Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001

    Punto II 1.2 8v - Problem z ABS

    Witam,
    Wymieniałem pełny komplet hamulców tył w Punto II.
    Szczęki, cylinderki, bębny, sprężynki, linki ręcznego z nowymi sprężynkami i podkładkami..

    Za pierwszym razem coś tarło w lewym kole - okazało się że to szczęki trą o bęben.
    Po wielu zmaganiach okazało się że winna była górna sprężyna.

    Udało się ogarnąć koła żeby wszystko ładnie hamowało i w końcu wyregulować ręczny.
    No i wyjeżdżam samochodem - wszystko ładnie hamuje ale jak mocniej przycisnąłem hamulec pod pedałem Bzzzzzz.. Myślę co jest Ku..cze.. Jeszcze raz Bzzzz... Bzzzz.. Odbija ABS.. Ale nie zaświeciła się kontrolka.. Wrażenie takie jakby ktoś mnie raził prądem..

    No to raz jeszcze kobyłki i jazda.. Wyczyściłem dobrze magnetyczne pierścienie od ABSu z tyłu ale brak zmian.. Dalej to samo. Póki co wyciągnąłem bezpiecznik bo kobita musi jakoś dojechać do pracy.. A wtedy działa cacy..

    Mam kabel od Viakena dokładnie taki NAJLEPSZY interfejs USB VAG KKL we wtyku OBD2 PL (5408960276) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. i FiatEcuScan ale nie mogę połączyć się z ABSem żeby sprawdzić błędy..

    Co mogło się zepsuć? Jak się za to zabrać?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    425
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    Do pełnej diagnostyki Punto 2 potrzeba przejściówek A1 i A2 współpracujących z Vag KKl.
    Punto 2.png
    https://viaken.pl/pl/adapter-do-inte...1-zielony.html
    https://viaken.pl/pl/adapter-do-inte...-czerwony.html
    Sprawdż dokładnie pierścienie ABS czy nie są popękane.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001
    Pierścienie całe..

    Czyli używając tego kabla który mam
    NAJLEPSZY interfejs USB VAG KKL we wtyku OBD2 PL (5408960276) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
    i z tego co widzę przy Punto 2 1.2 8v 99' widnieje czerwone A1 przy modułach ABS.
    Dokupuje czerwony adapter
    https://viaken.pl/pl/adapter-do-inte...-czerwony.html
    I poprzez złącze OBD2 i Multiecuscanem powinienem zdiagnozować ABS?
    Ostatnio edytowane przez Rick ; 28-04-2017 o 14:09

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    425
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    Tak.
    Ale może od razu kup i przejściówkę A1 (zieloną) to będziesz miał wszystko co potrzeba.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001
    To chyba jednak zielony dla ABSu..
    Bo widnieje A1 a przy zielonym jest również A1
    Adapter MES do ELM KKL MultiEcuScan typ 1 2 3 4 5 (6568368428) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    425
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    Najlepiej zapytaj we Viakenie który jest dedykowany do ABS-u.
    Ja kupowałem w innej firmie komplet i miały pozamienianą numerację

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001
    Chyba że zamiast przejściówki taki kabelek
    Interfejs FIATECUSCAN FES Multiecuscan FIAT diag. (5215112828) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
    Tutaj niby pełny serwis..
    Tylko dedykowany do Fiat Ecu Scan i nie wiem jak będzie z Multiecuscanem..

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2016
    Skąd
    N. Sącz
    Postów
    37
    Auto
    Panda 1.2 69km
    Rocznik
    2012
    Chyba że zamiast przejściówki taki kabelek
    Interfejs FIATECUSCAN FES Multiecuscan FIAT diag. (5215112828) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
    Tutaj niby pełny serwis..
    Tylko dedykowany do Fiat Ecu Scan i nie wiem jak będzie z Multiecuscanem..



    Mam taki. W pandzie łączy z abs.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001
    Niestety nie jest jeszcze tak jak powinno - opiszę to w następujący sposób..

    Problemy
    - Ocieranie bębnów o szczęki i problem z regulacją lewego koła
    - Problem z wyregulowaniem ręcznego i jego poprawnym powrotem
    - Problem z ABSem/Odbija przy każdym mocniejszym hamowaniu od 15-20km/h
    - Piszczy pasek alternatora


    1. Lewe tylne koło zaczęło bardzo trzeć/szumieć/ocierać,
    2. Dlatego w obu kołach wymieniono szczęki hamulcowe, cylinderki, sprężynki, bębny, odpowietrzono układ, [BREMBO]
    3. Po montażu prawe tylne koło obracało się bezproblemowe natomiast lewe ponownie ocierało,
    4. Wymieniono linki ręcznego ze sprężyną i zatrzaskiem, ponieważ przy ustawieniu ręcznego lewa linka po zwolnieniu dźwigni słabo odbijała,
    5. Przy próbie ustawienia ręcznego na nowych linkach brak znacznej poprawy,
    4. Po wymianie górnej sprężyny szczęki w lewym kole na starą, problem z ocieraniem ustąpił,
    5. Przy próbie regulacji ręcznego - koła delikatnie ocierają,
    6. Podczas hamowania odbija ABS -już przy 15-20km/h przy każdym hamowaniu,
    7. Brak błędów w układzie ABS - podłączane pod komputer,
    8. Podczas jazdy z podpiętym komputerem w celu analizy systemu ABS, przy hamowaniu każdorazowo wyrzuca z połączenia podczas załączenia się ABSu.
    9. Problem z ABSem pojawił się po wymianie hamulców - brak ingerencji w tylne czujniki ABS,
    10. W międzyczasie zapaliła się kontrolka układu wspomagania - rok temu był naprawiany zimny lut w module - po jakimś czasie zgasła i już się nie świeci.


    Wnioski
    - Być może wina leży w elektryce/Często palą się żarówki
    - Być może delikatne ocieranie jest normalne


 

Podobne tematy

  1. Punto problem z lakierem
    Napisany przez matma28 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-06-2016, 14:26
  2. Problem z LPG . Punto 2
    Napisany przez alvaro na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 13-03-2015, 20:18
  3. Problem z Fiatem Punto 1.1
    Napisany przez konop46 na forum Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 24-10-2014, 16:08
  4. Problem z Punto II
    Napisany przez jacek-1947 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 17-05-2013, 14:06
  5. problem z Punto II 1.2 8v
    Napisany przez pawelpkibic na forum Punto II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 30-05-2010, 21:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

kabel punto 2 viaken 99

punto 2 komunikacja fist ecu scsn

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl