Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 grudzień 2021
    Skąd
    Międzyrzecz
    Postów
    15
    Auto
    Fiat Siena 1.4
    Rocznik
    1997

    Siena 1.4 - jak wymienić sam korpus pompy wody

    Witam. Czy ktoś może mi odpowiedzieć, czy jest sposób na wymianę samego wkładu pompy płynu chłodniczego bez demontażu jej korpusu i metalowej rury? Auto bez układów klimatyzacji i wspomagania kierownicy. Jak wiadomo korpus pompy jest przykręcany na cztery śruby, natomiast dostęp jest do trzech z nich, nie ma natomiast dostępu do dolnej śruby od strony przodu pojazdu. Domyślam się, że sprawę może ułatwić demontaż osłony paska rozrządu, ale czy to wystarczy?
    Proszę o pomoc.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,041
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Pompe wody chcesz rozbierac? Dobrze się czujesz?pompa wody albea.jpg

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 grudzień 2021
    Skąd
    Międzyrzecz
    Postów
    15
    Auto
    Fiat Siena 1.4
    Rocznik
    1997
    Dziękuję kolego za próbę pomocy. Jeżeli jednak nie wiesz jak zbudowana jest pompa wody w Sienie, to raczej nie pomożesz.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Pompa w tym silniku lata na pasku rozrządu wiec i tak cały musisz rozpiąć. Cena rozrządu i pompy to koszt w okolicy 250pln więc nie ma co się rozdrabiać i od razu wymień wszystko.

    Generalnie te pompy są nierozbieralne.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    538
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 grudzień 2021
    Skąd
    Międzyrzecz
    Postów
    15
    Auto
    Fiat Siena 1.4
    Rocznik
    1997
    Tak, to jest właśnie pompa wody w starej Sienie 1.4 (z tym, że u mnie koło pasowe jest pojedyncze). Ps. I nie jest napędzana paskiem rozrządu. Pompa z korpusem występuje niezmiernie rzadko i jest droga. W sprzedaży są zasadniczo same wkłady pompy z o-ringiem w komplecie. W grę wchodzi jeszcze wykręcenie korpusu na zewnątrz i tam wymiana wkładu, ale wówczas należy zaopatrzyć się w kolejny o-ring i uszczelkę. Może też się okazać, że rura metalowa też będzie do wymiany z powodu korozji. Jak wspomniałem przy próbie wymiany samego wkładu jest dostęp jest do 3 z 4 śrub. Być może dostęp do czwartej będzie po rozebraniu obudowy rozrządu i chyba podejmę taką próbę, ale miałem nadzieję, że ktoś już to przetrenował i podzieli się uwagami.
    Ps. Sam rozrząd już wymieniony. Auto jest syna i umówił się on na wymianę kompletu z pompą u mechanika, a wyszło jak widać.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,041
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Ciezko trafic przez net,kto ma jaką pompe wody w silniku bez podania bardziej precyzyjnych danych.No ale za 108 zl chcesz "kombinowac" z zestwem naprawczym,to przepraszam Cie bardzo,pomylilem adres.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    538
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009

    Arrow

    1. Tak jest. Gościu miesza strasznie. Auto było na rozrząd u mechanika i mechanik zawodowy nie ogarnął tematu, tylko trzeba na forum pytać?
    2. Po fotografiach tego silnika w internecie nie widzę żadnej rury metalowej (ona jest w innym, bardziej popularnym stylu pompy, na rozrządzie). Tu jest pompa do bloku i tyle. Tylko nie wiem co robi o-ring na przykładowej fotografii. Może z tyłu coś się jednak dołącza (drugie foto w ofercie ze sklepu poniżej).
    https://www.autosklep24.pl/pl/p/Pomp...71737979/28564
    A nawet jeśli tu też jest rura i koroduje, to właśnie trzeba ją naruszyć jak najszybciej i też naprawić/wymienić, bo z czasem będzie tylko gorzej.
    3. Gość chyba nie ogarnia internetu, pompy są "drogie" (przedział 100-150 PLN)? Nie raczył kliknąć w link który podałem (Allegro), widzi tylko załączony obrazek.
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 31-10-2022 o 18:47

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 grudzień 2021
    Skąd
    Międzyrzecz
    Postów
    15
    Auto
    Fiat Siena 1.4
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał Braval Zobacz post
    Ciezko trafic przez net,kto ma jaką pompe wody w silniku bez podania bardziej precyzyjnych danych.No ale za 108 zl chcesz "kombinowac" z zestwem naprawczym,to przepraszam Cie bardzo,pomylilem adres.
    Pojaśnij mi bo się pogubiłem w Twoich wywodach. O jakim zestawie naprawczym za 108 zł piszesz??? Ok. 108 zł kosztuje wkład pompy (bez korpusu, czy też bez obudowy jak zwał tak zwał), który chciałbym kupić i założyć. Problem w tym, że nie wiem jak problematyczna jest jego wymiana. Alternatywnie, jest zakup pompy wraz z korpusem, za kwotę ok. 230-250 zł, ale pomijając cenę jest trudnodostępna, dochodzi problem z ryzykiem korozji rury wodnej, itp.

    Cytat Napisał GrandePunto8V Zobacz post
    1. Tak jest. Gościu miesza strasznie. Auto było na rozrząd u mechanika i mechanik zawodowy nie ogarnął tematu, tylko trzeba na forum pytać?
    2. Po fotografiach tego silnika w internecie nie widzę żadnej rury metalowej (ona jest w innym, bardziej popularnym stylu pompy, na rozrządzie). Tu jest pompa do bloku i tyle. Tylko nie wiem co robi o-ring na przykładowej fotografii. Może z tyłu coś się jednak dołącza (drugie foto w ofercie ze sklepu poniżej).
    https://www.autosklep24.pl/pl/p/Pomp...71737979/28564
    A nawet jeśli tu też jest rura i koroduje, to właśnie trzeba ją naruszyć jak najszybciej i też naprawić/wymienić, bo z czasem będzie tylko gorzej.
    3. Gość chyba nie ogarnia internetu, pompy są "drogie" (przedział 100-150 PLN)? Nie raczył kliknąć w link który podałem (Allegro), widzi tylko załączony obrazek.
    1. Tak syn był u zawodowego mechanika, który nie ogarnął tematu i tyle w temacie. Dlaczego? Nie wiem, ja z nim nie rozmawiałem. Domyślam się, że z powodów, które tutaj przedstawiłem, tzn. albo część trudnodostępna, albo czasochłonna wymiana.
    2. Tak tam przykręca się rurę metalową, której nie widać i która może korodować. Koroduje jednak nie w środku tylko na łączeniach, tzn. problemu nie ma dopóki się nie rozkręci. Szczerze mówiąc nawet nie próbowałem szukać tej rury, ale biorąc pod uwagę problem z dostępnością pompy z korpusem oraz rocznik auta w grę wchodzi pewnie ASO.
    3. Gościu (moim zdaniem określenie pejoratywnie, ale to może tylko moje odczucie) ogarnia internet, ale podałeś link do ogłoszenia z jedną sztuką pompy, o której napisałem, że nie pasuje do auta syna, gdyż jak wspomniałem w pierwszym poście: "Auto bez układów klimatyzacji i wspomagania kierownicy". Innych ogłoszeń pompy z korpusem na popularnym portalu ogłoszeniowym nie widzę.
    Ostatnio edytowane przez akm97 ; 01-11-2022 o 00:06

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    538
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    1. Zamiast debatować na forum około 5 dni, już dawno byś wykombinował jak się dobrać do tej jednej śruby, do której rzekomo "nie ma dostępu" (w co nie uwierzę na słowo, jak nie zobaczę). Gdybyś miał odpowiednie narzędzia i umiejętności, to byś nie potrzebował forum (sam fakt założenia takiego tematu już świadczy, że prawdopodobnie nie dasz rady - tu jest problem z takimi tematami, a ludzie się obrażają, jak się im wyłoży przykrą prawdę).

    2. Kwestii mechanika "zawodowego", który wam się wymigał od tematu, nie daruję. Trzeba go było męczyć (a nie nas), przy okazji rozrządu. A przy okazji rozrządu w takich starych gratach, to jest to podobny poziom techniczny jak sama pompa i jej korpus (z ewentualną korozją nawet). Więc wychodzi jeszcze większa niekonsekwencja w działaniu. Rozrząd do mechanika, a pompę wody sam ogarnę (ale nie wiem jak, więc popytam na forum). Czyli gdyby ci było pisane samodzielnie ogarnąć śrubkę z trudnym dostępem, to równie dobrze byś i rozrząd wymienił... Rodzinka silników FIRE jest śmiesznie prosta, w sam raz dla hobbysty. Rozrząd tu się robi samodzielnie na parkingu pod blokiem - bez dopytywania o cokolwiek na forum.

    3. Po coś to jest dzielone, na korpus i "wkład" (pompę), a te są dostępne osobno (czyli można się domyślić, że to się da wymienić i nie ruszać korpusu). Najważniejsze pytanie - dlaczego ma być wymiana pompy, cieknie, czy prewencyjnie (spory przebieg)?

    Pompa z pojedynczym kołem, przykładowe oferty:
    Tańsza https://sklep.vanking.pl/pl/p/Pompa-...no-1.4Ie/33621
    Droższa https://sklep.vanking.pl/pl/p/Pompa-...no-1.4Ie/54323

    PS
    Drugie najważniejsze pytanie, czy ten grat się trzyma jeszcze (korozja podwozia - i czy przeglądy przechodzi normalnie, czy po znajomości)? Jak się sypie i np. w ciągu roku ma iść na złom, to można sobie darować pompę (jeśli nie cieknie, nie hałasuje).
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 02-11-2022 o 10:50

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 grudzień 2021
    Skąd
    Międzyrzecz
    Postów
    15
    Auto
    Fiat Siena 1.4
    Rocznik
    1997
    Witam. Istotą założenia tego wątku było upewnienie się, że wymiana samego wkładu pompy bez odkręcania korpusu w ogóle jest możliwa.
    Temat się sam rozwiązał, gdyż udało mi się kupić pompę wody z korpusem za 80 zł + przesyłka. Był to przypadek, 1 szt. tzw. leżak magazynowy z uszczelką i o-ringiem. Co do wymiany, to jest dość prosta i wymaga tylko odkręcenia alternatora. Okazało się też, że uszczelka korpus/blok po odkręceniu się rozsypała, więc moje obawy były słuszne. Jedyny problem był z ponownym przykręceniem rury metalowej z tyłu pompy. Ja tego nie zrobiłem, ale polecam przed jej przykręcaniem odkręcić 3 węże gumowe na jej końcu, bo z nimi jest bardzo utrudnione manewrowanie rurą, aby "złapać" śruby. Sama rura okazała się bez korozji jedynie z nalotem kamienia. Co do samej pompy, to pomimo, że była oryginalna z 1997 roku, to tak naprawdę mogła jeszcze posłużyć. Lekki luz na kole, ale bez wycieków. Wymieniałem więc dla świętego spokoju, ew. z oczekiwaniem, że wymiana może mieć wpływ na skuteczność ogrzewania samochodu. Dziękuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam.


 

Podobne tematy

  1. Wyciek płynu z metalowej rurki kolo pompy wody.
    Napisany przez ela punto grande na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 08-01-2018, 00:33
  2. Urwana końcówka rurki chyba od pompy wody
    Napisany przez batia na forum 500
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 26-05-2017, 14:28
  3. Wymiana pompy wody 2.0 20V
    Napisany przez skb na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 08-12-2014, 13:47
  4. [2.4 TD] Objawy uszkodzenia pompy wody?
    Napisany przez Alan na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 21-02-2014, 18:58
  5. Fiat Brava 1.2 16v 2000r. - Korpus pompy paliwa
    Napisany przez hugerth na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 30-10-2011, 15:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl