Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013

    Nowy silnik FireFly Turbo 1.0

    witam

    jak w temacie fiat wprowadza nowy silnik FireFly Turbo 1.0 (i wersję 1,3) odgrazają sie że mają one zagwarantować użytkownikowi bez problemu przebieg przynajmniej 240 tys. km.
    240 tyś km.... to nie jest powalający wynik,niemniej z tej pojemności i mocy to nie jest tak źle.

    lecz tak patrze na ten silnik (w internetach) i poprawcie mnie czy ja dobrze widze że fiat podąża swego czasu błędną drogą silnika TSI z VW czyli dali tam łańcuch rozrządu zamiast paska.... tak wiem że łańcuch niby bezobsługowy długo wieczny.... taaakk tylko że łacuch tez się zużywa i podega wymianie wraz z wszystkimi podzespołami jak koła ślizgi itp., a tak się składa że wymiana paska w silnikach rodziny fire była dość w miarę prosta operaca i standardowo co 120 tyśkm, gdyby to był łańcuch no to rozbiórka silnika gwarantowana (przynajmniej czesci związanej z rozrządem) , wszystko uwalone w oleju, a nie daj boże wyjmowanie całego silnika z powodu braku dostępu.

    co o tym sądzicie ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,023
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Inzyniery , zaprojektowali ,ze lancuch wytrzyma ,przebieg silnika do remontu lub utylizacji, wiec silnik bedzie "bezobslugowy". Ale jak bedą brac detale od "kooperantow" z dalekiego wschodu...to mozna zapomnieć ,ze ten silnik tyle wytrzyma, razem z tym lancuchem.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał Braval Zobacz post
    Inzyniery , zaprojektowali ,ze lancuch wytrzyma ,przebieg silnika do remontu lub utylizacji, wiec silnik bedzie "bezobslugowy". Ale jak bedą brac detale od "kooperantow" z dalekiego wschodu...to mozna zapomnieć ,ze ten silnik tyle wytrzyma, razem z tym lancuchem.
    inzyniery zaprojektowali co kazali, zalezy jacy kooperanci z dalekigo wschodu :-)
    niemniej ma wytrzymać do remontu, czyli 240 tyś km...to to jest padaka, i trafne obalenie typowo polskiego mitu "panie silnik na łańcuchu nizniszczalny" bo to raptem tylko 2 x wiecej niz serwisowa wymiana gumowego paska, ktory ma ta zaletę że brak ślizgów, zużywania kół zębatych i operacja serwisowa zdecydowanie prostrza.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    w autoswiecie najlepiej to podsumowali:

    "Napędy łańcuchowe są trwalsze i bardziej niezawodne od tych realizowanych przy użyciu pasków zębatych, co nie znaczy, że nie zużywają się lub nie psują się wcale. Raz na jakiś czas trzeba do nich zajrzeć. A przy takim umieszczeniu robi się to bardzo trudne – należy w tym celu...wyjąć silnik. A co z wymianą uszczelki pod głowicą? To samo – trzeba wyjąć silnik! Uszczelniacze zaworowe do wymiany? Niby drobnostka – ale wyjmujemy silnik! Zużyty napinacz lub ślizg łańcucha? Bez wymontowania silnika nie ma mowy o naprawie.

    Zapytani przez nas praktycy nie mają żadnych wątpliwości – rzekome zalety nowego układu okupione zostały gigantycznym wzrostem kosztów ewentualnych napraw. Mechanicy, szczególnie ci, którzy majądobrze wyposażone warsztaty przynajmniej na razie mogą się z tego cieszyć. Dopóki auta z takimi silnikami są młode i dużo warte, klienci– przeklinając pod nosem – zapłacą wyższe rachunki za naprawy.

    Ale co stanie się za kilka lat? Czy będzie się opłacało utrzymywać auto z przebiegiem ok. 200 tys. km, które jeszcze doskonale się prezentuje, ale wymaga typowych przy tym przebiegu napraw, np. wymiany wtryskiwaczy, sprzęgła wraz z kołem dwumasowym, filtra cząstek stałych, łańcuszka rozrządu czy kilku elementów aluminiowego, wielowahaczowego zawieszenia?

    Raczej nie! Wbrew temu, co przeczytaliśmy w reklamachniepotrzebne skomplikowanie układów rozrządu to dla nas przede wszystkim kolejny krok do stworzenia „auta jednorazówki”."

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2019
    Skąd
    Będzin
    Postów
    26
    Auto
    500X 1,6 E-Torq
    Rocznik
    2018-20019
    Ma ktoś już z was fiacika 500x z silnikiem 1,0 120km. ?

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2023
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    34
    Postów
    1
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    1994
    To są zdecydowanie moje ulubione. Widzę, że wiele osób podziela moje zdanie


 

Podobne tematy

  1. FireFly Turbo 1.3 DCT - Opinie
    Napisany przez lukasz.zst na forum 500X
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post: 01-11-2024, 18:28
  2. silnik FireFly Turbo 1.0 120 km.
    Napisany przez seboastian na forum 500X
    Odpowiedzi: 72
    Ostatni post: 27-01-2024, 10:35
  3. Kupię kompletny silnik 2.0 20v turbo lub 2.0 16 turbo.
    Napisany przez JareczKu na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 08-12-2014, 00:27
  4. Silnik 1.9 TD soft turbo 75 KM
    Napisany przez stilo_kielce na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 12-02-2012, 20:03
  5. [silnik] Turbo?
    Napisany przez Mathijas na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 15-05-2009, 00:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plrozmowy-o-technice-503nowy-silnik-firefly-turbo-1-0-a-42660

silniki firefly

firefly turbo 1.0

fiat 1.0 firefly

1.0 firefly

fiat silnik 1.0 turbo

firefly silnik

silniki fire fly

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl