Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 63
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    28 wrzesień 2013
    Skąd
    Lębork/Gdynia
    Postów
    138
    Auto
    Siena 1,6 16V
    Rocznik
    06.1998

    Kłopoty z moją SIENKĄ

    Witam!


    Autko jeszcze formalnie nie jest moje, bo w dowodzie rejestracyjnym jest wpisany ojciec, ale...

    Do rzeczy. Ojciec kupił SIENKĘ jako 5-ciolatka i już mniej-więcej wtedy były z nią problemy. Mianowicie, aby
    odpalić trzeba było docisnąć gaz prawie do podłogi. Jak już zapaliła, to trzymała obroty i jechała jak burza.
    P prawie 9 latach dostałem auto " do naprawy " - tylne hamulce, wycieki paliwa, słaby aku.
    Naprawiłem. No i jeździłem póki ciepło. Owszem, zdarzało się, że trudno było uruchomić, ale jakoś się z tym żyło.
    Jak się zrobiła zima, wyszło szydło z worka...
    Trudno go odpalić i gaśnie po zdjęciu nogi z gazu.
    Z początku były humory - raz trudno, raz łatwo odpalić, raz gasł, raz nie po zdjęciu nogi z gazu.
    Teraz to już całkiem strajkuje. Na zakręcenie reaguje tak, że załapuje od dotknięcia, ale nie na wszystkie
    cylindry i muszę leciutko docisnąć gaz, by dało się uruchomić silnik. No i dalej nie trzyma obrotów i gaśnie po zdjęciu nogi z gazu.
    Na benzynie po ustabilizowaniu pracy jakoś tam trzyma obroty, lecz po nagrzaniu silnika dalej gaśnie. To samo na LPG.

    Teraz, co robiłem przy silniku:

    - olej z filtrem oleju i powietrza zmieniony
    - silnik krokowy wyczyszczony ( na ile się dało )
    - przepustnica wyczyszczona ( na ile się dało )
    - świece wymienione
    - termostat i płyn chłodzący wymienione
    - układ chłodzenia odpowietrzony ( na ile się dało )
    - styki w układzie ładowania wyczyszczone ( na ile się dało )

    Czytałem o tego rodzaju usterkach dość dużo, ale niestety opisu mojej sytuacji nie znalazłem, może źle szukałem,
    za co przepraszam, ale pomału mi witki opadają, a autko służy(ło) mi dzielnie do całkiem niedawna, bo już dwa tygodnie stoi i marznie.

    Pomóżcie, koledzy, proszę, bo SIENKA nie ma jeszcze 100 kkm REALNEGO przebiegu i mogłaby jeszcze pobrykać na tym świecie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,292
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Wymieniłeś świece, ale zapomniałeś o cewkach. Jeśli masz problemy, że czasami nie pali we wszystkich kotłach, to na ogół jest to wina cewek lub wtrysków.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    28 wrzesień 2013
    Skąd
    Lębork/Gdynia
    Postów
    138
    Auto
    Siena 1,6 16V
    Rocznik
    06.1998
    Hmmm...

    Wtryskiwacze RACZEJ są CHYBA sprawne, bo po kilku nieudanych próbach odpalenia wykręciłem świece i były mokre od benzyny.
    Uruchamianie odbywa się tak,że gdy już załapuje, to nie na wszystkich cylindrach, a przerwy w zapłonach w miarę
    rozkręcania się silnika występują coraz rzadziej. Gdy jeszcze było ciepło, silnik potrafił utrzymywać wolne obroty całkiem ładnie,
    ale i tak lekko go poszarpywało. Podejrzewałem wtedy świece lub przewody lub cewkę. Jedna świeca była uszkodzona - wypadała jej
    elektroda dodatnia - wychodziła ze świecy razem z "fajką". Wymieniłem więc świece - troszeczkę pomogło, choć do ideału nadal daleko.
    Przewody i/lub cewka trochę były odległe finansowo, bo to jesień i za pasem zima, więc sporo innych wydatków.

    Czy jest jakiś sposób na szybką diagnozę cewki? Chciałbym się upewnić przed zakupem.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,292
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał Tunio Zobacz post
    Uruchamianie odbywa się tak,że gdy już załapuje, to nie na wszystkich cylindrach, a przerwy w zapłonach w miarę
    rozkręcania się silnika występują coraz rzadziej.
    Na zimnych kablach może być szron, stąd przebicia i wypadanie zapłonów. po zagrzaniu szron znika i problem też. Wymień cewki.
    Cytat Napisał Tunio Zobacz post
    Czy jest jakiś sposób na szybką diagnozę cewki?
    Znajdź kogoś z takim silnikiem i podmień na chwilę cewki, albo odwiedź najbiższy szrot i wyjmij komplet cewek (powinieneś zmieścić się 50 zł).
    Cytat Napisał Tunio Zobacz post
    Wtryskiwacze RACZEJ są CHYBA sprawne, bo po kilku nieudanych próbach odpalenia wykręciłem świece i były mokre od benzyny
    To wcale nie świadczy, że są sprawne. Silnik potrzebuje mgiełki paliwa, a nie prysznica. Zauważ, że w wiadrze z benzyną można zgasić papierosa, ale nie próbój tego w wiaderku pełnym oparów!
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    38
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał Tunio Zobacz post
    wykręciłem świece i były mokre od benzyny
    A powinny być suche ... Cewkę możesz sprawdzić miernikiem czy są przejścia i odpowiednia rezystancja uzwojenia, ale generalnie cewka lubi strajkować na różne sposoby.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    28 wrzesień 2013
    Skąd
    Lębork/Gdynia
    Postów
    138
    Auto
    Siena 1,6 16V
    Rocznik
    06.1998
    Wczoraj uruchomiłem sienkę, przejechałem 10 kilometrów i... silnik zaczął pracować w miarę normalnie. Dalej troszkę dgrał, ale już trzymał obroty. Dzisiaj rano zapalił na dotyk, w dodatku w pozycji GAZ ( instalka II gen.). Cały HAPPY wrzuciłem jedynkę i ruszyłem z miejsca. Po kilku METRACH auto zgasło i już kaplica. Nic a nic nie chciało zapalić. Po włączeniu zapłonu nie było słychać pompy w zbiorniku. Po kilku ruchach załącz-wyłącz pompa zaczęła się odzywać, ale dalej nic. Zostawiłem sienkę na podwórku i pojechałem drugim autem.
    No i teraz pytanie - czy to pompa w zbiorniku, czy coś jeszcze?

  8. #7
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,292
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał Tunio Zobacz post
    No i teraz pytanie - czy to pompa w zbiorniku, czy coś jeszcze?
    Sprawdź stan kabelków i stacyjki. Jeśli pompa grymasi (raz działa, a raz nie), to wina leży raczej po stronie elektryki (zaśniedziałe styki, przebicia masy). Przede wszystkim jednak sprawdź te cewki i wtryski, bo jazda autem, w którym silnik okresowo pracuje w miarę normalnie raczej nie cieszy.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    28 wrzesień 2013
    Skąd
    Lębork/Gdynia
    Postów
    138
    Auto
    Siena 1,6 16V
    Rocznik
    06.1998
    No i moja SIENKA zaskoczyła mnie dzisiaj. Kilka godzin po moich porannych bojach z autkiem
    moja żona wsiadła, jak by nigdy nic ZAPALIŁA i pojechała do miasta. Objeździła kilka urzędów
    i jak najnormalniej w świecie wróciła do domu. Po południu pojechaliśmy do miasta jeszcze raz
    i też jak by nigdy nic wróciliśmy do domu. Silnik pracował równo ( a przynajmniej ja nie odczuwałem
    poszarpywania ), odpalał gładko i trzymał obroty.

    Witki mi opadają.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2013
    Skąd
    3city
    Wiek
    53
    Postów
    55
    Auto
    siena 1.6 16v opel Tigra 1.6 16v BMW E34 525tds
    Rocznik
    1998
    Niwdawno miałem identyczne problemy ktore opisujesz.Problem tkwił w czujniku zasysanego powietrza i sparciałych wężykach podcisnienia wychodzących z kolektora

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    28 wrzesień 2013
    Skąd
    Lębork/Gdynia
    Postów
    138
    Auto
    Siena 1,6 16V
    Rocznik
    06.1998
    Sparciałe wężyki? Całkiem możliwe, SIENKA ma już 16 lat...
    Jaki czujnik? Temperatury? No i gdzie on jest? Na kolektorze ssącym?

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2013
    Skąd
    3city
    Wiek
    53
    Postów
    55
    Auto
    siena 1.6 16v opel Tigra 1.6 16v BMW E34 525tds
    Rocznik
    1998
    Tak,czujnik jest wkrecony w kolektor(brazowa wtyczka)U mnie sparciałe i popękne wezyki były prowadzace do mapsensora i do regulatora cisnienia w listwie wtryskowej.Auto gasło,obroty falowały.Czujnik został wyczyszczony,weżyki wymienione i problem zniknął.Siena pieknie odpala,równiótko trzyma obroty i nie szarpie

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    467
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    Czujnik temperatury to nr.1 ,mapsensor(czujnik podciśnienia) nr.2siena 16v.jpeg

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    38
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Kolega wyżej pokazał komorę silnika fiata brava. W palio i sienie jest tak:

    S6301947.JPG

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    28 wrzesień 2013
    Skąd
    Lębork/Gdynia
    Postów
    138
    Auto
    Siena 1,6 16V
    Rocznik
    06.1998
    Wczoraj wyczyściłem ten słynny czujnik. No i pomogło.
    Dzisiaj rano SIENKA odpaliła bez protestów a i obroty trzymała ładnie.
    Potrafi też zapalić prawie bez "pompowania" pedałem gazu.
    Pojeździmy parę dni i zobaczymy, czy pozytywny efekt się utrzyma.

    Wielkie dzięki za porady.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2014
    Skąd
    wałbrzych
    Wiek
    48
    Postów
    3
    Auto
    fiat siena 1.4
    Rocznik
    1998
    Cytat Napisał turek86 Zobacz post
    Kolega wyżej pokazał komorę silnika fiata brava. W palio i sienie jest tak:

    S6301947.JPG
    mam podobne problemy co kolega Tunio, ale w Sience 1.4. Z tym że na gazie pracuje wzorowo, a na paliwie szarpie dopóki się nie rozgrzeje, zdarza się że przy bardzo niskich temp. nie odpala od razu.


 
Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Kłopoty z wrzucaniem biegu
    Napisany przez erk na forum Panda
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 16-02-2023, 16:26
  2. seincento 1.1 kłopoty z odpalaniem
    Napisany przez nikolas2020 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 06-11-2013, 19:36
  3. punto i kłopoty z wtryskiem
    Napisany przez seth na forum Punto
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 05-08-2010, 09:25
  4. [ukł. zapłonowy] kłopoty z zapłonem
    Napisany przez asgerd na forum Uno
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 02-06-2010, 15:47
  5. Punto 2005 kłopoty z elektryką
    Napisany przez ecik1973 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 31-10-2008, 21:11

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

http:fiatklubpolska.plsiena-palio-443klopoty-z-moja-sienka-22727

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl