Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Tychy
    Postów
    12
    Auto
    Doblo

    Palio Wekeend zgasło i nie gada do tego dyskoteka na zegaarach

    Witam,
    mam dziwny problem. jechałem fiatem 1.6 palio weekend rocznik 99, instalacja LPG. Samochód zgasł i już nie pali. Po przekręceniu kluczka pali bezpiecznik 30A w komorze silnika obok akumulatora. kręci ale nie działa pompa paliwa oraz nie ma zasilania centralka LPG. gaśnie kontrolka immo, zapala się kontrolka, aku, oleju i po czasie wtrysków. wskazów obrotomierza skaczę na chwilę na 4000 obrotów i opada i koniec imprezy. czy ktoś może mi pomóc???
    Po wyjęciu przekaźnika podwójnego zielonego (BITRON DRSB 240130) który zasila wiele urządzeń związanych z systemem wtryskowo zapłonowym
    uspokoiły się kontrolki i wskazówka obrotomierza.

    Może wie ktoś czy jest jakiś zamiennik tego przekaźnika



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Szukaj przekaźnika na szrocie (allegro?), jeśli nie pali innych bezpieczników to na 90% jego wina.

    Może być też uszkodzony kabel w wiązce pomiędzy tym bezpiecznikiem a przekaźnikiem, sprawdź. To znaczy będzie zwarty na masę, wiązka niby w osłonce ale idzie taką drogą że ma się gdzie przetrzeć i zwierać (szczególnie po ingerencji gazowników - amatorów, nigdy nie zabezpieczają należycie prutych wiązek).

    Zasilanie instalacji gazowej powinno być wpięte przed tym przekaźnikiem, ale różnie bywa. Można ją rozpiąć wyjmując wtyczki z modułu sterującego LPG, albo wyjmując bezpiecznik (powinien być gdzieś na kablu).
    Ostatnio edytowane przez ata ; 10-07-2012 o 00:23

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Można ją rozpiąć wyjmując wtyczki z modułu sterującego LPG
    I w ten sposób unieruchomimy sobie silnik bo nie będzie ani wtrysku gazu ani benzyny
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    albo wyjmując bezpiecznik (powinien być gdzieś na kablu).
    Jest to jakiś sposób tylko po co skoro pali bezpiecznik 30A a LPG ma pewnie taki z 10-20 max..

    Przekaźnik można sprawdzić miernikiem - z resztą jak wszystko..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Tychy
    Postów
    12
    Auto
    Doblo
    co do lpg to podpieta jest bezposrednio pod aku + .kiedys wyskoczył czujnik bezwładnosciowy i nie było zaxilania lpg i pompy. Poszukam przekaznika i zobaczymy co bedzie dalej

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Co ma czujnik bezwładnościowy do zasilania LPG skoro mówisz że jest bezpośrednio pod aku..
    Ostatnio edytowane przez byrrt ; 10-07-2012 o 14:35
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Bezwładnościowy odcina masę, nie plusa

    A ten przekaźnik co prawda da się sprawdzić miernikiem, ale mnie się udało dopiero po rozebraniu - w środku jest trochę namieszane.

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Masę myślę też ma podpiętą pod akumulator więc nie powinno mieć to znaczenia.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Tychy
    Postów
    12
    Auto
    Doblo
    ufało mi sie dostac przekaznik. Wszystko wrociło do normy pompa sie włacza zasilanie do lpg wrociło silnik kreci, ale nie pali dalej

  10. #9
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Iskra na świecach jest?

    Kontrolka "CODE" (kluczyk) gaśnie normalnie, czy może w ogóle nie zapala się?

    Moim zdaniem coś z zapłonem, albo immobilizer.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Tychy
    Postów
    12
    Auto
    Doblo
    Kontrolka CODE gaśnie jak należy, podczas przekręcenia kluczyka słychać pompę (jutro sprawdzę czy podaje paliwo)
    ale jak kręci rozrusznik to po chwili zapala się "marchew" (układ wtryskowy).

  12. #11
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Podłączyć pod komputer i sprawdzić jakie błędy wystąpiły - tak będzie szybciej.

    Pompę paliwa sprawdź, chociaż nie wygląda mi to na uszkodzenie pompy albo zatkany filtr.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Tychy
    Postów
    12
    Auto
    Doblo
    Sprawdziłem rozpinając po kolei następujące wężzyki
    2012-07-11-206[1].jpg
    niestety nic z nich nie poleciało, susza. tak że obstawiam na pompe.
    Jednak było słychać że działa.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Tychy
    Postów
    12
    Auto
    Doblo
    Zabrałem się dzisiaj za sprawdzenie jeszcze samej pompy, rozpiąłem wężyki z paliwa przekręciłem kluczyk i paliwo jest.
    Więc pompa działa, odszukałem filtr paliwa i tam tez rozłączyłem wężyki, paliwo przechodzi przez filtr.
    W tym momencie ręce mi opadły.
    Zabrałem się wiec za sprawdzenie jeszcze raz w komorze silnika i rozłączyłem przejście emulatora wtrysków, ukazało mi się
    2012-07-12-208[1].jpg
    do tego ujawniła się jeszcze jedna usterka w postaci wypalenia styku w tej wtyczce (gniazdo)
    Jak tylko rozłączyłem tą przelotkę z emulatora i podłączyłem jak w orginale bez LPG, auto zapaliło za pierwszym razem.
    Tak że zrobiło się tam zwarcie, które wypaliło bezpiecznik 30 A oraz przekaźnik Bitron 240130 no i styk w wiązce.
    Nareszcie wszystko wróciło do normy
    Dzięki za pomoc i podpowiedzi.

  15. #14
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Sprawdź całą instalację elektryczną od LPG, kabel po kablu. Zobacz czy wiązki są dobrze prowadzone i mocowane (możliwie z dala od ostrych krawędzi i silnie nagrzewających się części silnika). Jesli gazownicy żywali do izolacji taśmy "płóciennej", to sprawdź w jakim jest stanie i ewentualnie zmień. Przeważnie można/trzeba użyć taśmy samowulkanizującej, poza miejscami gdzie nie wolno jej używać ze względu na temperaturę - oni pewnie używali szmacianej wszędzie, bo jest tania i wytrzymuje te 3-4 lata.
    Którędy masz pociągnięte przewody zasilania gazem? Pytam, bo normalnie w Palio/Siena są puszczane dokładnie w miejscu które pokazałeś na poprzedniej fotce.

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Taśma jak to ata nazwałeś szmaciana to wg. mnie dobry wybór do auta.. Wiele wiązek w firmowej instalacji też jest tą taśmą oplatana. Inna sprawa że z reg. wewnątrz auta. Samo-wulkanizująca taśma jest gruba przez co wcale nie taka dobra. Po czasie też sztywnieje i kruszeje.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Sprzedam Palio Wekeend 1,6 z LPG 1999
    Napisany przez defrex na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 31-05-2012, 23:45
  2. [silnik] UNO 1.4 i.e. Slyszałem o możliwości tuningu tego a
    Napisany przez UNO TIR 1.4 i.e. 70KM na forum Uno
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 05-02-2011, 02:46
  3. [rozrusznik] Wymiana rozrusznika - jak sie zabrać do tego ?
    Napisany przez martinezz_pl na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-11-2010, 21:50
  4. Seicento 1.1 MPI + LPG - wariat, kangur, dyskoteka, zdechlak
    Napisany przez Eddek na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 01-09-2010, 18:48
  5. Wymiana sprzęgła w Palio II - jak się do tego zabrać?
    Napisany przez kubiec1 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 09-04-2010, 21:13

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

drsb 240130

BITRON DRSB 240130

drsb240130fiat palio weekend brak iskry i paliwaprzekaznik DRSB240130 fiatfiat palio weekend nie palifiat doblo pali bezpiecznikibitron drsbfiat palio weekend nie odpalapalio brak paliwa potem nie odpalanie wlacza pompka paliwa fiat palio DRSB 240130DRSB BITRONprzekaznik DRSB 240130 fiat paliocentralka wtryskowa paliofiat palio weekend nie dziala pierwszypalio weekend nie odpalabezpieczniki w komorze silnika fiat pallio
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl