Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 kwiecień 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    14
    Auto
    Fiat Siena 1.6 16V '98

    Alternator + czujniki drzwiowe = problem

    Witajcie!
    Potrzebuję pomocy, w zeszłym miesiącu pojechałem nad morze na wakacje z moją drugą połową, wszystko fajnie pięknie, ściema bez problemu 160 leciała. Jednak 2 dni po przyjeździe padł alternator, miejscowy mechanik pewno mnie oskubał bo wziął za wymianę i oryginalny alternator 550 PLN. Teraz są problemy z autem, zapalała mi się kontrolka ładowania, w pewnym momencie rozładowało mi akumulator. Wiem że był stary więc kupiłem nowy. Po nie całym tygodniu kontrolka znów świeciła, gaśnie tylko na wolnych obrotach. Prawdopodobnie regulator napięcia padł bo aku jest gorący jak mało kiedy, do tego wystrzeliła pokrywa od cel... Powiedzcie gdzie jest regulator napięcia?

    Dwa że dzisiaj jak wracałem z roboty zapaliła mi się kontrolka otwartych drzwi, wszystkie zamknięta, czujniki sprawne, okazało się że pali mi się cały czas światełko w bagażniku sprawdziłem czujnik montując go na drzwiach - działa. Chciałem wyjąć światełko, trochę się siłowałem, ale wyszło. Następnie padł mi zegarek, radio i lampki wewnątrz auta. Bezpieczniki sprawdzone wszystkie sprawne. Nie wiem kompletnie co mogło się stać...

    Pomóżcie proszę
    Alternator,aku i jeszcze inne drobiazgi kosztowały mnie 1200 PLN w zeszłym miesiącu

    p.s. sorry za tak długi poemat
    Był Ford, jest Fiat teraz jeszcze tylko francuz...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał tomasik7585
    Powiedzcie gdzie jest regulator napięcia?
    Razem ze szczotkami w alternatorze, taki element na dwie śrubki przykręcany.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    moze kabla nie dokrecił gdzies i są spadki napięcia
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Problem wygląda na niestabilne napięcie lub za duże napięcie.
    Zmierz na klemach jakie napięcie masz, przy uruchomionym silniku napięcie powinno oscylowac w granicach 13-14V.

    Możliwe, że regulator jest zły i daje za duże napięcie przez co elektryka świruje i jedna z cel się uszkodziła.

    Lub sam alternator jest uszkodzony np. stojan ma zwarcie (ale wtedy miałbyś mniejsze ładowanie).

    Zacznij od sprawdzenia jakie wartości napięcia masz na uruchomionym silniku i jakie na zgaszonym.
    Na zgaszonym powinny wynosić około 12.5V, na zapalonym jak napisałem powyżej.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 kwiecień 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    14
    Auto
    Fiat Siena 1.6 16V '98
    Dzięki za odpowiedzi.
    Zostawiłem auto pod oknem z odłączonymi klemami na ponad dobę, lampka zgasła i nie zapalała się już później.

    Byłem u mechaniorów, okazało się że:
    a. alternator jest made in china nie Magneti...
    b. napięcie ładowania (przy zapalonych światłach, went 2 bieg i ładowanie telefonu) wynosiło 13,5 - wg. mechaników mało, za mało.
    c. mam problem z kontrolką od drzwi, wszystkie czujki sprawdziłem są ok.
    w warsztacie powiedzieli że każde drzwi mają przy zamkach jeszcze jakieś czujniki jednak i one są sprawne. Możliwe jest żeby centralka od alarmu padła? Jak próbuję zamknąć to wydaje charakterystyczny dźwięk więc chyba działa...? Do tego padł mi zegarek (podświetlenie działa) radio też nie śmiga (aczkolwiek nie sprawdziłem jeszcze bezpiecznika od radia).
    Był Ford, jest Fiat teraz jeszcze tylko francuz...

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał tomasik7585
    b. napięcie ładowania (przy zapalonych światłach, went 2 bieg i ładowanie telefonu) wynosiło 13,5 - wg. mechaników mało, za mało.
    Raczej w normie Jak to jest ładowanie przy obciążeniu to jest to w normie.

    Cytat Napisał tomasik7585
    Do tego padł mi zegarek (podświetlenie działa) radio też nie śmiga (aczkolwiek nie sprawdziłem jeszcze bezpiecznika od radia).
    Sprawdź czy to nie bezpiecznik, gdyż często właśnie te dwie rzeczy i np. zapalniczka do tego są właśnie zabezpieczane przez tylko jeden bezpiecznik.

    Co do kontrolki drzwi to możliwe gdzies na stykach jest problem i czasami przerywa.
    Demontowałeś te czujniki? Jak je sprawdzałeś?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 kwiecień 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    14
    Auto
    Fiat Siena 1.6 16V '98
    Co do alternatora to powiem tylko...uff... 8)

    Bezpiecznik sprawdziłem, ba nawet wszystkie i są ok.

    Czujki na drzwiach sprawdzałem w ten sposób że mi światełko gasło w aucie, jednak po pewnym czasie i ono nie działało (po tym jak wymontowałem światełko w bagażniku) więc muszą działać. Podobno jeszcze gdzieś przy samych zamkach są inne czujniki które sprawdził mechanik i nic nie znalazł nieprawidłowego.

    Idę teraz do auta wymontować radio sprawdzę czy bezpiecznik na radiu nie padł.

    Myślisz by zdjąć tapicere i samemu


    --------


    Udało mi się sprawdzić radio...niestety pionek padł, bezpiecznik jest OK.
    Podłączyłem jakiegoś JVC i działał bez problemów.

    Zamiast rozbierać tapicerkę odłączyłem od każdych drzwi kable, wiecie te w gumowej osłonie, kontrolka dalej się świeciła.
    Brak mi już pomysłów...
    Był Ford, jest Fiat teraz jeszcze tylko francuz...

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Fiat stosował 2 typy czujników. Takie w słupkach na dole oraz w zamkach drzwi. Te w drzwiach były spięte np. z kontrolkami otwartych drzwi, zaś te w słupkach z oświetleniem.

    Najgorzej, że te czujniki mogą być zdradliwe. Czasami działają i po czasie przestają, by znów zacząć działać.


    Cytat Napisał tomasik7585
    Udało mi się sprawdzić radio...niestety pionek padł, bezpiecznik jest OK.
    Może to świadczyć o jakimś nagłym wzroście napięcia. Bezpiecznik chroni przed zwarciem, ale nie wzrostem napięcia.
    Albo samo z siebie radio już wyzionęło ducha.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 kwiecień 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    14
    Auto
    Fiat Siena 1.6 16V '98
    Zakładam że to wzrost napięcia, gdyż radyjko było nowe miało może 2-3 miesiące.
    W poniedziałek jedzie do serwisu zobaczymy co powiedzą.

    [size=2][ Dodano: 2009-07-26, 15:28 ][/size]
    Powyższa sytuacja zmusiła mnie do zajęcia się zamkiem od strony kierowcy.
    Okazało się że zamek nie działał ponieważ nie był używany chyba od nowości, tak więc kąpiel w benzynce i jazda olej smarowidło z odrdzewiaczem i zamek śmiga

    [size=2][ Dodano: 2009-07-27, 21:25 ][/size]
    Radio już wróciło z serwisu,okazało się że poszło na nie za duże napięcie, na szczęście zrobili
    Jednak po podłączeniu w Fiacie nie działa, podłączyłem w Lanosie ojca i śmiga bez problemowo.

    Chyba czeka mnie elektryk...
    Był Ford, jest Fiat teraz jeszcze tylko francuz...


 

Podobne tematy

  1. czujniki w uno
    Napisany przez buli123 na forum Uno
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 21-10-2009, 15:57
  2. [alternator] SEICENTO - ładowanie??
    Napisany przez gawor06 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 03-02-2009, 12:48
  3. Czujniki cofania
    Napisany przez megatron na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 10-01-2009, 14:13
  4. [alternator] Alternator za slaby dac 85A czy moze wiecej
    Napisany przez renowka na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 23-12-2008, 16:33
  5. Alternator
    Napisany przez forteca35 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-11-2008, 23:07

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

seicento gdzie bezpieczniki alternatora

fiat siena bezpiecznik alternatora

bezpiecznik alternatora seicento gdzie

palio bezpieczniki

regulator napiecia fiat siena

fiat palio bezpiecznik od alternatora

bezpiecznik radio fiat sienapalio

kontrolka otwartych drzwi siena

kontrolka drzwi palio

fiat siena alternator bezpiecznik

fiat albea 1 6 gdzie jest bezpiecznik alternatora

bezpiecznik alternatora fiat siena

gdzie sie znajduje regulator napiecia fiat siena 1.6

fiat siena bezpieczniki od drzwi

regulator napiecia fiat siena gdzie jest

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl