Witam,
Mam mały problem, pedał hamulca jest strasznie miękki i bierze pod koniec dopiero. Oczywiście jest odpowietrzony. Miał może ktoś już taki problem?? albo jakaś podpowiedź co zrobić z tym?
Witam,
Mam mały problem, pedał hamulca jest strasznie miękki i bierze pod koniec dopiero. Oczywiście jest odpowietrzony. Miał może ktoś już taki problem?? albo jakaś podpowiedź co zrobić z tym?
Sprawdź jeszcze raz poprawność odpowietrzenia. Od najdalszego koło, do najbliższego zbiornikowi z płynem.
Czy klocki i szczęki są nowe?
Mogło paść także serwo.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Jak dawno temu były sprawdzane (albo wymieniane) elementy układu hamulcowego? okładziny są czy "chyba są"? nic nie cieknie?
Poza zapowietrzeniem przyczyną "miękkiego pedału" mogą być:
- uszkodzenie pompy hamulcowej lub serwa (częściej pompy)
- uszkodzenie w układzie reduktora / regulatora siły hamowania (tył)
- uszkodzenie samonapinacza tylnych hamulców bębnowych
- problemy z pompą ABS (jeśli masz ABS)
- chińskie podróby (cylinderki, klocki)
hamulce dość dobrze działają więc myślę że klocki tarcze, bębny oraz szczęki w niezłym stanie. Jedynie chodzi o ten miękki pedał (cylinderki nowe włoskiej firmy LKR za jeden dałem 50zł więc myślę że to żaden bubel)
A hamulce odpowietrzane były już 3 razy i czysty płyn leci bez bąbelków więc wszystko w tej kwestii gra
Pozostaje do sprawdzenia pompa i serwo.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
mnie się wydaje że jakby pompa hamulcowa była uszkodzona to podczas próby odpowietrzenia układu pedał wpadłby w podłogę i nic nie dało by się zrobić. Przynajmniej ja tak miałem u siebie w Toyocie. Ja na Twoim miejscu rozebrałbym wszystkie hamulce, przeczyścił je i nasmarował oraz ewentualnie wymienił części układu hamulcowego - klocki szczęki itp. Co do korektora siły hamowania to chyba można go wykluczyć ponieważ odpowiada on za hamulce tylnej osi . Podjedź jeszcze na stację diagnostyczną i sprawdź na rolkach faktyczny stan hamulców. Tobie może wydawać sie że są ok a na rolkach wyjdzie że są dentki
Witam podepnę sie pod temat z moim problemem
Posiadam Palio 1.2 rok temu wymieniłem tacze i bębny na brembo plus klocki i okładziny.
Wszystko chodziło ok,
jakis czas temu miałem masakryczne hamowanie ratujące przed zderzeniem z piratem drogowym co skończyło się w warsztacie z zablokowanym lewym przednim hamulcem.
Od tego czasu problem powraca lewy przód nie odbija do końca trze i piszczy(o nagrzewaniu sie koła nie wspomne),
Mechanik wymienił mi przewody hamulcowe a ostatnio i zacisk--> super problem zniknął
pojawił sie ciekawszy hamulec chodzi jak ta lala tylko co jakiś czas spada w podłoge i samoczynnie wraca wtedy jest chwile strasznie twardy i następnie robi się "normalny"
Co tym razem może być??
źle odpowietrzony???
czy pada serwo czy pompa
Wymieniałeś płyn?
Spróbuj na początek wymienić,odpowietrzyć
Sprawdź też stan wszystkich połączeń i węży
Ostatecznie może to być problem pompa
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
uszkodzone serwo to zazwyczaj objawia się ogólnie - twardy pedał, słaby/"ciężki" hamulec,żeby dobrze zahamować trzeba porządnie depnąć
Na moje wężyki elastyczne i nowy płyn powinien rozwiązać problem.
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
OK jutro ewentualnie po świętach wymienie płyn,
co do przewodów to : wymienione mam od zacisku w góre z jednej strony z drugiej też trzeba wymienić jeśli nie ma żadnych problemów z prawą stroną??
(giętkie wkręcane w zacisk- nie smiać się za język bo jestem laikiem który się uczy mechaniki na swoim autku)
Sprawdź wizualnie stan,jak są dobre i z kołem nie ma problemow z hamowaniem to nie ma potrzeby wymieniać
Nie nie ma potrzeby jeżeli wszystko jest ok, mowa oczywiście o wężykach giętkich przy zaciskach..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Skoro masz palio to na 100 % korektory hamowania lewy i prawy. Regulują one hamulce ze skosa prawy przód lewy tył i lewy przód prawy tył. Są one w palio najczęstszym powodem nierównego hamowania lub takich anomalii jak opisujesz
Płyn wymieniony hamulce odpowietrzone niby jest dobrze.
Zabieram bryke na przejażdżke jest OK
Wracam do miasta i to samo i wkońcu znalazłem, pedał zostaje w podłodze przy wciskaniu sprzęgła.
Przyczyna dziwna ale jest pęknięty wspornik pedałów hamulca i sprzęgła
Dzisiaj rozebrałem warto to spawać czy szukać nowego??
Czy to jest normalne że pękło?
Zdj_cie3.jpg
Ostatnio edytowane przez szagrad ; 08-04-2013 o 06:21