a orientujecie się co to auto lock menu w car configuration change (alfaobd) albo auto door unlock menu?
a orientujecie się co to auto lock menu w car configuration change (alfaobd) albo auto door unlock menu?
Auto Lock Menu to opcja która się pokazuje w radiu 5 i 7 cali dotycząca wł/wył. automatycznego zamykania drzwi podczas jazdy.
Auto door unlock menu tak jak wyżej, ale dotyczy możliwości otwierania drzwi od wewnątrz bez lub z otwieraniem pozostałych drzwi - w tipo funkcja nie przydatna,bo
zawsze otwierają się wszystkie drzwi pomimo ustawienia tej opcji inaczej.
Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry
włączyłem przeciwgielne, menu dziennych i doswietlanie zakretow na wyswietlaczu miedzy zegarami. Do tego wlaczylem menu hill holdera (tak testowo przy okazji).
No i najciekawsze: włączyłem funkcję wyłączania się światła dziennego przy włączonym kierunkowskazie. Wszystko przy uzyciu tylko alfa obd i starego elma 327. ale po proxy zaczal migac mi licznik. radio chińczyk ale w opcjach radio ustawilem na absent. cos mi sie zdaje ze miga bo nie moze skoczyc osiowania i polaczyć się z centralką lpg SDU. lpg działa normalnie. Ogarnia ktoś czy do komunikacji z nią potrzebny jest niebieski adapter?
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 13-06-2019 o 00:55
Co mozna ustawic w przypadku hill holdera? Czy tylko wl/wyl?
Czy jeżeli osiowanie nie powiedzie się, to po cofnięciu zmian w konfiguracji licznik przestanie migać?
tylko wl wyl. jest jeszcze kilka interesujących opcji ale powoli żeby nie namieszać
Do fabrycznej centralki LPG nie trzeba wgrywać proxi, zresztą programy nie wgrywają proxi do komputera LPG.
Masz fabryczne LPG czy takie dokładane w ASO ? BO to ma znaczenie.
Włączyłeś wyłączanie się dziennych przy włączonym kierunkowskazie ? NIe rozumiem
Niebieski adapter potrzebny jest tylko do automatycznej klimy i do radia Uconnect - a poza tym niebieski adapter jest zbędny.
Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry
gaz jest fabryczny i wymiana danych chodzi po CAN. Na liście modułów jest coś tam coś tam SDU i właśnie na tym module ( a raczej po zakończeniu konfiguracji poprzedniego) wywala błąd połączenia i woła o adapter ale nie wiem czy to nie ogólny komunikat i adapter nic nie da).
Radio ustawiłem na "absent" więc na logikę węzeł radia powinien być pomijany i istnienie chińczyka zamiast fabrycznego nie powinno mieć znaczenia. Do tej pory licznik nie migał ale po zamianie radia nie robiłem proxy. Jak trzeba będzie podłączę na chwile fabryczne i zobaczę ale obstawiam właśnie centralkę LPG która notabene normalnie działa.
Ad2. Jak zapewne widzieliście w wielu autach zwłaszcza z dziennymi na LEDach gdy włącza się kierunkowskaz to światło DRL po stronie włączonego kierunkowskazu albo przygasa albo gaśnie całkowicie. Ma to na celu chyba lepszą widoczność kierunkowskazu. No i w tipo właśnie da się coś takiego włączyć. Pytanie czy to wydłuży czy skróci żywotność tych H15.
Tak samo dla przeciwmgielnych. Oprócz tego chce przetestować wzmacnianie momentu przy ruszaniu (to chyba to wkurzające mnie podbijanie obrotów), rodzaje GSI (niektóre liczniki pokazują aktualny bieg inne nie więc chyba to ta opcja) może coś jeszcze. Nie działa "afterwipe"-jak sądzę to dodatkowe machnięcie wycieraczkami po spryskaniu szyby (co też mnie wkurza) i coś co wyglądało mi na całkowite otwieranie i zamykanie szyb bez trzymania guzika (chodzi o szybę pasażera) (nie pamiętam nazwy opcji).
jest tez opcja lamp pozycyjnych i kierunków ledowych (chyba w sensie pomiaru przepalenia żarówki).
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 13-06-2019 o 13:43
Nie wiem, tylko przypuszczam musze sprawdzić. Nazwa coś w stylu "ABS- increase torque at start" albo cos podobnego.
Ja podejrzewam, że jest to opcja "TIP Start"
Myliłem się "Tip Start" to funkcja uruchamiająca silnik automatycznie, nie trzeba trzymać przekręconego kluczyka aż auto odpali. Ale to i tak pewnie nie będzie działać.
ABS Function - Engine Torque Increase może podbijać obroty ale jaki to ma związek z ABS? Z drugiej strony po nazwie spodziewał bym się zamiast ABS to ESP
Ostatnio edytowane przez sabath21 ; 13-06-2019 o 14:31
Marx30 robiłem osiowanie w aucie które ma gaz fabryczny i uwierz mi nic nie było wysyłane do centralki gazu.
U ciebie szuka radia uconnect, dlatego masz bład przy osiowaniu. Do radia potrzebujesz przejścówki niebieskiej.
Ad2. Jak ta opcja się nazywa w alfaobd, która wyłącza dzienne przy kierunkowskazie ?
Ad3. Domykanie szyb i zamykanie szyb z pilota nie będzie działać, sprawdzałem już. to są dwie funkcje : windows auto opening/close i global windows down, obie aktywowałem i niestety nie działa - w historii rozkazów widzę że body otrzymuje polecenie zamknięcia szyb ale tego nie robi.
Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry
Sabath 21 -ABS- tak to nazwali ale może chodzi tu o to że centrala ABS/ESP zarządza tą funkcją.
JTN odnośnie osiowania zobaczę - pobawię się jeszcze.
Funkcja wyłączania tych dziennych to DRL dropdown (lub podobnie). Nie wiem czy warta załączania bo kierunki są dobrze widoczne no ale można.
Nawet nie chodziło mi o domykanie z pilota (choć też by się przyadało) ale o to że szybę pasażera żeby domknąć to trzeba trzymać przycisk cały czas. Po stronie kierowcy wystarczy tylko dłuższą chwilę.
JTN mialeś rację, modułem na którym wieszało się Proxy było radio. Adaptera wprawdzie nie mam ale do ELM-a jakieś 10 lat temu dopiąłem przełącznik przełączający piny (w mito moduły też były na różnych konfiguracjach pinów). Dziś tylko przelutowałem pod adapter namber faif. Proxy poszło dalej zgłosiło że radia nie ma ale doszło do końca i licznik nie miga. Wszystko byłoby cacy ale zacząłem się bawić "neutral sensor"i GSI i teraz wywala checka że nie zgadza się sygnał luzu i pierwszego biegu mimo zrobionej procedury "uczenia luzu" ecu silnika. Mam więc do Was prośbę: jaką macie wartość dla" neutral sensor " w body compie- enabled czy disabled oraz GSI type? Coś się podupcyło i nie mogę zmienić "GSI type" ani też zrobić disabled dla opcji "Gear Shift Indicator". Coś czuje że to ma związek z tym czujnikiem luzu.