Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 2 z 2
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2016
    Skąd
    Rze
    Postów
    4
    Auto
    Qubo 1.3 95KM
    Rocznik
    2012

    Fiat Qubo 1.3 Multijet problem z ładowaniem

    Witam,

    Mam problem z ładowaniem w aucie Qubo 1.3 Multijet, 95 KM z systemem Start&Stop. Otóż w aucie pojawił się problem z alternatorem - brak ładowania (pęknięta obudowa, itp., kontrolka ładowania się nie zaświeciła), więc wymieniłem alternator na nowy DENSO (DAN1086). Po wymianie niestety dalej problem z ładowaniem. Po uruchomieniu napięcie wynosi tylko 12V, jednak prąd na odbiorniki idzie głównie z alternatora, a nie akumulatora. Teraz najciekawsza sprawa. Alternator jest sterowany przez komputer - do alternatora oprócz przewodu plusowego, przychodzi tylko jeden przewód z szyny LIN. Jeśli uruchomię na chwilę wycieraczki lub światła długie, to następuje podniesienie napięcia do ok 13V na czas nawet do kilku minut (wystarczy chwilowe uruchomienie wycieraczek).
    Posiadam MES w wersji 4.1 jednak nie daje on możliwości podglądu informacji dotyczących sterowania alternatorem ani też informacji z IBS z akumulatora. Czy ktoś miałby jakieś propozycje. Próbowałem oszukać IBS podając mu jako napięcie zasilania 9V z baterii (oczywiście masy połączone) jednak nic to nie zmieniło i napięcie ładowania zostało dalej na wartości 12V.
    Dodam, że przewody zostały już wymienione i nic to nie zmieniło.
    Ostatnio edytowane przez wronal ; 06-07-2018 o 10:13



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2016
    Skąd
    Rze
    Postów
    4
    Auto
    Qubo 1.3 95KM
    Rocznik
    2012
    Z nowych pomiarów wynika, że to komputer steruje alternatorem w tak dziwny sposób. Znalazłem informacje techniczne procesora w regulatorze i okazało się, że po odpięciu szyny danych lub zaniku transmisji alternator ustawia sobie napięcie ładowania na poziomie wartości domyślnej (w moim przypadku 13,7V). Warunkiem jest utrata transmisji danych oraz osiągnięcie prędkości obrotowej ok 4000 RPM (prędkości alternatora nie silnika). Gdy już napięcie osiągnie zadaną wartość, prędkość obrotowa nie ma już znaczenia i zawsze utrzymywane jest zadane napięcie.

    Problem nie jest rozwiązany, ale póki co wolę jeździć z wypiętą wtyczką z alternatora. Kontrolka ładowania na desce się świeci ale przynajmniej akumulator jest naładowany. W wolnej chwili będę ogarniał interfejs do szyny LIN to może dowiem się jakie wartości dokładnie zadaje ECU.


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 29-06-2018, 00:17
  2. Problem z ładowaniem
    Napisany przez PanJarek na forum Croma
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 12-06-2018, 23:48
  3. Qubo 1.3 Multijet 55kW, 2009r. - czy posiada DPF ?
    Napisany przez Slawkowski na forum Qubo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 27-11-2016, 12:09
  4. Problem z Ładowaniem
    Napisany przez pawked20 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 08-07-2014, 22:32
  5. 1.4 T-jet, problem z doładowaniem
    Napisany przez wiciu_p na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 16-08-2013, 16:26

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plqubo-494fiat-qubo-1-3-multijet-problem-z-ladowaniem-41650

1.3 multijet brak ladowania akumulatorasterownaie alternotora fiat doblo 1.3 multijet

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl