Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 2 z 2
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 sierpień 2019
    Skąd
    Mysłowice
    Wiek
    37
    Postów
    1
    Auto
    Croma II 1.9 120
    Rocznik
    2008

    Croma II 1.9 120hp - Olej w chlodnicy - samozaplon oleju

    Jestem nowym uzytkownikiem wiec jesli wybralem nieodpowiedni dzial to prosze o przeniesienie tematu.

    Mam problem z Croma, diagnozowana była przez 2 mechaników i każdy mowi coś innego, zanim wejdę w większe koszta napraw jeden z nich polecił mi zapytać na forum fiata, może ktoś z Was miał podobny przypadek.
    Opiszę całą historię, może jakiś nieistotny detal kogoś naprowadzi na przyczynę problemu.

    Grudzień 2018 kupiłem Croma 2008 1.9JTD 120hp. Przebieg 240tys, auto z polskiego salonu, przebieg udokumentowany fakturami i wpisami z przeglądów technicznych.
    Przed zakupem auto zostało sprawdzone u mechanika, przejechał się, podpiał komputer, sprawdził na kanale i w stacji diagnostycznej. Jedyne problemy jakie znalazl to sterownik świec i hamulce. (Zostały po zakupie naprawione). Auto NIE miało sprawdzone ciśnienia na cylindrach - teraz wiem że to mogłoby pomóc w znalezieniu problemu.
    Na komputerze wyskoczyła również informacja że auto dwukrotnie pracowało przez krótki czas na maksymalnych obrotach - jak wtedy nam się wydawało nieistotna informacja.

    Auto było kupione na letnich oponach wiec w styczniu było mało jeżdzone - głównie po mieście. W sumie przejechane 500km

    W lutym pierwszy dalszy wyjazd i na autostradzie przy 160km/h doszlo do samozaplonu. Auto weszlo na wysokie obroty, wyłączenie kluczykiem nic nie dało, dopiero po chwili udało mi się zadusić silnik. Cały olej był pod maska i pod samochodem. Auto już nie odpaliło. Na lawecie powrót do domu.

    Mechanik stwierdził uszkodzenie turbiny - poszczerbione łopatki turbiny. Została zregenerowana. Podejrzenie padło że dostało się cos z intercoolera. Został wymieniony na nowy wraz z przewodem doprowadzającym olej.

    Zgodnie z zaleceniem pierwsze 500km na zregenerowanej turbinie jeździłem ostrożnie. W kwietniu gdy pierwszy raz przycisnąłem auto mocniej - 150km/h i wysokie obroty ponownie doszło do samozaplonu. Auto szybko zadusiłem. Po zatrzymaniu stwierdziłem że w silniku jest jeszcze olej więc dojechałem 3km do mechanika.

    Mechanik przeprowadził test - odłączył przewód idący od odmy, skierował go do butelki, auto na wolnych obrotach przez 2 godz pracy wydmuchało 50ml oleju.
    Twierdzi że wina leży po stronie silnika - tłoki itp Zaleca rozłożenie silnika na części i prawdopodobny remont generalny.

    Inny mechanik, polecony przez sprzedawce, twierdzi że odłączenie odmy mogło spowodować zaburzenie pracy całego silnika i z tego powodu mogło wydmuchać taką ilość oleju.
    Ten mechanik przejechał się autem przy dużej prędkości kilka kilometrów i do samozapalenia nie doszło. Nastąpiło ono dopiero przy ruszaniu przy obrotach powyżej 4tys.
    Stwierdził on obecność dużej ilości oleju w intercoolerze. Twierdzi że winna może być źle zregenerowana turbosprężarka.

    Co może być istotne: auto pali więcej niż powinno, średnia z 2000km to 9,2.
    Na trasie przy 120-130 spalilo mi według komputera 7,6l/100km

    Przy odpalaniu mocno kopci jednak na czarno, drugi mechanik twierdzi że to w związku z tym że auto pokonuję małe dystanse i dym jest spowodowany spalaniem ropy z układu wydechowego. Nie ma spadku mocy.

    Jeżeli ktoś miał podobny przypadek to proszę o komentarz i podpowiedź co może być przyczyną lub co sprawdzić aby nie wpędzać się w większe koszta. Któremu mechanikowi oddać auto, ja jestem laikiem jeśli chodzi o sprawy techniczne i to mój pierwszy diesel w życiu.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    58
    Postów
    2,241
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Cytat Napisał lukaszsk Zobacz post
    Podejrzenie padło że dostało się cos z intercoolera
    Bzdura totalna - przecież turbina podaje powietrze do chłodnicy więc w jaki sposób coś mogło się do niej dostać od jej strony.

    Cytat Napisał lukaszsk Zobacz post
    Twierdzi że wina leży po stronie silnika - tłoki
    Możliwe trzeba sprawdzić kompresję .
    Cytat Napisał lukaszsk Zobacz post
    Stwierdził on obecność dużej ilości oleju w intercoolerze
    Należałoby sprawdzić czy olej dostaje się do turbiny przez odmę (na wlocie powietrza ) czy od strony wylotowej z turbiny( czyli ze strony smarowania turbiny) .
    Proponowałbym podłączyć odmę do butelki ,a otwór na wlocie powietrza dobrze zabezpieczyć aby nic tam nie wpadło do turbiny i trochę pojeździć wtedy zobaczysz ile oleju zbierze się w butelce .
    Możesz podjechać do "Cinsoftu" (Adres: Gliwicka 44 , 44-160 Rudno) to dobrzy mechanicy od Fiata. I znają te silniki .


 

Podobne tematy

  1. silnik 1.4 T-JET 120hp
    Napisany przez letis na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 206
    Ostatni post: 09-02-2019, 19:54
  2. Cieknie olej - chłodnica oleju
    Napisany przez Dawid_Croma na forum Croma
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 10-08-2016, 07:04
  3. Croma 1.9JTD 120HP, 2007,
    Napisany przez michasio na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-07-2015, 12:05
  4. Brak mocy 1.9 8v 120hp
    Napisany przez siwyW na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 24-01-2014, 16:48
  5. 1.9 D samozaplon
    Napisany przez Pirania na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 11-07-2010, 19:02

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl