Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Krosno
    Postów
    24
    Auto
    siena 1.2

    olej 0w40 do fiat siena

    siena ostatnie 20 tyś zrobiło na M1 5w50 autem dojeżdżam do pracy 7km zawsze o godz 4 nad ranem, wiadomo zimą silnik nie ma łatwo. z oleju 5w50 nie jestem zadowolony ponieważ rano jak jest zimno silnik przez ok 30 sekund chodzi jak mała sieczkarnia jak się rozgrzeje jest zegareczek. gdy odpalam w ciepłe dni jest dużo lepiej. czyżby 5w50 miał za wysoką lepkość do tego silnika? czy mogę wlać m1 0w40 czy lepiej 5w40 (na 5w40 BP również jeździłem ale olej po ok 7tyś nie wyglądał na okaz zdrowia) do lotosów nie mam zaufania

    czy ktoś wie dlaczego ELF zaprzestał produkcji elf synthese 0w40, bp Visco 7000 0w40 już nie produkuje a lotos wycofał sie z dynamic 0w40. o co tu chodzi



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    nie wiem czy przejście na 0W cos ci da. po prostu tak musi być jak jest zimno i tyle. bardziej obstawiałbym to że olej który miałeś był kiepskiej jakości i ci silnik zabrudził. zalej valvoline syntetyczny i będzie dobrze

  4. #3
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    dokładnie zalej jakis lepszy olej albo valvoline albo motul
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    ja się tylko zastanawiam czy warto zalewać olej syntetyczny do tego auta. Nie chodzi mi o to że to fiat tylko że producent do nowych aut lał olej 10w40 czyli pół syntetyk

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    tez o tym myślałem ale może na początek lepiej zobaczyć syntetyk. skoro przy tym 0/50 nie ciekl to i ten powinien być syntetyczny dobry

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Krosno
    Postów
    24
    Auto
    siena 1.2
    jeźdzłem na BP vsco 5w40 zalałem zaraz po 10w40 i nic się nie stało, bo niby co by sę miało stać, potem na mobil1 5w50 wszystko w porządku tylko silnik klepie na zimno dość zdrowo. dlatego chce albo dobry 5w40 na PAO albo 0w40
    jeżdze do pracy na 4 rano przeważnie zasypiam i silniczek na zimno dostaje nieżle w gary dlatego chce naprawde dobry olejek. na tym się nie zaoszczędzi. mam w garażu valvoline vr1 5w50 ale na zime chciałbym coś lżejszego dlatego nad 0w40 się zastanawiam
    Ostatnio edytowane przez tasek ; 06-11-2011 o 18:27

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    nie wiem dlaczego oparłeś sie tego 0W może po prostu masz już silnik lekko wyjeżdżony i dlatego klekocze na zimnym juz tego nie zmienisz choćby najlepszym olejem. tak po prostu musi być. to dość mały silniczek często jak piszesz dajesz mu po garach a to nie jest dobre na zimnym silniku. wytarł sie trochę klekocze ale działa. zalej 5w40 i w zupełności wystarczy

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Krosno
    Postów
    24
    Auto
    siena 1.2
    tylko przez ok 30 sekund na zimnym klekocze i potem już nie. a uparłem se 0w40 bo znalazłem BP visco 7000 0w40 4l za 100zł więc cena raczej super eksta i jest olejem pełnosyntetycznym a mobil 1 5w50 od pewnego czasu jest SHC tak samo jak 0w40 (na niemieckich olejach Mobil 1 piszą shc synthese a w Polsce full synthetic co nie jest prawdą. cytuje:
    'mobi stworzył l sobie "VISOM"
    - olej shc na bazie grupy III+ (hydrocracked), ktory jest niemalze tak dobry
    jak syntetyk PAO, a tanszy w produkcji. Tylko w Niemczech biedacy
    polegli, bo tam prawo zakazuje reklamowania takiego produktu jako "full
    synthetic". Inne kraje Europy tego nie regulują aż tak skrupulatnie.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    ten typ silnik tak ma i nawet jak zmienisz na rzadszy olej to przy niskich temperaturach przez pewien czas będziesz miał te klepanie. Wiem co mówię bo miałem sienkę z takim motorem jak Ty (1.2 8v) Autko to ma mechaniczną regulację zaworów i i dlatego klepanie to występuje. Ja do swojej przy przebiegu 95kkm wlałem olej mineralny i autko jeździło tylko że te stukanie trwało dłużej niż 30 sekund . Dodam że przy temperaturach z rzędu -27 stopni i oleju mineralnym autko odpalało bez problemu z pierwszym razem

  11. #10
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    no w sumie u mnie w nowym grande z silnikiem 1,4 8v jak go odpale to zaklepie przez jakies 3 sekundy - ale to chyba normalne zanim sie olej rozprowadzi i zacznie smarowac, co innego jak by zaczął klepać jak by był fest rozgrzany to można by sie martic ale jak tylko po nocy to chyba nie problem
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    no proste że nei problem. bo jak sam napisaleś gorący silnik, wtedy olej jest bardziej płynny i jak silnik nie pracuje to wszystko spływa. więc przy uruchomieniu to normalne

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Krosno
    Postów
    24
    Auto
    siena 1.2
    dzis wlałem to 0w40 Mobil 1
    hm silnik w powietrze nie wyleciał, olej bokiem sie nie wylał jak to mówiło kilka osób. silnik na zimnym ciszej chodzi więc jestem zadowolony

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał tasek Zobacz post
    olej bokiem sie nie wylał jak to mówiło kilka osób
    i oby się nie lał. niby nie powinien ale zobaczymy za jakiś czas. napisz jak on na tym pracuje teraz. ja co prawda jeżdżę teraz na półsyntetyku ale może warto zaryzykować i zalać syntetyka
    żeby bylo zabawniej wyczytałem że do fiata mojego zaleca sie olej UWAGA 5W-30 ciekawe

    coś takiego znalazlem warte uwagi

    Według przyjętych norm SAE lepkość oleju oznaczają liczby od 0 do 60, przy czym 6-stopniowa skala „W” (zima) od 0W do 25W określa, przy jakiej temperaturze lepkość zmienia się na tyle, że olej gęstnieje do takiego stanu, kiedy uruchomienie silnika staje się niemożliwe.



    W praktyce przedstawia się to się to następująco:

    - dla klasy lepkości 0W, temperatura ta wynosi - 30°C do - 35°C,

    - 5W - 25 do - 30°C,

    - 10W - 20 do - 25°C,

    - 15W - 15°C do - 20°C,

    - 20W - 10°C do - 15°C,

    - 25W - od -10°C do 0°C.



    Drugi człon skali (skala 5 stopniowa, 20, 30, 40, 50 i 60) określa „wytrzymałość oleju”, czyli zachowania wszystkich właściwości w zakresie wysokich temperatur, czyli 100°C i 150°C.
    Ostatnio edytowane przez seth ; 09-11-2011 o 17:37

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 kwiecień 2011
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    14
    Auto
    Fiat Siena 1.2 8v
    Witajcie. Ja leje do swojej sienki 1.2 8v od nowości 0w-40 mobil 1 mam nalatane juz 140tyś km i silnik nie pobiera mi oni kropelki oleju. Chodź gdzie nie gdzie sie poci to uważam że jest oki. Na zimnym przez te 20 sekun możę mnie tez klekocze ,a le to z racji luzów jakie sa w ujemnych temp. jak wiadomo odkształcalnosć metali (kurczliwość i rozszerzalność istnieje) wiec inne beda luzy w -27 a inne w 40 plus pozdrawiam


 

Podobne tematy

  1. '99 Fiat Siena 1.2
    Napisany przez kowal na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 29-05-2012, 13:36
  2. fiat siena 1.4 problem z fiat code.
    Napisany przez dawid1375 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 16-01-2011, 17:11
  3. Fiat Siena 1.2 HL '99
    Napisany przez Zibi na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 03-08-2010, 00:23
  4. chlapiący olej z pod korka fiat stilo 1.9 jtd
    Napisany przez garet2142 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 23-06-2010, 00:37
  5. Olej Fiat Brava 1,4 12v 96r
    Napisany przez Donat na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 09-06-2010, 15:45

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

olej 0w40 opinie

olej fiat siena

syntetyk do fiata sieny

olej 0w40 czy 5w40

elf 0w40

olej mobil 0w40 opinie

lotos 0w40

0w40 czy 5w40

olej lotos 0w40 forum

fiat siena olej

olej do fiata siena

0w-40 czy 5w-40

olej 0w 40 opinie

5w40 czy 0w40

siena olej forum siena olejeolej 0w40 gdyniaolej bp 5w40 opiniejaki jest najlepezy olej 0w40olej do sieny 1.4olej 0w40 forumco lepsze 0w40 czy 5w40olej mibil 0w40 opinielepszy olej 10W 40 czy 5W 40 do brava 1.4 12v

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl