperatury. Dalej, po rozłączeniu się z ecu, ale pozostawieniu stacyjki załączonej i podłączeniu czujnika temperatury, wykonując ponowne połączenie z ecu na liście błędów mamy już tylko jeden błąd dotyczący samego czujnika temperatury, który jesteśmy w stanie wykasować!!!
    Wtedy ecu nie pokazuję rzadnych błędów. Wystarczy tylko wyłączyć stacyjkę a tym samym zasilanie po lini 15 i z powrotem ecu łapie błąd ECU EEPROM MEMORY.

    Czujnik temperatury wymieniłem na nowy i jest to samo.

    Zaradźcie coś mądre głowy, ponieważ moje pomysły już są na wykończeniu. Autko nie chce współpracować ze mną a tym samym jazda nim staje się mało przyjemna.

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Powiedz mi jeszcze czy sprawdzałeś ten czujnik temperatury i jego parametry podczas rozgrzewania się silnika, miernikiem?
    w Dziale download masz jakie parametry powinien zachowywać przy odpowiedniej temperaturze.
    Sprawdź też czy wyjście z czujnika jest prawidłowe i nie ma gdzieś przerw.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Podejrzewam, że pamięć EEPROM używana jest tylko w trakcie włączania/wyłączania zapłonu - to by mogło się zgadzać jeżeli chodzi o błąd EEPROM'u.. Ja jako elektronik wylutowałbym ją i wstawił nową czystą - jak mamy szczęście to ECU zapisze ją wartościami domyślnymi i będziemy mieli naprawioe ECU, niestety brak mi wiedzy czy tak właśnie się stanie bo bywa to różnie.. Ew. być może da się odczytać tą starą pamięć (a wywala tylko błędy przy zapisie) i skopiować na nową..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #8
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    ja też obstawiam uszk eeprom
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał krzysiekol Zobacz post
    Jak odłączę czujnik temperatury to silnik zaczyna pracować stabilniej i zaczyna działać sonda lambda (napięcie sondy zaczyna oscylować w zakresie od 0,05 V do 0,95V i z powrotem w wymaganym czasie), ale zmienia się wartość wskazania temperatury silnika z 90 na 54 stopnie i ecu łapie błąd.
    Jest to jak najbardziej poprawne zachowanie. W momencie kiedy czujnik się uszkodzi lub będzie wskazywać nierealne wartości komputer uśredni wartość (zastąpi ją zdefiniowaną wartością), która właśnie jak tutaj widzisz wynosi 54C. Chodzi o to, żeby silnik dalej pracował, aby uszkodzenie tego czujnika (jak i innych podobnych jak map sensor, czujnik temperatury powietrza itp.) nie powodował kompletnego unieruchomienia auta. ECU przyjmuje parametr domyślny, uśredniony. Zatem odłączenie jego, przeskok na 54C i wyrzucenie błędu to prawidłowe zachowania ze strony ECU.
    A czy podczas nagrzewania się silnika odczyt rośnie? Np. na zimnym odpalasz auto i rośnie temperatura do tych 90C?

    Co do sondy, dziwne Powinna normalnie oscylować między 0V a 1V. Nie umiem powiedzieć dlaczego tak się dzieje, że przy wpiętym czujniku temperatury sonda jakby się wyłącza.
    Pamięć EEPROM używana jest do przechowywania tymczasowych ustawień ECU. W momencie kiedy ECU dostaje napięcie kopiuje on z pamięci stałem do EEPROMU wszystkie ważne parametry potrzebne do pracy i obliczeń. Ta pamięć jest za każdym razem czyszczona (gdy wyłączymy zapłon). Błąd EEPROM wiązałbym z jej uszkodzeniem jak koledzy wyżej mówią.

    Możliwe, że gdy odłączysz czujnik temperatury, ECU łapie błąd, wysyła sygnał, coś nadpisuje w pamięci i stąd nagła praca sondy. Lub uszkodzenie EEPROMu powoduje to, że ciągle masz zbyt ubogą mieszankę (na co wskazuje ciągle sonda, która w tej teorii by działała dobrze), a odłączenie czujnika temperatury powoduje podanie przez ECU innych wartości dla wtryskiwaczy/zapłonu, które bliższe są prawidłowym ustawieniom i stąd nagle sonda zaczyna pokazywać pracę.

    To tylko domysły, niestety.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Nie wiem jak jest na 100% ale dziwnym byłoby gdyby EEPROM był mazany po każdym wyłączeniu zapłonu - to właściwie było by bardzo głupie Po to jest eeprom aby trzymał jakieś informacje po zaniku zasilania. W EEPROMie są na pewno nastawy, zapewne ale tego też na 100% nie wiem są też wartości autoadaptacji itp..

    A co do wariującej lambdy - kto wie, może jest tak jak miszko mówi.. ECU czyta z adresu na którym są błędy i taka jakaś cieczka powstaje..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #11
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    ECU z tego co pamiętam miał 3 pamięci, EPROM, EEPROM i taką odpowiednik RAM. I tutaj mogłem się pomylić z tym kasowaniem. Poszukam, miałem taki fajny dokument opisujący to wszystko.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Opisywać sobie można, sam jestem ciekaw ile z tego prawdy.. Jako programista/elektronik podobne rozwiązania stosuję codziennie i na moje byłoby trochę uciążliwe ciągłe zapisywanie do tego eepromu.. Ram to wiadomo że jest, EPROM pamieci sie juz nie stosuje nie te czasy..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 listopad 2011
    Skąd
    okolice Wawy
    Wiek
    38
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Siena 1.6 V

    Fiat Siena 1.6 V - co o tym sądzicie??

    Witam,

    mam problem z Fiatem Sieną. Gdy jest zimno na dworze nie chce za bardzo odpalać, obroty są nie równe, słychać w silniku ich spadki (silnik wyje). W czasie jazdy gaśnie, gdy hamuje, zmieniam bieg na mniejszy. Dzieje się tak nawet wtedy, gdy jest już rozgrzany. Musiałabym go zgasić, chwilę poczekać, odpalić jeszcze raz i ruszyć - wtedy będzie wszystko ok. Ogólnie jak silnik jest ciepły lub na dworze jest temp powyżej 10 stopni to odpala i chodzi bez zarzutów. Ostatnio wymieniłam świece, gdyż wszystkie były czarne i dolałam oleju, bo już było minimum, a olej był wymieniany w lato ;-( Po tygodniu sprawdziłam świece i tylko gwinty miały czarne a końcówka była biała i oleju jest tyle ile było.
    Wiecie może co jest w moim aucie??

  15. #14
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    posprawdzać czujniki temperatury, kable i cewke
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 listopad 2011
    Skąd
    okolice Wawy
    Wiek
    38
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Siena 1.6 V

    Smile

    Cewka i kable były niedawno wymienione, więc pozostaje czujnik temperatury sprawdzić


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Siena 1,6 16V by Danio
    Napisany przez DanioxD na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 199
    Ostatni post: 06-10-2012, 14:36
  2. Siena 1.6 16V po wymianie sprzęgła
    Napisany przez bynus na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 02-01-2011, 13:39
  3. pomocy - BRAVA 1.2 16V PROBLEM Z OBROTAMI
    Napisany przez basik na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 08-05-2010, 23:47
  4. Fiat Siena 1.6 16V (Perła)
    Napisany przez aRti na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-02-2010, 22:12
  5. Siena 1.6 16v pytanie o termostat
    Napisany przez dereza na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 22-01-2010, 16:56

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

program do fiata sieny

klub fiata siena 1 6

IAW 1ABB.92

visa 1 83

visa 1.83

program do sterownika iaw 1ABB.92 w sienie

program do fiat siena

sonda lambda do fiata sieny 1 6

visa 1.83 pl

iaw1abb.92

programy.do.fiata.siena

sonda lambda siena 1 6

program visa fiat

fiat siena bledy

sonda lambda fiat siena 1 6

iaw 1abb soft

www.klub fiata siena 1 6badanie na komputer fiat sienafiat siena jaki program do ecuprogram 1ABB.92fiat siena 16v czujniki temperatury

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl