Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2016
    Skąd
    Śląsk Cieszyński
    Wiek
    41
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Sedici 1.6 16v 4x4 120KM
    Rocznik
    2011

    Regulacja zaworów w silniku 1.6 16V

    Panowie zakładam ten jakże ważny temat, bo niestety nie znalazłem nic przydatnego w historii forum, a temat ten przyda się nam i naszym autkom Otóż jak wiadomo wersje benzynowe 1.6 16V wymagają regulacja zaworów. Ja swoje Sedici mam od niedawna, więc nie mam żadnego doświadczenia w tym temacie dlatego prosiłbm o odpowiedź innych bardziej doświadczonych kolegów z forum. Zgodnie z instrukcją obsługi co 30 000km należy sprawdzić i w razie konieczności wyregulować luz popychaczy, a w autach z LPG zaleca się skrócić ten dystans nawet do 20 000km. Czy ktoś może mi coś więcej napisać o kosztach tego typu regulacji i polecić jakiś dobry zakład w woj. Śląskim, który się tym profesjonalnie zajmuje?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Koszt to około 200-300zł. Potrzebne są specjalne płytki do mierzenia luzu w celu wymierzenia ile potrzeba wyregulować. Trzeba zwalić pokrywę zaworów, a że w tych silnikach nad tym siedzi kolektor dolotowy to jest trochę pracy. Co do zakładu - trzeba poczekać z wypowiedzią kogoś innego, ja nie mam tutaj wiedzy.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2016
    Skąd
    Śląsk Cieszyński
    Wiek
    41
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Sedici 1.6 16v 4x4 120KM
    Rocznik
    2011
    Mam nadzieję, że ktoś da namiar na jakiś dobry sprawdzony warsztat. Zakres prac, o którym napisałeś powyżej jest mi znany, ale znalezienie dobrego warsztatu, który się na tym zna i zrobi to jak należy wbrew pozorom wcale nie jest takie proste

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Myszków
    Postów
    4
    Auto
    fiat sedici 1,6
    Rocznik
    2009
    Hej
    podepnę się pod wątek.
    Szukam danych dotyczących regulacji luzu zaworowego.
    Znalazłem tylko rosyjskojęzyczny pdf. Ciężko się go czyta.
    Zwłaszcza interesuje mnie jak ustawić wałek rozrządu do sprawdzenia luzów dolotowych i wylotowych.
    Haynesa zdaje się wciaż brak.
    Dzięki za wszelkie informacje

  6. #5
    uvs
    uvs jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 lipiec 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    2
    Auto
    Doblo 1 1.6 Kat
    Rocznik
    2003
    Podobnie jak kolega spock22 poszukuję informacji dotyczących regulacji zaworów w silniku 1.6 16V.
    Podczas pracy słychać klekotanie i cykanie zaworów.
    Z góry dzięki.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 sierpień 2014
    Skąd
    WLKP
    Postów
    49
    Auto
    Sedici 1.6 4x4
    Rocznik
    2008
    Generalnie nie robiłem tego, ale będę, bo się zbliżam do książkowych 120 tysięcy. Na internecie lata serwisówka sx4 (ma około 1500 stron), i tam jest wszystko napisane co i jak się robi, aczkolwiek tam każą korzystać z przyrządu wkręcanego zamiast jednego z mocowań wałka rozrządu. Na internetach i youtubach korzystają ze śrubokrętów/dźwigni i magnesu. Gdzieś na forum suzuki ktoś wymieniał w silniku M20A, czyli dwulitrowa "kopia" M16A jaki mamy, są zdjęcia i opis jedno co mi zapadło w pamięci to broń boże nie kręcić wałem korbowym gdy mamy wyciągniętą płytkę bo uszkodzimy szklankę, do której wchodzi płytka.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 sierpień 2014
    Skąd
    WLKP
    Postów
    49
    Auto
    Sedici 1.6 4x4
    Rocznik
    2008
    Jestem w trakcie procedury regulacji tego luzu i niestety muszę™ odłożyć finisz na przyszły tydzień„ przez pł‚ytki.

    Generalnie rozebranie wszystkiego jest bardzo proste- plastikowa obudowa filtra - 3 śrubki, wąż dolotowy sio, odpinamy tylną… część‡ od filtra i nie ma plastiku. Później jest kolejna pokrywa co zakrywa ś›wiece i kable - 4 śrubki i sio nie ma plastiku. 2 minuty i kabli nie ma. Pokrywa 6 czy 8 śrubek, wyciągamy bagnet, odpinamy odmę™ i jej nie ma. Widzimy to co mamy widzieć‡. Należy też ściągnąć‡ prawe koło żeby widzieć‡ otwór do kręcenia kołem pasowym na wale korbowym (klucz 17)

    Teraz można sobie pomierzyć‡ luzy, co jakiś› czas kręcąc wał‚em korbowym w kierunku zegara.

    Wyciąganie płytek jest proste - jeden śrubokręt płaski normalny-dosyć‡ mocny, drugi malutki albo jakiś szpikulec do podważenia płytki i magnes. Większy śrubokręt kładziemy miedzy krzywką a mocowanie wałka i tworząc dźwignię podważamy, jak się™ szklanka wsunie to mniejszym w otworek w szklance po czym magnesem wyciągamy płytkę™.

    Generalnie teraz bę™dzie "ku przestrodze"
    Otóż wcześniej się™ naczytałem - wymieniać płytki czy szlifować‡ na "magnesówce". Wielu uważa drugą opcję™ za totalne druciarstwo, aczkolwiek moim zdaniem (mgr inż. po Polibudzie; MiBM ) zdarcie z płytki 0,05 mm nic nie powinno jej zrobić‡. Szlifierka magnesowa zapewni prostopadłość‡. I taki miałem kurde plan.
    Tylko że wyciągam pierwszą… płytkę™ akurat z 4 cylindra patrze i nie wierzę™. Żywcem opierdolona szlifierką od dupy strony grubość‡ płytki 2,45-2,20 mm czyli krzywa w .... . Mówię™ sobie wyprowadzę mendę dremelkiem, i się udało dojść na całości do 2,2 ale co z tego jak płytka jest bananem?
    Auto pochodzi od 70 letniego dziadka z TURYNU ! Wszystkie papierki, nalepki z serwisu a tu taki numer.
    Także kto ma od niedawna sedici niech sobie zobaczy na czym jeździ, bo wszystkie płytki mają… wyrobione ślady od krzywek wałków, a niektóre krzywki mają lekko pokruszone czubki na bokach. Silnik był bardzo cichy, wszystkie luzy ssą…ce książkowo 0,2 - 0,22, a wydechowe w okolicach 0,2, rekord 0,03 (powinno być‡ 0,3) - od niedawna check -engine - wypadanie zapłonu.

    Muszę wydechowe mierzyć jeszcze raz korzystają…c z płytek od ssących, które są… jakby wyciągnięte z pudeł‚ka, bł‚yszczą… i mają wymiar idealny.

    Dalsza część historii jest taka - pomierzyłem luzy na ssących, policzyłem co i jak i zamawiam. Całą Polskę obdzwoniłem jedyne opcje to ASO Fiata lub Suzuki - oryginały na zamówienie- "panie gdzie od ręki" Kurde nie wiem jak oni robią na warsztacie, ale ok. Może jadą tarczówką jak w Italii. Druga opcja Intercars, mają płytki nawet tanie, zamówiłem 16 sztuk o średnicy 28 mm, a przyszły 27,5 w dodatku matowe chropowate a nie lustrzane. Mówię mam dosyć, płytki odsyłam, jadę do budowlanego po nowe kamienie na szlifierkę stołową i będę rzeźbił. Procedura jest taka (dla koślawych płytek) - Mikrometr w imadło, płytka w mikrometr tam gdzie mikrometr nie wchodzi malujemy flamastrem. Tą pomalowaną powierzchnię szlifujemy na stołowej szlifierce. Tutaj przydaje się blaszka z meeega mocnym magnesem, bo trzymanie płytki zaworowej w palcach jest niewykonalne. I tak sobie trochę paznokcie przyszlifujecie i tak. Płytki są bardzo twarde i trochę czasu trzeba je szlifować z czuciem. Poszlifowane, ok. Wycieramy płytkę (bardzo dokładnie i ręce także !!!) i jak była mocno krzywa to znów na mikrometr i szlifierka. Jak była wporzo to wkładamy ją do szklanki, kręcimy wałem i mierzymy luz. Jak luz za mały to wyciągamy i powtarzamy procedurę. Jak OK to lecimy z następną. Można także pokombinować aby pozamieniać płytki miejscami, bez szlifowania 1 czy 2 sztuk.

    Poskładane wszystko, wymieniłem także świece z jakiś zwykłych boscha na "super pro LPG power" boscha, przejechane 4000 km.
    Podsumowanie: Silnik cichutki i nie drży na niskich obrotach. Nie wyskoczyły błędy o wypadaniu zapłonu.

    P.S. Panie moderatorze, można usunąć post wyżej z krzaczkami

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 luty 2018
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    50
    Postów
    4
    Auto
    sedici 1,6 120km
    Rocznik
    2011-04
    Cytat Napisał Bartek_K Zobacz post
    Jestem w trakcie procedury regulacji tego luzu i niestety muszę™ odłożyć finisz na przyszły tydzień„ przez pł‚ytki.

    Generalnie rozebranie wszystkiego jest bardzo proste- plastikowa obudowa filtra - 3 śrubki, wąż dolotowy sio, odpinamy tylną… część‡ od filtra i nie ma plastiku. Później jest kolejna pokrywa co zakrywa ś›wiece i kable - 4 śrubki i sio nie ma plastiku. 2 minuty i kabli nie ma. Pokrywa 6 czy 8 śrubek, wyciągamy bagnet, odpinamy odmę™ i jej nie ma. Widzimy to co mamy widzieć‡. Należy też ściągnąć‡ prawe koło żeby widzieć‡ otwór do kręcenia kołem pasowym na wale korbowym (klucz 17)

    Teraz można sobie pomierzyć‡ luzy, co jakiś› czas kręcąc wał‚em korbowym w kierunku zegara.

    Wyciąganie płytek jest proste - jeden śrubokręt płaski normalny-dosyć‡ mocny, drugi malutki albo jakiś szpikulec do podważenia płytki i magnes. Większy śrubokręt kładziemy miedzy krzywką a mocowanie wałka i tworząc dźwignię podważamy, jak się™ szklanka wsunie to mniejszym w otworek w szklance po czym magnesem wyciągamy płytkę™.

    Generalnie teraz bę™dzie "ku przestrodze"
    Otóż wcześniej się™ naczytałem - wymieniać płytki czy szlifować‡ na "magnesówce". Wielu uważa drugą opcję™ za totalne druciarstwo, aczkolwiek moim zdaniem (mgr inż. po Polibudzie; MiBM ) zdarcie z płytki 0,05 mm nic nie powinno jej zrobić‡. Szlifierka magnesowa zapewni prostopadłość‡. I taki miałem kurde plan.
    Tylko że wyciągam pierwszą… płytkę™ akurat z 4 cylindra patrze i nie wierzę™. Żywcem opierdolona szlifierką od dupy strony grubość‡ płytki 2,45-2,20 mm czyli krzywa w .... . Mówię™ sobie wyprowadzę mendę dremelkiem, i się udało dojść na całości do 2,2 ale co z tego jak płytka jest bananem?
    Auto pochodzi od 70 letniego dziadka z TURYNU ! Wszystkie papierki, nalepki z serwisu a tu taki numer.
    Także kto ma od niedawna sedici niech sobie zobaczy na czym jeździ, bo wszystkie płytki mają… wyrobione ślady od krzywek wałków, a niektóre krzywki mają lekko pokruszone czubki na bokach. Silnik był bardzo cichy, wszystkie luzy ssą…ce książkowo 0,2 - 0,22, a wydechowe w okolicach 0,2, rekord 0,03 (powinno być‡ 0,3) - od niedawna check -engine - wypadanie zapłonu.

    Muszę wydechowe mierzyć jeszcze raz korzystają…c z płytek od ssących, które są… jakby wyciągnięte z pudeł‚ka, bł‚yszczą… i mają wymiar idealny.

    Dalsza część historii jest taka - pomierzyłem luzy na ssących, policzyłem co i jak i zamawiam. Całą Polskę obdzwoniłem jedyne opcje to ASO Fiata lub Suzuki - oryginały na zamówienie- "panie gdzie od ręki" Kurde nie wiem jak oni robią na warsztacie, ale ok. Może jadą tarczówką jak w Italii. Druga opcja Intercars, mają płytki nawet tanie, zamówiłem 16 sztuk o średnicy 28 mm, a przyszły 27,5 w dodatku matowe chropowate a nie lustrzane. Mówię mam dosyć, płytki odsyłam, jadę do budowlanego po nowe kamienie na szlifierkę stołową i będę rzeźbił. Procedura jest taka (dla koślawych płytek) - Mikrometr w imadło, płytka w mikrometr tam gdzie mikrometr nie wchodzi malujemy flamastrem. Tą pomalowaną powierzchnię szlifujemy na stołowej szlifierce. Tutaj przydaje się blaszka z meeega mocnym magnesem, bo trzymanie płytki zaworowej w palcach jest niewykonalne. I tak sobie trochę paznokcie przyszlifujecie i tak. Płytki są bardzo twarde i trochę czasu trzeba je szlifować z czuciem. Poszlifowane, ok. Wycieramy płytkę (bardzo dokładnie i ręce także !!!) i jak była mocno krzywa to znów na mikrometr i szlifierka. Jak była wporzo to wkładamy ją do szklanki, kręcimy wałem i mierzymy luz. Jak luz za mały to wyciągamy i powtarzamy procedurę. Jak OK to lecimy z następną. Można także pokombinować aby pozamieniać płytki miejscami, bez szlifowania 1 czy 2 sztuk.

    Poskładane wszystko, wymieniłem także świece z jakiś zwykłych boscha na "super pro LPG power" boscha, przejechane 4000 km.
    Podsumowanie: Silnik cichutki i nie drży na niskich obrotach. Nie wyskoczyły błędy o wypadaniu zapłonu.

    P.S. Panie moderatorze, można usunąć post wyżej z krzaczkami
    .... ja swoje zawory szlifowałem na szlifierce magnesowej w warsztacie koszt niewielki


 

Podobne tematy

  1. regulacja zaworów 1.9 jtd 115 KM
    Napisany przez prezesik25 na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 13-04-2015, 18:08
  2. Regulacja zaworów
    Napisany przez mariuszne na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 08-09-2013, 06:24
  3. Regulacja zaworów w 1.4 palio
    Napisany przez MaxPleasure na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 09-03-2011, 23:17
  4. Regulacja zaworów w głowicy 2,4 TD
    Napisany przez nerkodawca na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 16-09-2009, 23:09
  5. Regulacja zaworów
    Napisany przez brylek23 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 02-04-2009, 01:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsedici-472regulacja-zaworow-w-silniku-1-6-16v-32603

fiat sedici 1.6 luzy zaworowefiat 1.6 16v zawory regulacjajak regulowac zawory w fiat sediciluzy zaworowe suzuki sx4 1.6suzuki sx4 regulacja luzu zaworowegofiat seidici lpg forumsilnik m16a luzy zaworowseidici lpg opinieswift 1.6 regulacja zaworowregulacja zaworow stilo 1.6 103regulacja zaworow silniku vvt i 4wd16 88 kw filmplytki regulacji zaworow fiat sediciRegulacja zaworow suzuki swift 1.6M16a luzy zaworowesx4 jak ustawiczaworyfiat sedici luzy zaworowesuzuki sx4 regulacja luzu zaworowego cenaSx4 co ile regulowac zaworyFiat sedici regulacjaluz zaworowy suzuki sx4LPG forum sedciluz zawodowy fiat sedicijaki luz zaworowy fiat sedicjregulacja zaworow silniku vvt 16 88 kw

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl