Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    829
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v

    Problemy z zawieszeniem

    Witam opisywałem już wcześniej pewien problem w moim aucie dotyczącym zawieszenia przedniego jednak go zbagatelizowałem. Otóż auto ma objawy jak by wybicia tulei metalowo gumowych lecz nie do końca pomimo klekotaniu towarzyszącemu pokonywaniu dziur to do wnętrza przedostają się przeogromne wstrząsy na które najbardziej reaguje deska rozdzielcza którą ostro targają uderzenia. Na równej drodze nie dzieje sie nic jednak teraz nawet na byle studzience auto przeszywa ogromny łomot. Co ciekawe dotychczas lekkie chrupanie przy mocnym skręcie przy hamowaniu czy tez na pochyłym nasiliło się.

    Oraz podczas jazdy autostrada auto zachowuje się bardzo dziwnie. Przy prędkości około 130km/h pojawia się wyczuwalne i o dużej częstotliwości bicie które nie jest regularne czasem ustaje czasem znów wraca. Najpierw winiłem źle wyważone koła jednak wszystko w normie. I bywa różnie raz jest to przy skręcie w lewo raz w prawo a czasem w ogóle niema. Mam nadzieje ze nie są to amortyzatory bo na ostatnim badaniu wykazały wysoką sprawność pomimo 14 lat i 260tys km. Nie zauważyłem nadmiernego myszkowania auta po jedni przy hamowaniu oraz auto nie nurkuje przesadnie do przodu przy hamowaniu.

    może ktoś z was ma pomysł?? co to może być?? na pewno tuleja bo słyszę jak łomocze chyba w obu osiach ale co jeszcze?? Bo nie wydaje mi się aby to były objawy tylko wybitej tulei.

    Dla ukazania powagi sprawy dodam że w moim mieście jest pełno bruków i jazda po nich jest prawie niemożliwa z prędkością powyżej 10 km/h gdyż wstrząsy są tak ogromne ze potrafi mi nawet telefon wypaść z solidnego uchwytu.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    35
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001
    Jeśli amo są w porządku to wymieniłbym kompletne wahacze i poduszki amortyzatorów dla świętego spokoju... Bezpieczeństwo przede wszystkim no i samochodu szkoda.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    829
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v
    No fakt w sumie nie wiem czy poduszki amortyzatorów kiedykolwiek były wymieniane. A wahacze z racji że jeszcze oryginalne od nowości (bo zmieniałem tlyko tuleje )so mocno pordzewiałe .

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2010
    Skąd
    krk
    Postów
    114
    Auto
    Siena 1,4 / Bravo II 1,9 MJ/ Suzuki GSX 550EF
    Cytat Napisał Darksaience Zobacz post
    .... Mam nadzieje ze nie są to amortyzatory bo na ostatnim badaniu wykazały wysoką sprawność pomimo 14 lat i 260tys km....
    Wynik badania amortyzatorów na stacjach diagnostycznych należy brać z dużą rezerwą - poczytaj w necie. Sam przebieg samochodu moim zdaniem klasyfikuje je do wymiany. Na naszych dziurawych drogach przebieg 100 tys to już sporo dla amortyzatorów.... a co dopiero 260...

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    829
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v
    Ale auto jest bardzo sztywne. w czasie jazdy nie buja sie tak jak by amortyzator był do niczego i wycieków brak. Sam się dziwię. Dam to do mechanika niech stwierdzi. Gdyż praca zawieszenia stała się wyraźnie głośna i odczuwalna. Ale podczas jazdy po bruku odczuwam jak by któreś z kół skakało co jednak wskazuje na amortyzator. No cóż pewnie nadszedł ich czas.

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Szukałbym dalej - amorki byś pewnie poczuł że auto nie trzyma się drogi.. Stacje diagnostyczne weź sobie między bajki. Ja pojechałem z kompletnie rozlanym i wydymanym amorkiem (auto siedziało niżej, koło odbijało się jak piłka od drogi) i wyszło mi chyba z 70%
    Ostatnio edytowane przez byrrt ; 13-09-2012 o 12:25
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    829
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v
    No ale w zakrętach hamowaniu auto zachowuje sie bardzo dobrze trzyma sie drogi świetnie. Jedynie komfort jazdy dramatycznie spadł z przodu auta oraz wyraźnie słychać tłuczenie sie o raz skrzypienie

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Na szarpkakach nic nie widać? Większość da się zdiagnozować, a jak się nie da to auto do góry i wtedy z kanału dobry mechanik sprawdzi czy nie ma luzu np. na stabilizatorze.. Cudów nie ma - coś masz tam nie tak
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    35
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001
    Więc to poduszki... Zawieszenie ok tylko brak poduszek powoduje przenoszenie drgań na budę.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    829
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v
    najlepsze gdy to sie zaczynało i powiedziałem to mojemu mechanikowi który dotychczas naprawiał bez zastrzeżeń, że wszystko ok i coś mi sie uroiło.. i szarpał autem sprawdzał wszystko w normie. A ja już wtedy wiedziałem coś jest nie tak


 

Podobne tematy

  1. problem z zawieszeniem lewe przednie koło
    Napisany przez zuzula na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 08-04-2012, 11:21
  2. Problem z zawieszeniem(chyba)
    Napisany przez Michall na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 24-11-2011, 11:20
  3. Problem z zawieszeniem ...
    Napisany przez pawsta1989 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 22-11-2010, 04:18
  4. [zawieszenie] Co jest z tylnym zawieszeniem w Linei?
    Napisany przez sosi na forum Linea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 12-02-2010, 21:21
  5. Problem z głośnym zawieszeniem
    Napisany przez gizmo-79 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 17-04-2009, 20:24

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

problemy z zawieszeniem

nurkowanie amortyzatora przy chamowaniu

fiat siena zawieszenie

fiat siena buja przy hamowaniu

fiat palio zawieszenie amortyzatory twarde

problem z zawieszeniem palio

siena problemy z zawieszeniem

na bruku zawieszenie glosno pracuje

chrupanie w zawieszeniu podczas hamowania

scenic chrupie z prawej strony

problemy z poduszka amortyzatora fiat siena

sam naprawiam fiat palio zawieszenie przednie

fiat siena wysokie zawieszenie tylne

brava chrupanie

problemsz zawieszeniem sztywne zawieszenie z jednej strony

klopoty z przednim amortyzatorem fiat siena

poduszka amortyzatora fiat palio

zawieszenia fiat siena

twarda praca zawieszenia

wydaje mi sie ze mam sztywne zawieszenie fiat bravo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl