Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 2 z 2
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 sierpień 2019
    Skąd
    Mysłowice
    Wiek
    42
    Postów
    3
    Auto
    Croma II 1.9 120
    Rocznik
    2008

    Croma II 1.9 120hp - Olej w chlodnicy - samozaplon oleju

    Jestem nowym uzytkownikiem wiec jesli wybralem nieodpowiedni dzial to prosze o przeniesienie tematu.

    Mam problem z Croma, diagnozowana była przez 2 mechaników i każdy mowi coś innego, zanim wejdę w większe koszta napraw jeden z nich polecił mi zapytać na forum fiata, może ktoś z Was miał podobny przypadek.
    Opiszę całą historię, może jakiś nieistotny detal kogoś naprowadzi na przyczynę problemu.

    Grudzień 2018 kupiłem Croma 2008 1.9JTD 120hp. Przebieg 240tys, auto z polskiego salonu, przebieg udokumentowany fakturami i wpisami z przeglądów technicznych.
    Przed zakupem auto zostało sprawdzone u mechanika, przejechał się, podpiał komputer, sprawdził na kanale i w stacji diagnostycznej. Jedyne problemy jakie znalazl to sterownik świec i hamulce. (Zostały po zakupie naprawione). Auto NIE miało sprawdzone ciśnienia na cylindrach - teraz wiem że to mogłoby pomóc w znalezieniu problemu.
    Na komputerze wyskoczyła również informacja że auto dwukrotnie pracowało przez krótki czas na maksymalnych obrotach - jak wtedy nam się wydawało nieistotna informacja.

    Auto było kupione na letnich oponach wiec w styczniu było mało jeżdzone - głównie po mieście. W sumie przejechane 500km

    W lutym pierwszy dalszy wyjazd i na autostradzie przy 160km/h doszlo do samozaplonu. Auto weszlo na wysokie obroty, wyłączenie kluczykiem nic nie dało, dopiero po chwili udało mi się zadusić silnik. Cały olej był pod maska i pod samochodem. Auto już nie odpaliło. Na lawecie powrót do domu.

    Mechanik stwierdził uszkodzenie turbiny - poszczerbione łopatki turbiny. Została zregenerowana. Podejrzenie padło że dostało się cos z intercoolera. Został wymieniony na nowy wraz z przewodem doprowadzającym olej.

    Zgodnie z zaleceniem pierwsze 500km na zregenerowanej turbinie jeździłem ostrożnie. W kwietniu gdy pierwszy raz przycisnąłem auto mocniej - 150km/h i wysokie obroty ponownie doszło do samozaplonu. Auto szybko zadusiłem. Po zatrzymaniu stwierdziłem że w silniku jest jeszcze olej więc dojechałem 3km do mechanika.

    Mechanik przeprowadził test - odłączył przewód idący od odmy, skierował go do butelki, auto na wolnych obrotach przez 2 godz pracy wydmuchało 50ml oleju.
    Twierdzi że wina leży po stronie silnika - tłoki itp Zaleca rozłożenie silnika na części i prawdopodobny remont generalny.

    Inny mechanik, polecony przez sprzedawce, twierdzi że odłączenie odmy mogło spowodować zaburzenie pracy całego silnika i z tego powodu mogło wydmuchać taką ilość oleju.
    Ten mechanik przejechał się autem przy dużej prędkości kilka kilometrów i do samozapalenia nie doszło. Nastąpiło ono dopiero przy ruszaniu przy obrotach powyżej 4tys.
    Stwierdził on obecność dużej ilości oleju w intercoolerze. Twierdzi że winna może być źle zregenerowana turbosprężarka.

    Co może być istotne: auto pali więcej niż powinno, średnia z 2000km to 9,2.
    Na trasie przy 120-130 spalilo mi według komputera 7,6l/100km

    Przy odpalaniu mocno kopci jednak na czarno, drugi mechanik twierdzi że to w związku z tym że auto pokonuję małe dystanse i dym jest spowodowany spalaniem ropy z układu wydechowego. Nie ma spadku mocy.

    Jeżeli ktoś miał podobny przypadek to proszę o komentarz i podpowiedź co może być przyczyną lub co sprawdzić aby nie wpędzać się w większe koszta. Któremu mechanikowi oddać auto, ja jestem laikiem jeśli chodzi o sprawy techniczne i to mój pierwszy diesel w życiu.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Cytat Napisał lukaszsk Zobacz post
    Podejrzenie padło że dostało się cos z intercoolera
    Bzdura totalna - przecież turbina podaje powietrze do chłodnicy więc w jaki sposób coś mogło się do niej dostać od jej strony.

    Cytat Napisał lukaszsk Zobacz post
    Twierdzi że wina leży po stronie silnika - tłoki
    Możliwe trzeba sprawdzić kompresję .
    Cytat Napisał lukaszsk Zobacz post
    Stwierdził on obecność dużej ilości oleju w intercoolerze
    Należałoby sprawdzić czy olej dostaje się do turbiny przez odmę (na wlocie powietrza ) czy od strony wylotowej z turbiny( czyli ze strony smarowania turbiny) .
    Proponowałbym podłączyć odmę do butelki ,a otwór na wlocie powietrza dobrze zabezpieczyć aby nic tam nie wpadło do turbiny i trochę pojeździć wtedy zobaczysz ile oleju zbierze się w butelce .
    Możesz podjechać do "Cinsoftu" (Adres: Gliwicka 44 , 44-160 Rudno) to dobrzy mechanicy od Fiata. I znają te silniki .


 

Podobne tematy

  1. silnik 1.4 T-JET 120hp
    Napisany przez letis na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 231
    Ostatni post: 28-08-2021, 01:01
  2. Cieknie olej - chłodnica oleju
    Napisany przez Dawid_Croma na forum Croma
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 10-08-2016, 08:04
  3. Croma 1.9JTD 120HP, 2007,
    Napisany przez michasio na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-07-2015, 13:05
  4. Brak mocy 1.9 8v 120hp
    Napisany przez siwyW na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 24-01-2014, 17:48
  5. 1.9 D samozaplon
    Napisany przez Pirania na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 11-07-2010, 20:02

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl