Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 30 z 30
  1. #16
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    829
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v
    Kolego 1,4 8v w palio siena to konstrukcja znana jeszcze z uno i wcześniej i na pewno jest bezkolizyjny. Stara jak świat ta jednostka . A ten 1,4 co teraz jest w punto i brawo jest bodajże 16 zaworowy wiec na pewno jest kolizyjny. a jesli nie to nie słyszałem żeby ktoś jeszcze produkował w dzisiejszych czasach silnik bezkolizyjny.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Darksaience Zobacz post
    Kolego 1,4 8v w palio siena to konstrukcja znana jeszcze z uno i wcześniej i na pewno jest bezkolizyjny.
    Że jest stary to wiem, sam miałem taki w Uno Ale znajomemu właśnie w tym silniku poszedł pasek i miał niezły bajzel.... Ze starych silników Fiata bezkolizyjne były silniki ośmiozaworowe z serii FIRE, np 1.0 , 1.1 , 1.2; 1.4 jest to stary silnik OHC.
    Z aktualnie produkowanych jednostek benzynowych chyba żaden nie jest już bezkolizyjny, w 1.2 zmienili troszkę głowicę (wprowadzili zmienne fazy rozrządu) i bezkolizyjność poszła się .... 1.4 występuje w wersji ośmio i szesnasto - zaworowej i pewnie żaden z nich nie jest bezkolizyjny.

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 wrzesień 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    42
    Postów
    46
    Auto
    fiat siena
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    Że jest stary to wiem, sam miałem taki w Uno Ale znajomemu właśnie w tym silniku poszedł pasek i miał niezły bajzel.... Ze starych silników Fiata bezkolizyjne były silniki ośmiozaworowe z serii FIRE, np 1.0 , 1.1 , 1.2; 1.4 jest to stary silnik OHC.
    Z aktualnie produkowanych jednostek benzynowych chyba żaden nie jest już bezkolizyjny, w 1.2 zmienili troszkę głowicę (wprowadzili zmienne fazy rozrządu) i bezkolizyjność poszła się .... 1.4 występuje w wersji ośmio i szesnasto - zaworowej i pewnie żaden z nich nie jest bezkolizyjny.
    czyli ten moj 1.4 jest bezkolizyjny?

  5. #19
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Moim zdaniem - nie.

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    457
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    Mam taki silnik w swoim UNO (1,4) i jest on kolizyjny.
    Ten ze Sieny/Palio to dokładnie to samo po lekkiej modernizacji.
    Ostatnio edytowane przez andrzejmc ; 19-02-2014 o 16:25

  7. #21
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    829
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v
    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    Fiata bezkolizyjne były silniki ośmiozaworowe z serii FIRE, np 1.0 , 1.1 , 1.2; 1.4 jest to stary silnik OHC
    Ale 1,4 jest silnikiem OHC miałem uno 1,4i.e i na 100% był bezkolizyjny nawet mechanik mi pokazywał. I to są silniki serii Fire ale bez sprecyzowania tego wprost. A palio/siena 1,4 ma to samo Nawet przez wlew oleju widać wałek nad głowicą. No chyba że się mylę

  8. #22
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Darksaience Zobacz post
    Nawet przez wlew oleju widać wałek nad głowicą.
    I czego to dowodzi? To, że wałek jest w głowicy nie znaczy, że silnik jest bezkolizyjny 1.4 ma zupełnie inną konstrukcję niż silniki z serii FIRE, świadczy o tym chociażby kształt głowicy, kolektor dolotowy i wylotowy po tej samej stronie no i inny kadłub.
    Polecam artykuł Fiat FIRE. Sporny silnik 1.4 ma pojemnośc 1372 cm^3.

  9. #23
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    829
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v
    I silnik w palio 1,4 ma dokładnie 1372cm^3.

  10. #24
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Darksaience Zobacz post
    I silnik w palio 1,4 ma dokładnie 1372cm^3.
    No właśnie

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 wrzesień 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    42
    Postów
    46
    Auto
    fiat siena
    Rocznik
    1997
    auto zrobione [rozrzad-] 1.4bezkolizyjny-wiec nic sie nie stało

  12. #26
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    829
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v
    Czyli miałem racje

  13. #27
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Darksaience Zobacz post
    Czyli miałem racje
    Albo coobraa2 miał farta Jak już wspominałem wcześniej, znajomemu w tym silniku poszedł pasek i niestety bezkolizyjności tam nie było ;/
    Tak czy inaczej, najważniejsze , że auto naprawione i można śmigać.

  14. #28
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    829
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v
    Kolego jak miał farta?? 1,4 był montowany tylko na początku produkcji i tylko ta jednostka była .żadna inna 1,4 oferowana nie była. i Chodzi mi tu o rok bodajże od 97 do 99

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    457
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    Kwestia przypadku -ja też widziałem ten silnik po zerwaniu paska i nie jest to silnik bezkolizyjny.
    Silnik 1,4 o pojemności 1372 cm był montowany w Uno (nadwozie po modernizacji) od 1989 do 1995 (produkcja włoska -wersja 70SX) i od 1995 do 2000r (produkcja w Polsce wersja 1,4 i.e)-wystarczy sprawdzić w książce obsługowej.
    Powstał w wyniku modernizacji silnika o pojemności 1301 cm z skonstruowanego na początku lat 80-tych.
    Ostatnio edytowane przez andrzejmc ; 22-02-2014 o 22:48

  16. #30
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Darksaience Zobacz post
    Kolego jak miał farta??
    Ano tak, że w momencie padnięcia rozrządu zawory były ustawione tak, że nie zderzyły się z tłokami.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Fiat 1,9jtd nie chce zapalic
    Napisany przez mendi2007 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 11-03-2022, 17:36
  2. Fiat 1,9jtd nie chce zapalic
    Napisany przez mendi2007 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 01-01-2012, 15:25
  3. Fiat 1,9jtd nie chce zapalic
    Napisany przez mendi2007 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 01-01-2012, 15:25
  4. niechce wogle odpalac
    Napisany przez bodek999 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 27-08-2011, 15:23
  5. fiat palio silnik 1,2 B+G rok 99 czasem niechce zapalic
    Napisany przez tyka323 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 12-07-2009, 21:43

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat siena kreci niechce zapalic

fiat siena nie zapala

siena nie odpala

fiat 1 2 kreci silnik stoi

Rozrzad stoi podczas odpalania

fiat palio 1.4 el forum

fiat siena 1.4 el 1998 nie odpala

fiat siena 1.4 el cz jest kolizyjny

siena 1.4 nie odpala

Sienna.1.4.E.L.Rok 94r

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl