Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 maj 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    4
    Auto
    Palio Weekend 1.2 HL
    Rocznik
    2000

    Jaki gaz do Palio 1.2?

    Witam,
    Czy ktoś w z forumowiczów posiada Fiata Palio 1.2 8V w gazie? Chciałbym zamontować instalację, ale nie mam pojęcia jaką i średnio się na tym znam, gdyż nigdy nie miałem auta z gazem. W internecie naczytałem się dużo opinii na temat instalacji. Jedną TUTAJ . Tylko czy na tym gazie 2 generacji jest duży spadek mocy, bo jestem wstanie dać więcej za sekwencję IV gen. jeżeli faktycznie spadek mocy silnika będzie znikomy. Odrazu piszę, że jeżdżę dużo i dywagacje na temat czy mi się to opłaca są zbędne, silnik wcześniej nie był "tyrany" gdyż auto ma przejechane 80kkm. Dziękuje za opinie.
    Ostatnio edytowane przez freeek ; 18-07-2013 o 20:31



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    38
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Sekwencja w teorii będzie ekonomiczniejsza, ale do tego silnika chyba jednak warto założyć II generację. Tym bardziej, że to dość solidne silniki no i jeżeli się nie mylę to sekwencja potrzebuje odpowiedniej temperatury zanim się załączy, czyli krótkie odcinki i tak będziesz jeździł na Pb.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    Miałem sienę z tym takim samym motorem i instalacją LPG II generacji firmy LANDIRENZO. Autko na tej instalacji przy nie ekonomicznej jeździe ( każdy bieg do 3000 - 3500 obr/min) spalało w mieście (Warszawie) 9,2 l/100km. Jak na tak mały silnik do tak dużej budy to bardzo dobry wynik jednak ja osobiście będę próbował namówić Ciebie do instalacji IV generacji. Taka instalacja jest łatwiejsza do wyregulowania ( będziesz mógł wyregulować - z kalibrować ja sam po zakupie odpowiedniego kabelka do centralki gazu oraz po ściągnięciu oprogramowania z internetu), będziesz miał mniejsze spalanie oraz silnik będzie lepiej chodził. Co do temperatury przełączania to jak będziesz miał kabelek i oprogramowanie sam będziesz mógł ustalić sobie temperaturę przełączania z PB na LPG - normalnie jest ona ustawiona na ok 40 stopni C - jeżeli masz sprawny układ chłodzenia silnik w zimę po przejechaniu ok 6km powinien mieć już temperaturę 90 stopni C więc nawet na krótkich odcinkach autko przerzuci się na LPG. Aha i jeszcze jedno ja u siebie w sienie nie widziałem jakiegoś spadku mocy. Na gazie jeździła tak samo jak na PB i według mnie jest to zależne od częstej wymiany świec ( przy inst. II gen. max. co 15kkm), wymiany filtra powietrza ( co 10kkm) oraz wymiany filtra gazu oraz regulacji instalacji LPG ( co 10-15kkm)

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 maj 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    4
    Auto
    Palio Weekend 1.2 HL
    Rocznik
    2000
    Jeżdżę tym autem na przewozie osób i wiadomo jak taka robota wygląda, auto się odpala przejdzie jakiś odcinek i gasi. Raczej nie stygnie silnik bo jak nie ma ruchu to max stoję godzinę, ale to już przy ekstremalnych warunkach o 2-3 w nocy, a tak to się jeździ cały czas. Więc myślę że po nagrzaniu silnika całą noc spokojnie już jeździł bym na gazie. Zastanawia mnie tylko to że wskazówka temp silnika na desce rozdzielczej nigdy nie doszła do polowy skali zawsze jest poniżej, a jak stoję dłużej na światłach to włącza się wentylator. Ale spalanie jak na taką jazdę: zapal-pojedź-zgas. Jest w miarę ok bo 9l/100km.

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Wg. mnie do auta 16V zawsze lepsza będzie IV generacja.. Warunek taki, że auto musi być w dobrym stanie - osprzęt i elektronika silnika 100% sprawna. IV gen nie strzela, II potrafi sobie prychnąć i rozwalić dolot. Problemy są też z oszukaniem ECU że lambda działa jak się ją odłącza (II gen przejmuje sondę dla siebie )..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Wg. mnie do auta 16V zawsze lepsza będzie IV generacja..
    Mowa o silniku 1.2 8V 1.2 16V występował w Palio/Sienie ale nie polskim rynku niestety ;/
    Znajomy do 3 letniej Sieny 1.2 8V założył II gen. Landi Renzo i przejeździł już z 10 lat na tym bo się homologacja na zbiornik jakoś teraz kończy Instalacja sprawuje się bardzo dobrze , nigdy nie było problemów ani z nią ani silnikiem , więc pod tym względem uważam , że warto. Spalanie w granicach 8-9 l w mieście. Spadek mocy niestety da się zauważyć, ale to normalne w instalacjach II gen. Ale za to taka instalacja kosztuje ~1500 zł a sekwencja tego samego producenta dwa razy tyle, więc nie wiem czy warto ;P Możesz oczywiście założyć tańszą IV gen. za ~2200 zł i też będzie ok, ale wydasz więcej pieniędzy a jedyną korzyścią będzie brak spadku mocy, za to minusem większe spalanie benzyny. Silnik doskonale znosi instalację II gen. więc sam musisz zdecydować którą instalację chcesz

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2013
    Skąd
    Śląsk SLU
    Postów
    225
    Auto
    Siena 1.2 8v
    Rocznik
    12.1999
    no witam. byłem dzisiaj u gazownika i zaproponował mi instalacje stag 4. umówiłem się na czwartek. powiedział, że auto w jeden dzień będzie zrobione... dziewczyna mówi, że w gorącej wodzie jestem kąpany. teraz nie wiem czy poczekać jeszcze, ochłonąć troche czy co... w sumie od jakiegoś czasu miałem właśnie myśli żeby zagazować siene i dopiero jakoś pare dni temu tak konkretnie mnie naszło. 2700instalacja + 3lata gwarancji lub 2500 + 2lata gwarancji. co myślicie?? siena ma 100kkm przebiegu i rocznie robie jakieś 20-25tys

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    38
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Chcesz pakować 2500zł w auto, które jest właśnie tyle warte?

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2013
    Skąd
    Śląsk SLU
    Postów
    225
    Auto
    Siena 1.2 8v
    Rocznik
    12.1999
    2500 to troche dużo. zwróci się to w rok. kurde sam już nie wiem

  11. #10
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    Musisz zadać sobie pytanie czy warto. W jakim stanie jest Twoja sienka ? podłoga i progi całe, nie pordzewiałe i nie pognite ? Jeśli tak a Ty chcesz tym autkiem jeździć z 2 lata to warto instalować lpg. A dlaczego ? np. dlatego że rocznie robisz te 20-25tyś km. Z tego co pamiętam to sienka z tym motorem w mieście pali 8l/PB na 100km wiec w rok spali ci ok 2000 l/pb a to daje kwotę 2000x4.50= 11000zł , natomiast gazu paliła mi max 9,5 l ( liczmy że 10 łykni) czyli 2500 l/LPG a to daje nam kwotę : 2500x2,75= 6875zł + ewentualnie koszt ok 50l/PB w skali roku czyli ok 275zł co daje łączna kwotę ok 7150zl.

    11000-7150=3850zł

    jak widać instalacja LPG zwróci sie Tobie w przeciągu roku a na dodatek wyjdziesz na plus ok 1100zł.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2013
    Skąd
    Śląsk SLU
    Postów
    225
    Auto
    Siena 1.2 8v
    Rocznik
    12.1999
    samochód kupiłem od wujka 2lata temu. miał wtedy 62 000km. teraz już jest 100 000km. ludzie sie dziwują dlaczego gazu nie zakładam skoro tyle jeżdze. bez problemu przechodzi przegląd. podłoga jak to podłoga ogniska korozji są ale zanim zgnije na dobre to minie ładnych pare lat, progi ok. silnik nie zarzygany, co prawda głowica już była zdejmowana ale to norma w tym silniku. zrobiłem jakieś 30tys bez żadnej niespodzianki

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    38
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał adorator Zobacz post
    ogniska korozji są ale zanim zgnije na dobre to minie ładnych pare lat
    Żebyś nie był zaskoczony za rok ...

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2013
    Skąd
    Śląsk SLU
    Postów
    225
    Auto
    Siena 1.2 8v
    Rocznik
    12.1999
    dzięki koledzy za pomoc. na razie rezygnuje z gazu


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 27-04-2013, 19:40
  2. Jaki Aku do SC
    Napisany przez Czajna na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 26-11-2012, 11:18
  3. Jaki olej do silnika ?? 10w40?? i Jaki jest najlepszy??
    Napisany przez mcperson na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 20-01-2012, 12:26
  4. Jaki to błąd
    Napisany przez cder na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 03-05-2011, 00:14
  5. Uno 1.4 69 km jaki rożrząd
    Napisany przez zawias na forum Uno
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 26-10-2009, 11:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

palio weekend 1.2 gaz

gaz siena 12

siena 1.6 jaki gaz

Gaz w sienie 1 2

instalacja gazowa palio 1.2

silnik 1 2 czy warto gaz

Fiat palio 1.2 instalacja II generacji

jaki gaz do fiat siena 1.2

jaki gaz fiat siena 1.6

ile kosztuje zalozenie gazu do fiata palio 2000 r

Palio 1.2 lpg spalanie forum

Siena 1.2 II generacja lpg

zakladanie gazu do palio 1.2 2003r

Koszt instalacji lpg do fiat palio1 2

fiat siena jaki gaz

fiat 1.2 16v jaki gaz

gaz do palio

jaki gaz do fiata sieny

siena 1.2 v8 filtr gazu

jaki gaz do palio weekend

jaki gaz do palio

palio 1 2 8v a gaz

silnik palio 1.2 jaki gaz

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl