Witam,
Mam taki problem podczas jazdy coś stuka , rzęzi ( rytmicznie) - nie głosno ale słychac, jak dam sprzegło albo na luz to ustaje.Co to moe być?
Witam,
Mam taki problem podczas jazdy coś stuka , rzęzi ( rytmicznie) - nie głosno ale słychac, jak dam sprzegło albo na luz to ustaje.Co to moe być?
Ale przy jeździe na wprost też? Bo jeśli tylko przy skręcaniu to może być przegub
nie to napewno nie przegłub to nie takie stukanie,
jak jade to słychac takie coś jak rytmiczne cichce tykanie ( rzęrzenie)
jak wcisne sprzęgło albo luz wogóle tego nie słychać
jak jade szybko to nie słychać
miałem podobne objawy i niestety okazało się że skrzynie biegów była do wymiany. Zawsze było słychać takie rzężenie lub jak kto woli chrobotanie. Jest to zazwyczaj spowodowane uszkodzeniem mechanizmu różnicowego lub łożysk ale raczej to pierwsze. Żeby zdiagnozować te usterkę wjedź na podnośnik, zablokuj prawe koło , uruchom silnik i wrzuć np. 3 bieg i niech koło kręci się na tz. pół sprzęgle. Jeżeli będą wydobywać się te dźwięki ze skrzyni to masz już gotową odpowiedź na swoje pytanie...
cholera i co cała skrzynia jest do wymiany wtedy?
u mnie i u wielu jest to samo... jeździć aż się rozleci albo wymieniać - jak wymienisz to nie masz gwarancji, że za 5-10tys. km będzie to samo w następnej bo to norma niestety u mnie tak jest, prawdopodobnie niedługo pozbywam się samochodu
Hej,
Ja w kwietniu miałem kupowac coś nowszego i nie wiem czy jest sens teraz wymieniac ta skrzynie . Ale z drugiej strony jak walnie gdzieś w trasie to nieciekawie bedzie.
no niestety we fiatach skrzynia lubi siadać :/ sprawdź jeszcze poziom oleju w skrzyni może jest go za mało. Ale tak czy tak jazda z za małą ilością oleju jest dla skrzyni zabójstwem i nie wiadomo czy ewentualne dolanie lub wymiana oleju coś pomoże ( u mnie jak niestety nie pomogło )
Głośna praca skrzyni podczas jazdy na wszystkich biegach
•Zużyte łożyska wałka głównego.
•Zbyt niski poziom oleju lub niewłaściwa gęstość oleju.
•Zużyte łożyska wałka pośredniego.
no to poczatek konca
pozdrawiam
jeszcze nie jest tak żle bo pewnie dobra skrzynia do Twojego motoru kosztuje z 600zł + robocizna a dobra skrzynia do silnika 1.2 lub 1.6 16v to koszt z rzędu 900 - 1000zł + robocizna
Tzn ja już znalazłem i to za 350 zl a wymienie u kumpla to mu co najwyzej browary postawie
Tylko chodzi o to kiedy sie rozleci bo w tym tyg musze zrobić jeszcze sporo kilometrów i wole być przygotowany na najgorsze
a Ty juz wymieniałeś?
umm zobaczymy ile pojeździsz na tej skrzyni. Ja wymieniałam już 2 razy w sienie i za pierwszym razem popełniłem ten sam błąd co Ty bo kupiłem najtańszą na allegro za 600zł i wytrzymała mi niespełna 4 miesiące. Później kupiłem u tego samego człowieka druga skrzynie za 1000zł i przejeździłem na niej rok bez problemu i tak sprzedałem autko . Skrzynie którą za drugim razem kupiłem miała podobno przebieg niespełna 8tys /km i tak jak wyżej pisałem sprzedałem autko z ta skrzynia po ponad roku jeżdżenia na niej bez żadnego problemu ( jak zakładałem autko miało przebieg 103kkm a jak sprzedawałem miało 119kkm czyli zrobiłem ponad 16kkm) ale jak piszesz że za parę miesięcy chcesz sprzedać autko to może faktycznie nie warto wkładać droższej skrzyni Aha tylko nie zapomnij o wymianie oleju. Wchodzi ok. 2 litrów oleju syntetycznego bodajże 75w90
Dzięki za informacje
Na tej pojeżdze ile sie da do oporu a najwyzej kupie tamtą żeby do kwietnia jakoś dojezdzić
w tym sprzecie juz sie tylko dokłada:
- wymiana 2 razy sprzegła
- wymiana przegubu i sworznia,
-wymiana tarcz i klocków hamulcowych,
- zerwane paski alterantora
i teraz skrzynia................................ i chyba na tym sie zakonczy a mam ta siene 2 rok dopiero
mi w aso odradzili wymiany oleju bo to na pewno podobno nic nie pomoże... marketing ?
kowal jak skrzynia jest uszkodzona to raczej nic już jej nie pomoże. Olej w takim wypadku możesz wymienić albo dolać tylko po to żeby w takim stanie troche dłużej pojeździła.
proszowiak to i tak mało rzeczy wymieniłeś w swojej sience.Ja 2 lata temu zakupiłem swoja od rodziców szwagra i miała wtedy przebieg 95500km. Do czasu jej sprzedaży ( październik 2010) przejechałem ok 24000km i wymieniłem mi. 2x skrzynię biegów, sprzęgło, UPG, amortyzatory (przód , tył) , kompletne hamulce z regeneracją ( przód, Tył) , rozrząd, miskę silnika, reduktor LPG, Wymiana świec i przewodów co 10kkm, regulacja zaworów, wymiana pasków wieloklin owych, wymiana akumulatora, wymiana alternatora, wymiana linki sprzęgła, 4x wymiana uszczelki pokrywy zaworów , zwrotnice i łożyska kół z przodu i jeszcze parę rzeczy o których z pewnością zapomniałem. Koszt wszystkich części z robocizną to ok 8000 - 9000zł za dodam 98% napraw przeprowadzane były u mnie w pracy za darmo więc jakbym miał naprawy przeprowadzać uw normalnych warsztatach to na wszystko wydałbym z 15000zł