Witam wszystkich mam taki problem / małe pytanko - Mam silnik RhR 136 lub 140 km -
Słysze od początku zakupu auta świst podczas przyspieszania, powyżej 1800 obr/m - zakupiłem wężyk 4mm 6 metrów i e-papierosa, wężyk włożyłem w dziurkę od mierzenia ciśnienia turbo, a u góry zatkałem rękawiczką gumową rure ktora dochodzi do filtra powietrza.
- Zanurkowałem pod samochód, zaciągnąłem się e- papierosem i dmuchnąłem w rurke.
Nieszczelność znalazłem w 2 minuty - powietrze ucieka miedzy gumowym oringiem stykającym z turbo oring znajduje się na kocu czarnej rurki pogietej (która ma ponad metr) która idzie bezpośrednio od filtra powietrza - na jej kocu jest oring, który przepuszcza, jest zbyt luźny.
--- Co dziwne w tym wszystkim , oring wygląda na (niezniszczony czasem) i na oryginalny, wkładajac rure z tym orinkiem słyszę delikatny zatrzask - to powinno byc gwarancja że nie przepuszcza - ale oring nie trzyma tak jakby był za mały.

zauwazyłem także że turbo jest od silnika 2hdi ale 120 km kod turbo - 9661306080 GT1749J

Może dolot jest oryginalny od tego silnika a nieoryginalne jest turbo i dlatego ta uszczelka nie pasuje i przepuszcza powietrze podczas zasysania, i stad ten szum.
A może wystarczy wymienić turbo - jeśli ktoś wie to proszę o info czy otwory z tej strony turbo (powietrze z filtra) są identyczne
a tu turbo do silnika 136,140 oznaczenia 9656204580 9681996180 9682778880
i jeszcze mam pytanko gdzie kupic taki oring .

dzięki za każda odpowiedz Pozdrawiam