Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 lipiec 2020
    Skąd
    Wieliczka
    Postów
    2
    Auto
    Bravo II 1.4 T-JET
    Rocznik
    2009

    Spadek mocy Fiat Bravo II 1.4 T-JET + LPG

    Witam,

    Od pewnego czasu wyraźnie spadła moc mojego auta, dusi przy przyspieszaniu. Domyślałem się, że winny jest filtr paliwa i filtr powietrza. Ten ostatni wymieniłem, ale co do filtra paliwa to dowiedziałem się u mechanika, że w tym modelu nie ma takowego.

    Nie rozwiązało to mojego problemu. Co dalej? Proszę o pomoc.

    Pozdrawiam,
    Konrad
    Ostatnio edytowane przez Konr4d ; 02-07-2020 o 17:15 Powód: literówka



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    47
    Postów
    1,220
    Auto
    500X MULTIAIR
    Rocznik
    2016
    Na lpg tak samo jak na pb ?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 lipiec 2020
    Skąd
    Wieliczka
    Postów
    2
    Auto
    Bravo II 1.4 T-JET
    Rocznik
    2009
    Tak samo na LPG i PB.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    47
    Postów
    1,220
    Auto
    500X MULTIAIR
    Rocznik
    2016
    Czyli element wspólny dla obu paliw . Element wspólny (nie liczymy elektroniki ) to zapłon ,spaliny ,powietrze . Zastanowiłbym się na przepływomierzem i sondą lambda ,bo to ona steruje silnikiem na obu paliwach . Co do przepływomierza -dlatego go podaję ,bo to często teraz element zespolony . Posiadałem auto ,gdzie prędkość max 130 kmh a, z silnika 1.9 benzyna powinno być dużo wyższe ,mechanik też się poddał i dopiero mechatronik (przypadkiem ) podpowiedział o przepływce ,że działa -stąd nie ma błędu ,ale może podawać fałszywe info do ecu . Okazał się to prawdą ,fałszywe dane powodowały zmianę pkt zapłonu i to ograniczało moc auta ,z tym ,że u mnie spalanie stukowe potrafiło przyjść w gratisie (słyszalne metaliczne stukanie przy przyspieszaniu ) . Gdy auto zimne to nie ma problemu z mocą ? Póki auto się nie zagrzeje -tzn jego katalizator - działa na mapie ,czyli na "sztywno" stąd na zimnym często wyczuwalny rozpuszczalnikowy zapach spalin .

  6. #5
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    32
    Postów
    1,004
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    W Tipo 1.4tjet nie ma przepływki, to podejrzewam że w Bravo 1.4tjet jest podobnie. Do sprawdzenia/wyczyszczenia mapsensor i czujnik temperatury w dolocie. Sprawdzić logi zwłaszcza doładowania turbiny czy dochodzi doładowanie do wartości oczekiwanych przez sterownik ECM silnika.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    47
    Postów
    1,220
    Auto
    500X MULTIAIR
    Rocznik
    2016
    https://4cars.pl/autoczesci/czujnik_...1-7369,229.php ,ale może TIPO nie ma ,w tytule jest Bravo . A obejrzyj dokładnie przewody gumowe turbo - intercooler .. u mnie Kuna zabrała trochę mocy ,ale dziurki były małe, u ciebie może większe ,albo inne uszkodzenie tego lub innego elementu w pobliżu ?


 

Podobne tematy

  1. Ikonka silnika i spadek mocy Fiat Bravo 2 90 km
    Napisany przez holdfast na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 21-06-2018, 22:15
  2. Bravo HGT Nagły spadek mocy podczas jazdy???
    Napisany przez angelboyy27 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 17-07-2017, 20:48
  3. Bravo 1.9 JTD spadek mocy silnika
    Napisany przez VentO na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 31-03-2013, 22:54
  4. Bravo 1.9 Mjet spadek mocy
    Napisany przez supersprint na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-10-2012, 10:49
  5. [silnik] Spadek mocy Bravo 1.9 TD
    Napisany przez damian150 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 25-11-2010, 07:34

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl