Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2023
    Skąd
    Kraków
    Postów
    3
    Auto
    Punto II 1,2 60KM
    Rocznik
    2002

    Siadający tył pod obciążeniem w Punto 2. Czy są jakieś wyższe / twardsze sprężyny zamienne?

    Witam,
    Chcę się dowiedzieć odnośnie możliwości wymiany tylnych sprężyn do Punto II 5d na inne które by podwyższyły trochę tył auta. Obecnie auto jest na fabrycznych 20-letnich sprężynach i przy większym załadunku tył mocno siada. Czy są sposoby na podniesienie auta tak by było wyższe przy obciążeniu? Może jakieś wyższe i twardsze sprężyny z innych aut pasują? W warsztatach mechanicy twierdzą że są tylko dostępne standardowe sprężyny.
    Auto jest użytkowane w nietypowy sposób - jazda w 4 osoby, bagaż i box dachowy na trasach międzykontynentalnych i często na wymagających szutrowych drogach (np szutry w górach Turcji, Armenii, Islandii). Z tak niskim tyłem po załadunku nie da się przejechać częścią tych dróg bez szorowania tyłkiem po drodze.
    Są jakieś sposoby na podwyższenie auta?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,219
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał steve13 Zobacz post
    Witam,
    Chcę się dowiedzieć odnośnie możliwości wymiany tylnych sprężyn do Punto II 5d na inne które by podwyższyły trochę tył auta. Obecnie auto jest na fabrycznych 20-letnich sprężynach i przy większym załadunku tył mocno siada. Czy są sposoby na podniesienie auta tak by było wyższe przy obciążeniu? Może jakieś wyższe i twardsze sprężyny z innych aut pasują? W warsztatach mechanicy twierdzą że są tylko dostępne standardowe sprężyny.
    Auto jest użytkowane w nietypowy sposób - jazda w 4 osoby, bagaż i box dachowy na trasach międzykontynentalnych i często na wymagających szutrowych drogach (np szutry w górach Turcji, Armenii, Islandii). Z tak niskim tyłem po załadunku nie da się przejechać częścią tych dróg bez szorowania tyłkiem po drodze.
    Są jakieś sposoby na podwyższenie auta?
    Tak sprężyny z Bravo, ale tego starego Bravo. Mam u siebie już parę lat z tyłu w Punto 2 5d z lpg.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2023
    Skąd
    Kraków
    Postów
    3
    Auto
    Punto II 1,2 60KM
    Rocznik
    2002
    Te z pierwszego modelu Bravo? Dobrze pasują i nie ma później problemów przy użytkowaniu auta?
    Jaki ta zamiana daje efekt? Dużo się podnosi tył?

  5. #4
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,219
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał steve13 Zobacz post
    Te z pierwszego modelu Bravo? Dobrze pasują i nie ma później problemów przy użytkowaniu auta?
    Jaki ta zamiana daje efekt? Dużo się podnosi tył?
    Tak sprężyny tylne z Bravo 1. Jak pamiętam przerabiałem tylne dolne mocowania coś delikatnie. Reszta ok, na pewno mam przejechane na tych sprężynach z 150tkm wiec już tak wysoko nie stoi jak zaraz po montażu. Ogarniam mechanikę i itp więc jak odległość nie przeszkadza to zapraszam na priv.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2023
    Skąd
    Kraków
    Postów
    3
    Auto
    Punto II 1,2 60KM
    Rocznik
    2002
    Takie info znalazłem w necie:

    spręzyny z Bravo/Brava made in KYB oznaczenie sprężyn dla potomnych RC5279. Sprężyn nie trzeba nic modyfikować, ewentualnie dolne odboje. 5 min roboty szlifierką. Przy doborze innych sprężyn bardzo ważny jest parametr sprężyny określający typ sprężyny [m.in. geometria sprężyny, w jaki sposób są sprężyny zakonczone. W przypadku Punto II jest to oznaczenie AC [katalog KYB]

    Punto II - KYB RH5287 AC
    -średnica zewnętrzna - 119mm
    -średnica drutu - 11,5mm
    -dł. w stanie nieobciążonym - 272mm

    Bravo/Brava - KYB RC5279 AC
    -średnica zewnętrzna - 126mm
    -średnica drutu - 11,75mm
    -dł. w stanie nieobciążonym - 305mm

  7. #6
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,219
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał steve13 Zobacz post
    Takie info znalazłem w necie:

    spręzyny z Bravo/Brava made in KYB oznaczenie sprężyn dla potomnych RC5279. Sprężyn nie trzeba nic modyfikować, ewentualnie dolne odboje. 5 min roboty szlifierką. Przy doborze innych sprężyn bardzo ważny jest parametr sprężyny określający typ sprężyny [m.in. geometria sprężyny, w jaki sposób są sprężyny zakonczone. W przypadku Punto II jest to oznaczenie AC [katalog KYB]

    Punto II - KYB RH5287 AC
    -średnica zewnętrzna - 119mm
    -średnica drutu - 11,5mm
    -dł. w stanie nieobciążonym - 272mm

    Bravo/Brava - KYB RC5279 AC
    -średnica zewnętrzna - 126mm
    -średnica drutu - 11,75mm
    -dł. w stanie nieobciążonym - 305mm
    Tak, ja to napisałem na innym forum.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 czerwiec 2023
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    32
    Postów
    1
    Auto
    Punto II 1.2 60 KM
    Rocznik
    2009 FL

    Post Zainteresowany sprężynami

    Cytat Napisał steve13 Zobacz post
    Te z pierwszego modelu Bravo? Dobrze pasują i nie ma później problemów przy użytkowaniu auta?
    Jaki ta zamiana daje efekt? Dużo się podnosi tył?
    Jeśli jest taka możliwość, chciałbym poprosić o link do konkretnego modelu sprężyny.
    Nie jestem zbytnio zorientowany więc zaoszczędziło by mi to sporo czasu (w przeszukiwaniu neta)
    Można liczyć?


 

Podobne tematy

  1. Trzeszczenie na wstecznym i na 1,2 z obciążeniem
    Napisany przez wariat1.2 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 17-01-2015, 22:44
  2. Siadające zawieszenie z tyłu - sprężyny? Jakie?
    Napisany przez bluestilo na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 23-06-2014, 12:58
  3. Stuki pod obciążeniem
    Napisany przez PUNTO_GO na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 14-06-2011, 23:46
  4. Rzęrzenie silnika przy 2800obr pod obciążeniem
    Napisany przez maroo na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 16-07-2010, 11:39
  5. [alternator] Ładowanie pod obciążeniem
    Napisany przez falkor na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 14-01-2010, 17:44

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plpunto-ii-468siadajacy-tyl-pod-obciazeniem-w-punto-2-czy-sa-jakies-wyzsze-twardsze-sprezyny-zamienne-51864

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl