Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 wrzesień 2013
    Skąd
    Kwidzyn
    Wiek
    29
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16v
    Rocznik
    1997

    Fiat Palio Weekend 1.6 16v problem z silnikiem

    Witam!
    Mam problem z silnikiem w moim fiacie. Zaczęło się od tego że silnik był przegrzany (jechał bez płynu w chłodnicy) w skutek czego wygięła się głowica. Głowica była w planowaniu (zebrano 2 razy o 0,2mm) po złożeniu silnika nie miał tyle mocy ile wcześniej ale według mechanika tak powinno być. Po wielu kłótniach odpuściłem już sobie jeździłem jakiś czas na tym ale postanowiłem to zrobić. Najpierw inni mechanicy podejrzewali przestawiony o ząbek lub 2 rozrząd, znalazłem mechanika który ma blokady rozrząd i niestety okazało się że rozrząd jest ok mam przyjechać w przyszłym tygodniu na zdjęcie głowicy ale teraz pytanie do was co może być przyczyną tego. Badane było ciśnienie w cylindrach wyszło 14,14,6,10. Kumpel zrobił mi próbę olejową i nic się nie zmieniło.
    Objawy są następujące:
    -Silnik wkręca się do ok 5tys obrotów (więcej nie chce)
    -Nie dogrzewa się do odpowiedniej temperatury (na razie w chłodnicy jest woda ale przed zimą wleje płyn)
    -Ma problemy przy odpalaniu (raz odpali od razu czasem trzeba wciskać gaz w podłogę a czasem nie chce wcale odpalać)
    -Zwiększyło się spalanie
    -Silnik czasem lekko przerywa podczas jazdy
    -Ubywa mi wody z układu chłodzenia (nie mam nigdzie widocznych wycieków)
    -Oleju nie wiadomo skąd zrobiło się sporo ponad stan



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    34
    Postów
    133
    Auto
    Fiat Siena 1.4
    Rocznik
    1997
    Znikający płyn, pojawiający się olej... Spartolona głowica, niestety.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    P.S. Pomijając kosmiczne różnice w sprężaniu... Chyba trochę za dużo głowicy zebrali, skoro takie ciśnienie wyciągnąłeś. No i wydmuchało uszczelkę z powrotem...

    [FONT=Book Antiqua][SIZE=3][COLOR="#0000FF"]
    Każde Porsche jest od Sieny gorsze :-D!
    [/COLOR][/SIZE][/FONT]

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 wrzesień 2013
    Skąd
    Kwidzyn
    Wiek
    29
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    Czyli problemem może być po prostu źle założona uszczelka? Jutro mogę dodać zdjęcie silnika z jednej strony uszczelka wystaje.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    34
    Postów
    133
    Auto
    Fiat Siena 1.4
    Rocznik
    1997
    To by chyba nie tłumaczyło tak wysokiego sprężania na dwóch garach, toć jak w dieslu! W każdym razie nie obędzie się bez powrotnej rozbiórki głowicy, niestety...

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Po zaglądnięciu w instrukcję jestem bogatszy o wiedzę, że 1.6 ma stopień sprężania ok. 10.2:1, czyli ciśnienie powinno być w okolicach 12 na każdym garze. Więc moim zdaniem 14 na dwóch cylindrach to wynik przesadzonego planowania (trudno to będzie teraz odkręcić, nie znam się perfekcyjnie, ale 0.4mm to raczej bardzo dużo, "stare, mądre podręczniki" powiadają, że wzrost stopnia sprężania wypadałoby bilansować grubszą uszczelką, chyba ciężko coś takiego dostać), a 6 i 10 to już efekt wydmuchania uszczelki. Warto zobaczyć, jak wyglądają świece na tych cylindrach, jeśli mokre, to masz jak w banku uszczelkę do kitu. Do tego zerknij, czy nie zbiera Ci się za dużo białego syfu pod korkiem wlewu oleju (efekt brania wody przez silnik).

    [FONT=Book Antiqua][SIZE=3][COLOR="#0000FF"]
    Każde Porsche jest od Sieny gorsze :-D!
    [/COLOR][/SIZE][/FONT]

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał mielinski Zobacz post
    To by chyba nie tłumaczyło tak wysokiego sprężania na dwóch garach, toć jak w dieslu!
    No co Wy.. Ja u siebie mam sprężanie 14-15 bar.. Natomiast ta różnica 14-6 jest zwyczajnie nie do przyjęcia.. Śmiem twierdzić że ten gar co ma 6barów to pewnie już nie pali.. Już teraz nie pamiętam ale przy sprawnym silniku różnica pomiędzy największym sprężaniem a najmniejszym na tłokach nie może przekroczyć 5-10% tego maksymalnego (tego nie pamiętam ale taki rząd wielkości). Czyli jeżeli maksymalnie jest 14 to najmniejszy może mieć 12,6..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    34
    Postów
    133
    Auto
    Fiat Siena 1.4
    Rocznik
    1997
    Byrrt, ja się opieram niestety nie na wiedzy stricte warsztatowej, tylko na własnym doświadczeniu i literaturze fachowej - ta twierdzi, że dla sprawnego, czterosuwowego silnika ciśnienie sprężania powinno wynosić 1.25 x stopień sprężania z odchyłką 10%.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Ale nie wnikając w szczegóły, serdecznie nie zalecam w ogóle uruchamiania tego silnika z takimi różnicami sprężania - nie dość, że góra do roboty, to dół dostaje w... pośladki :-)!

    [FONT=Book Antiqua][SIZE=3][COLOR="#0000FF"]
    Każde Porsche jest od Sieny gorsze :-D!
    [/COLOR][/SIZE][/FONT]

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał mielinski Zobacz post
    Byrrt, ja się opieram niestety nie na wiedzy stricte warsztatowej, tylko na własnym doświadczeniu i literaturze fachowej
    Stopień sprężania dla mojego silnika wg. katalogu to 10.3. Jeśli jest tak jak mówisz to 10,3*1,25=12,88.. Nie wiem mam przed sobą wyniki sprężania z mojego auta i z auta mojej młodej (P206 1.6 16V 110KM), oba mają ponad 14 chociaż przyznaje że oba pomiary były robione manometrem kolegi (tym samym).
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    34
    Postów
    133
    Auto
    Fiat Siena 1.4
    Rocznik
    1997
    Zasadniczo, należałoby się dowiedzieć, jaką jednostkę ma używany przez Ciebie manometr :-).

    [FONT=Book Antiqua][SIZE=3][COLOR="#0000FF"]
    Każde Porsche jest od Sieny gorsze :-D!
    [/COLOR][/SIZE][/FONT]

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał mielinski Zobacz post
    Zasadniczo, należałoby się dowiedzieć, jaką jednostkę ma używany przez Ciebie manometr :-).
    Na karteczkach z manometru skala jest w barach..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    34
    Postów
    133
    Auto
    Fiat Siena 1.4
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Na karteczkach z manometru skala jest w barach..
    No to tym bardziej wydaje się być sporo... Przelicznik, który dałem, odnosi się do kG/cm^2, ale to ciut mniejsza jednostka, niż bar. Cóż, książka swój wiek też ma, technologia trochę się zmieniła :-). Zresztą na pomiar wpływ ma cała masa czynników, najbardziej chyba to czy np. sprężone przy pomiarze było powietrze, czy mieszanka .

    [FONT=Book Antiqua][SIZE=3][COLOR="#0000FF"]
    Każde Porsche jest od Sieny gorsze :-D!
    [/COLOR][/SIZE][/FONT]


 

Podobne tematy

  1. Fiat palio weekend 1.3
    Napisany przez bertas4 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 22-08-2013, 15:24
  2. Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 01-05-2013, 18:07
  3. Fiat Palio Weekend problem z kołem zamachowym i bendiksem
    Napisany przez nfk na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 07-04-2013, 11:19
  4. Palio 1.6 16V Problem z silnikiem
    Napisany przez turek86 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 27-08-2012, 08:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat palio 1.6

fiat palio 1.6 16

fiat palio weekend 1.6 16v jak rozrzad

www.problem z cisnieniem w silniku fiat palio

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl