Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 19 z 19
  1. #16
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał AutomobileFanatico Zobacz post
    Dla mnie szczytem i najlepszym okresem motoryzacji były lata 90 XX wieku i początek XXI.
    Po części masz rację, bo inżynierowie, aczkolwiek wiedzieli gdzie mają zmierzać (albo wiedzieli gdzie im każą), to jednak dbali o pozory. Auto miało wytrzymywać trudy eksploatacji. Trudno sprzedać nowy produkt, jeśli ten stary (tu samochody z lat 80 tych i wcześniejsze), szczyciły się milionowymi przebiegami i żywotnością powyżej 20 lat. Takie były produkty Volvo, Mercedesa, VW. Dopiero wiele lat później (już w XXI) producenci doszli do wniosku, że biznes polega nie na sprzedawaniu niezawodnego i niezniszczalnego produktu. Biznes zaczyna się wtedy, gdy sprzedajesz produkt ulegający naturalnemu zużyciu i jako taki wymagający wymiany (nie naprawy).
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Polecam bardzo fajny film, nosi on tytuł "Spisek żarówkowy - nieznana historia zaplanowanej nieprzydatności". Czasami w TV leci. Tłumaczy on dlaczego nie opłaca się produkować długowiecznych rzeczy. Warto poświęcić nie całą godzinę i obejrzeć. I w autach podobnie ma to przełożenie. Ważne, aby w czasie gwarancji auto się nie psuło. Wzrasta też poziom skomplikowania, tak aby, byle zestawem śrubek nie móc naprawić, wyjąć wadliwej części tylko oddać do serwisu.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #18
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Jaka będzie zatem przyszłość motoryzacji? Póki co, na to, by auta latały się nie zanosi. Motoryzacja musiała by wrócić do czasu, gdy produkowało się pojazdy bezawaryjne i niezawodne. Nie wyobrażam sobie możliwości wypuszczenia na rynek produktu, w który system wyłączy silnik, bo minął termin wymiany oleju, a do tego już obecnie dochodzi. Pocieszający jest jedynie fakt, że nikt nie ma odwagi ruszyć tematu pojazdów zabytkowych, a wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że takimi będę woził swoje dupsko. Zresztą zwolenników klasycznej motoryzacji jest znacznie więcej i grono to systematycznie się poszerza, to zaś z pewnością da do myślenia wszystkim producentom i posiadaczom jednorazówek. Moim zdaniem widok sprawnych i ciągle jeżdżących klasyków zmusi do działania zarówno ekoterrorystów (którym już wkrótce zbrzydną rosnące hałdy wraków), jak i producentów (którym z kolei nie w smak będzie płacić horrendalne kwoty za utylizację nikomu już niepotrzebnych samochodów, którym właśnie skończyła się gwarancja). Nie mam pojęcia, czy trzeba będzie czekać 10, czy 20 lat, ale jeśli nadal będą produkowane samochody z slinikami spalinowymi, to napowrót będą one trwałe!
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  5. #19
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Postęp w dziedzinie zastosowania elektroniki w naszym życiu, w codziennych zadaniach i wykorzystywanym sprzęcie to jedno, ale jak to w życiu bywa każdy kij ma dwa końce i każdy medal dwie strony. Z jednego punktu widzenia jest to zjawisko ze wszech miar pożądane (20 lat wstecz nie do pomyślenia było, że przy pomocy jednego urządzenia można zadzwonić na drugi koniec świata, zrobić film lub zdjęcie i wysłać go gdziekolwiek, zobaczyć film, przejrzeć notowania giełdowe, stan konta, przeczytać gazetę, zapłacić rachunki, sprawdzić gdzie są i co robią moje dzieci), jest to niesamowita oszczędność czasu i pieniędzy, bo gdybym 20 lat temu miał kupić każde z takich urządzeń z osobna (telefon, aparat, kamera, skaner, faks, komputer, GPS), to musiałbym być krezusem. Z drugiej jednak strony niepokojący jest fakt, że operator sieci (i nie tylko) może w każdej chwili usłyszeć, że wysadzenie sejmu nie dojdzie do skutku, bo mam akurat rozwolnienie. Że moja 50 letnia żona może sprawdzić, czy pojechałem z kumplami na ryby, czy też właśnie rozdrabniam swoje uczucia pomiędzy dwie 25 letnie laski w jakimś podrzędnym hotelu. Że mój pracodawca będzie wiedział, czy leżę złożony gorączką w swoim łóżeczku, czy też leżę na plaży w otoczeniu roznegliżowanych panienek. Wracając jednak do tematu, znalazłem taką oto ciekawostkę: Najpierw zdalnie zatrzymamy twój samochód
    Nie było by w tym nic zdrożnego, gdyby nie fakt, że od dość dawna wiadomo, że jednym z najpopularniejszych sposobów kradzieży samochodów jest metoda "na stłuczkę", bądź "na koło". Obie polegają na zmuszeniu kierowcy do zatrzymania samochodu. Kto nam zatem zagwarantuje, że taki policyjny "stoper" nie wpadnie w niepowołane ręce? A co jeśli celem nie będzie nasze auto, tylko nasze życie i ktoś nas unieruchomi na przejeździe kolejowym? Albo (jak w opisywanym powyżej modelu Q50 ze stajni Infiniti) na górskiej, krętej drodze zmusi komputer pokładowy do niereagowania na ruchy kierownicą? Wreszcie (biorąc pod uwagę, że owo ustrojstwo, jest niczym innym, jak zminiaturyzowanym działem elektronowym, niszczącym systemy elektroniczne), kto nam da gwarancję, że po takim zatrzymaniu nasze auto ponownie odpali i czy przewożony w aucie laptop, telefon, nawigacja, będą się nadawać do czegoś więcej niż tylko strącanie kasztanów z drzewa?
    Ostatnio edytowane przez hak64 ; 01-02-2014 o 13:20
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl