Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 3 z 3
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 marzec 2014
    Skąd
    wrocław
    Wiek
    34
    Postów
    18
    Auto
    bravo 1.4 12v
    Rocznik
    95

    Palio Weekend II 1.2 16v 2002 jak wymienić sprzęgło?

    Witam, sprzęgło mi się skończyło, byłbym wdzięczny za rozpiskę, jak samodzielnie wymienić - sprzęgło Valeo (tarcza, docisk, łożysko) już zamówiłem.
    Mniej więcej wiem, jak to zrobić, ale chcę mieć to dobrze ogarnięte, by się z tym nie męczyć więcej, niż to konieczne albo czegoś nie popsuć
    Co trzeba odkręcić, co odkręcić można, by było wygodniej, czy trzeba wymieniać coś poza samym kompletem sprzęgła, tupu jakieś uszczelki etc.
    Dodam, że nie dysponuję kanałem, zamierzam podnieść auto, podeprzeć je na bloczkach i zdemontować oraz odsunąć, jeśli się da, lub opuścić, jeśli się nie da, skrzynię biegów.
    Będę też wdzięczny za informację o potrzebnych narzędziach, standardowe klucze mam, ale z tego, co kojarzę, trzeba odkręcić śruby w piaście by półosie wyjąć, a tam jest 32 albo coś kole tego, w każdym razie większa jakaś.
    Generalnie, proszę o jak najwięcej informacji, które mogły by pomóc, nawet jeśli wydają się banalne, najlepiej punkt po punkcie, chcę sobie zorganizować robotę najlepiej jak się da
    P.s. silnik w wersji 59kw/80km, jeśli to istotne.

    Pozdrawiam.
    Ostatnio edytowane przez Luckey13 ; 23-08-2014 o 21:05



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Kilka miesięcy temu wymieniałem sprzęgło w Bravie 1.2 16V 82KM. Bez kanału będzie ciężko aczkolwiek znam ludzi którzy sobie z tym poradzili więc da się
    Na pewno musisz wyciągnąć półoś, przynajmniej lewą (skrzynia wychodzi w lewo więc prawa półoś może zostać, aczkolwiek przy wkładaniu skrzyni jest więcej "celowania"). Trzeba kupić nowe nakrętki półosi bo je się zaklepuje i nie powinno się robić tego 2 razy. Jeśli olej w skrzyni był wymieniany nie wiadomo kiedy albo wcale, proponuje kupić 2l i wymienić bo i tak musisz spuścić. Ja również wymieniłem linkę sprzęgła, ale to sam musisz stwierdzić w jakim jest stanie Twoja i czy warto (później sprzęgło chodzi tak lekko że można ręką wciskać ). To może teraz po kolei:
    Wyciągasz półoś lub półosie (jeśli masz czas lepiej wyjąć obie) - okręcasz nakrętkę 32, ściągasz koło, odkręcasz mocowane amortyzatora, skręcasz piastę i półoś powinna z niej wyjść, potem trzeba lekko szarpnąć i wyjdzie ze skrzyni. Przed tą operacją fajnie jest spuścić z niej olej Potem musisz na górze odkręcić wszystko, co przeszkadza w dostępie do śrub, u mnie to była podstawa akumulatora, cewka zapłonowa, rura do przepustnicy i przepustnica ale w Palio może być inaczej. Potem czas na sterowanie biegami (trzeba rozłączyć przeguby kuliste) i linkę od sprzęgła. Dalej wyciągasz rozrusznik (3 śruby na klucz 13 + odłączyć przewody). Teraz czas poluzować śruby łączące skrzynię z silnikiem, pamiętam, że potrzebny był klucz nasadowy 18. Na koniec odkręcasz 2 łapy od skrzyni, wykręcasz wcześniej poluzowane śruby i skrzynia powinna wyjść. Warto przed odkręceniem łap podeprzeć ją czymś, będzie łatwiej wyciągać. Teraz pozostaje odkręcić docisk, tu uwaga bo możesz trafić na śruby typu RIBE więc warto się zaopatrzyć np w taki zestawik: Zestaw Bitów Ribe 8 cz. Yato 0418 (4463630535) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
    Warto wyczyścić tulejki w których pracuje wajha poruszająca łożysko wyciskowe, przez lata nazbierało się tam syfu i może ciężko chodzić. Przy składaniu zwróć uwagę, żeby tarcze ustawić idealnie w środku bo inaczej nie włożysz skrzyni. Dalej składasz w kolejności odwrotnej, mam nadzieję, że nic nie pominąłem

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 marzec 2014
    Skąd
    wrocław
    Wiek
    34
    Postów
    18
    Auto
    bravo 1.4 12v
    Rocznik
    95
    Witam, dzięki, sprzęgło wymienione W sumie nawet dobrze poszło, tarczę sprzęgła ustawiłem bez żadnych przyrządów za pierwszym razem idealnie - u mnie trzeba było tylko akumulator i półkę akumulatora wyjąć, odpiąć linki zmiany biegów od skrzyni (tej blachy która trzyma linki nie odkręcałem) oraz 2 przewody idące do skrzyni, a potem porozkręcać i odsunąć, dobrze jest podwiesić wpierw skrzynię.
    Jedyne co poszło nie tak, to jednej śruby sie przykręciłem, nie spasowało się coś, prawdopodobnie blaszana osłona, która jest mocowana między skrzynią a silnikiem się wygięła, ale bez 1 śrubki raczej się nic nie stanie, na dniach coś wykombinuję
    Pozdrawiam.


 

Podobne tematy

  1. Palio Weekend 1.2 szum przy wciskaniu sprzęgła
    Napisany przez marp123 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-02-2014, 23:37
  2. [tanio odsprzedam] [s] Klocki hamulcowe TRW do Fiata Palio / Palio Weekend / Siena / Albea / Fiorino / Duna
    Napisany przez Mroczni_Grzybiarze na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 29-08-2013, 12:26
  3. Jak wymienić nagrzewnicę w palio weekend ?
    Napisany przez tomasz9244 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 07-12-2011, 15:19
  4. Głośny wizg przy odpalaniu, Palio 1.2 8V 2002
    Napisany przez Siekierodont na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 28-06-2010, 21:49
  5. [ukł. hamulcowy] ABS Marea Weekend 2002 1,9JTD
    Napisany przez xcgambit na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 14-08-2009, 11:35

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

nowe sprzeglo siena 1.2 16v

jak wymienic sprzeglo fiat palio weekend 1.2 16v

sprzeglo palio

jak sprawdzic olej w skrzyni palio

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl