Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2017
    Skąd
    Małopolska
    Wiek
    39
    Postów
    22
    Auto
    Punto II FL, 1.2 8V
    Rocznik
    2005

    Punto II FL 2005 - kilka kwestii utrudniających codzienne użytkowanie - elektryka + zawieszenie

    Dzień dobry.
    Jestem posiadaczem Punto II FL 2005 rok, silnik 1.2 8V. Autko działa w miarę poprawnie jednak mam kilka kwestii które mnie nurtują.

    Od początku. W aucie ostatnią większą naprawa była regeneracja sterownika silnika (małe cudo na 2 wtyczki). Powodem było nie palenie na jeden z cylindrów. Naprawa okazała się skuteczna jednak po jego założeniu na desce rozdzielczej miga ikonka silnika, auto jeździ normalnie. Pytanie nasuwa się takie, co można zrobić aby pozbyć się błędu? Nie jest to uciążliwe jednak nie jest to normalne zjawisko.

    Kolejna sprawa to działanie kierunkowskazów, konkretnie prawego. Podczas jego załączania miga dość szybko i dźwięk jego jest równie szybko i nie naturalny. Poza tym jak zobaczyłem przygasa światło pozycyjne gdy migacz jest włączony. Upierdliwy to dość problem bo strach jeździć z taką awarią, o mandat za nie sprawne świata nie trudno bo auto jest dość często używane (dojazd do pracy, z dzieckiem jeżdżę co jakiś czas w dłuższą trasę do szpitala na badania). Czy to poważna usterka i czy można ją ewentualnie we własnym zakresie naprawić?

    I jeszcze dość świeża sprawa, mianowicie zawieszenie, a raczej układ jezdny. Podczas skrecania w prawo dochodzi do wnętrza dźwięk, jakby to nazwać, tarcia blachy o blachę, jakby coś gdzieś o coś zahaczyło. I jest to tylko podczas skrecania w prawo, w normalnym użytkowaniu tego nie słuchać, chociaż podczas jazdy powyżej 50 km/h dochodzi do wnętrza auta delikatny dźwięk gwizdu, jakby gdzieś powietrze dostało oporu. Być może to łożysko ale pewności nie mam, być może to tylko moje podejrzenia.

    Pytanie więc rodzi się takie, czy ktoś spotkał się z podobną sytuacją?

    Pozdrawiam.

    Wysłane z M2



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2016
    Skąd
    Twardogóra
    Wiek
    45
    Postów
    107
    Auto
    Było Cinquecento 900.Jest seicento sx 1.1 mpi i Punto II 1.2 8v
    Rocznik
    Seicento 2002 punto 2001
    W pierwszej kolejności podłącz pod komputer i zobaczysz jakie są błędy i jesli sa to usuń,a co do kierunkowskazu to może ci coś nie styka i głupieją może masz żarówkę inną założoną i szybciej mrugają lub nie łączy dobrze któraś.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Jeśli chodzi o błąd silnika, to tylko podpięcie pod komputer i usunięcie ewentualnych błędów coś pomoże. Warto też sprawdzić, czy nie będą pojawiały się te błędy w przyszłości.

    Słaba masa jest problemem. Demontujesz całą tylną lampę, czyścisz styki na kostce i w zasadzie to powinno rozwiązać problem.

    Z łożyskiem możesz mieć racje, ale to trzeba sprawdzić. W domowych warunkach podnosząc auto i sprawdzanie luzów na kołach. Ewentualnie jakiś znajomy warsztat lub mechanik.

    Gwizdanie niekoniecznie musi być związane z łożyskiem, równie dobrze mogą to być uszczelki w drzwiach, które nie są już nowe i to najczęstsza przyczyna. W firmowym aucie o dwa milimetry przesunęliśmy mocowanie zamka, tak aby drzwi bardziej przylegały i problem ucichł. Co prawda, to było inne auto, ale problem podobny..

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2017
    Skąd
    Małopolska
    Wiek
    39
    Postów
    22
    Auto
    Punto II FL, 1.2 8V
    Rocznik
    2005
    Ok, lampa nie miga. Zdemontowałem reflektor, wyczyściłem styki w kostce i w samym reflektorze, nic nie miga, poza tym, że jak włączę kierunek to zaraz zapala się lampka informująca o awarii oświetlenia na desce rozdzielczej.
    Kwestie migającej diody silnika i pozostałych spraw załatwię w najbliższych dniach. Dam znać co i jak wyszło [emoji6]

    Pozdrawiam serdecznie.

    Wysłane z M2

  6. #5
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Cytat Napisał timothydalton Zobacz post
    Ok, lampa nie miga.
    czyli teraz nie działa wg? czy po prostu zniknął ten efekt
    Cytat Napisał timothydalton Zobacz post
    przygasa światło pozycyjne gdy migacz jest włączony.
    ?

    Cytat Napisał timothydalton Zobacz post
    zapala się lampka informująca o awarii oświetlenia
    czyściłeś może styki na samych żarówkach? komputer nie "widzi" właściwej oporności na linii i stąd ten błąd...

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2017
    Skąd
    Małopolska
    Wiek
    39
    Postów
    22
    Auto
    Punto II FL, 1.2 8V
    Rocznik
    2005
    Póki co nic się nie dzieje poza palącą się dalej żaróweczką żółtą na desce.

    Żeby było śmieszniej, coś się zaczyna dziwnego dziać, bo silnik po uruchomieniu wchodzi na obroty 2-3 tysiące bez ingerencji, poprostu same obroty skaczą i nie da się jechać...

    Generalnie to mam dość już tego auta zaś nie stać mnie na wymianę na coś innego, z drugiej strony inwestowanie w to pudło zaczyna irytować, szczególnie, że jeżdżę z dzieckiem dość często na badania do szpitala i auto muszę mieć sprawne...

    Wysłane z M2

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2016
    Skąd
    Lubliniec
    Postów
    510
    Auto
    punto II 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    Dla uspokojenia powiem, że każde stare auto, każdej marki się psuje. Jak to się mówi stare, to dobre wino i skrzypce.
    Rozwiń bardzie problem obrotów. Kiedy obroty rosną jak zimny, ciepły itd. Normalne jest wchodzenie na 2000 po uruchomieniu zimnego.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2017
    Skąd
    Małopolska
    Wiek
    39
    Postów
    22
    Auto
    Punto II FL, 1.2 8V
    Rocznik
    2005
    Obroty raz na jakiś czas rosną gwałtownie, na zimnym silniku, lub na zimnym po przejechaniu małego odcinka drogi.
    Wiem, że stare auto będzie się psuło ale nie tak notorycznie jak moja kropka. Jak nie zwarcie w instalacji, problemy z oświetleniem, dziwne odgłosy z półosi, to teraz te obroty...
    A, zapomniałem, miga żółta ikona silnika, auto raz na ile nie ma mocy, na dwójce niekiedy zamiast się zebrać to tylko wchodzi na obroty, trzeba przepinać na jedynkę bądź ponownie ie wbić dwójkę...
    Taki to oto kropek, felerne toczydło.

    Wysłane z M2

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2016
    Skąd
    Lubliniec
    Postów
    510
    Auto
    punto II 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    Takie objawy może dawać uszkodzony czujnik temp. będący w głowicy przy cewkach. Jeżeli zaświeca się żółta ikonka, to na pewno wyjdzie to na komputerze.
    Masz więc do wyboru
    - podłączyć pod komputer
    - zaryzykować wymianę tego czujnika

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2017
    Skąd
    Małopolska
    Wiek
    39
    Postów
    22
    Auto
    Punto II FL, 1.2 8V
    Rocznik
    2005
    Ok, udało się wyeliminować migającą diodę silnika
    Teraz została dioda żarówki, eliminacja problemów w instalacji.

    Dzięki za pomoc

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    ale może napisz co było że się swiecilo, dla potomnych

    to auto nie jest złe i nie jest takie stare ma tylko 12 lat, po prostu wychodza bokiem zaniedbania serwisowo eksploatacyjne i prawdopodobnie stało gdzieś na wilgoci (złacza tzreba przeczyścić) kiedyś tylne lampy lubiły parować moze dlatego były problemy z miegaczem.

    co do stukania nie wiemy jaki jest przebieg jak w granicach 150-200 tyś to po prostu układ jedny się powolij zużywa (chyba że użytkował to miszcz prostej i offroadu to wcześniej), ale jak to ogarniesz to następne 10 lat spokoju :-)
    jak koledzy sugerowali albo podniesiesz i obejrzysz sam, albo jedź do warsztattu który to ogatnie, jak by to był wrocław to bym polecił przynajmniej dwa miejsca gdzie zdiagnozują za free co boli, podadzą cenę i sie decydujesz czy to robić czy nie (specjalizują się w fiacie)

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2017
    Skąd
    Małopolska
    Wiek
    39
    Postów
    22
    Auto
    Punto II FL, 1.2 8V
    Rocznik
    2005
    Migająca dioda silnika była po naprawie sterownika silnika. Auto miało problem z paleniem na bodajże 2 cylindry. Sterownik pojechał do elektronika, naprawiony mechanik zamontował lecz nie wiedział co z migającą ikoną zrobić. Po jakimś czasie pojechałem do speca w dziedzinie Fiatów i jak się okazało, nie tylko Fiatów. Co zrobił? Auto na zagrzanym silniku 3 razy przegazował do oporu przez ok 10 sekund, po czym wyłączył silnik, po 5 sekundach odpalił ponownie, błędu nie było. Została kwestia ikony żarówki i kwestia gwizdu przy 50 km/h i więcej. Nie wiem czy to uszczelki drzwi czy łożysko. Sprawa na pewno do zrobienia bo auto będzie jeździło całą zimę (poprzednio okazjonalnie jeździło zimą, tylko w razie jakiejś draki).
    Pytasz kolego o przebieg, zaskocze Ciebie.
    Niecałe 78 tys. km [emoji6]

    Wysłane z M2
    Ostatnio edytowane przez timothydalton ; 04-11-2017 o 23:47

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    78 tyś km...łooooo panie toż to jeszcze na dotarciu :-)

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2017
    Skąd
    Małopolska
    Wiek
    39
    Postów
    22
    Auto
    Punto II FL, 1.2 8V
    Rocznik
    2005
    Już jest dotarte porządnie. Jeżdżone głównie po mieście, czasem jak się ładnie zagrzeje to kręcony do 5k obrotów [emoji57][emoji57][emoji57]
    Ogólnie autko spoko, nie zawiodło jeszcze, choć sporo jest do zrobienia, głównie głupoty ale powoli zaczynam kończyć roboty.

    Wysłane z M2

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2014
    Skąd
    Białystok
    Postów
    9
    Auto
    Sedici 1.6 16v
    Rocznik
    2014
    Z tym gwizdaniem to zamontuj uszczelkę pomiędzy pokrywą silnika a przednim pasem (pasuje uszczelka dolna od drzwi od fiata brawo/brawa). Miałem ten sam problem, po montażu brak gwizdania. Objawem pasującym do opisu "żarówki" jest brak masy na całym kloszu. Sprawdź masę oraz dokładnie wyczyść kontakty żarówek pozycyjnych, żarówki wymień (chociaż są dobre). Typowy objaw na żarówkach o małej mocy.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Niedawno kupiony Fiat Marea 1.6 SX - kilka nurtujących pytań...
    Napisany przez kotuspadakus na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 09-04-2016, 20:35
  2. fiat sedici, użytkowanie
    Napisany przez Mati_185 na forum Sedici
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 14-08-2014, 19:39
  3. Parę pytań dotyczących błędów - Fiat Punto 2 1.2 8V SX
    Napisany przez hybrid na forum Punto II
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 14-07-2014, 17:29
  4. Ogólne, kilka pytań dotyczących CC 704ccm z 1994 roku
    Napisany przez Robson95 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 10-04-2014, 08:44
  5. Kilka pytań dotyczących usterek
    Napisany przez Gregor_ na forum Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 25-07-2010, 15:04

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl