Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 listopad 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    3
    Auto
    Punto II
    Rocznik
    1999

    Punto 1.2 8v + LPG, dusi się na benzynie na niskich obrotach

    Witam.
    Posiadam Punto 2 1.2 8v z instalacją LPG sekwencyjną, przebieg 260tys. rocznik 2001.
    Problemy, które opiszę występują tylko na benzynie, na LPG wszystko jest OK. Dodam, że silnik jest świeżo po remoncie, ponieważ wyrzucało mi płyn że zbiornika - padła UPG, przy okazji wymienione/naprawione zostały: głowica - planowanie + regulacja zaworów, pierścienie tłokowe, rozrząd, pompa wody, termostat, wszelakie filtry i płyny uszczelki i oringi, świece, kable WN, uszczelka PZ. Po remoncie stary problem pozostał, choć delikatnie złagodniał (być może lepszy zapłon przez nowe świece i kable, stare były w opłakanym stanie).

    Gdy odpalam auto po postoju trzeba dość długo kręcić rozrusznikiem, często zgaśnie zaraz po odpaleniu, o ile nie zacznę delikatnie "pompować" pedałem gazu. Gdy nie uda mi się utrzymać obrótow i zgaśnie, do drugiego odpalenia potrzebuje kilku dlugich sekund co męczy akumulator. Gdy odpali po kilkunastu sekundach mogę przestać pompować i praca silnika się stabilizuje. Nastepnie do momentu gdy nie naciskam pedału gazu wszystko jest ok. Gdy tylko lekko nacisnę pedał gazu (stały poziom, bez "pompowania") silnik zamula, spada z obrotów nieraz do zgaśnięcia, mam wrażenie jakby nie dostawał paliwa . Natomiast jak już jest na wysokich obrotach problem magicznie znika, choć można wyczuć delikatne chwilowe spadki obrotów co jakiś czas (jakby może dostawał za małą dawkę paliwa). Ruszanie i odpalanie po nocy jest katorgą, muszę auto trzymać podczas ruszania i zmiany biegów na wysokich obrotach, bo inaczej go zamula i kanguruje. Jest lato, więc po kilkuset metrach przełącza się na gaz i wtedy już jest całkowicie normalnie.
    Na ciepłym silniku problem jest taki sam, może minimalnie mniej go dusi i szarpie niż na zimnym, ale dalej jazda na niskich obrotach jest męcząca.

    Problem występuje odkąd mam to auto (2 lata), przy czym na początku wystarczyło, że w baku miałem 1 kreskę benzyny i nie było problemu zarówno z odpalaniem jak i jazdą, dlatego problem ignorowałem. Później było to 2 kreski. Teraz mam zalane pół baku cały czas i problem się nasila.
    Ponadto co jakiś czas zaświeca mi się check, kupiłem kabel i błędy jakie pokazywało to:
    1. "missfire detected" co podejrzewam było przyczyną mocno zużytych świec i kabli oraz
    2. Błąd sondy lambda, którego przyczynę obstawiam instalacje LPG.
    Po remoncie znów zaświecił się check, ale auto odebrałem wczoraj w nocy i nie miałem jeszcze możliwości sprawdzić jaki to błąd.


    Poprzedni właściciel deklarował, że pompa paliwa była wymieniana (o czym chyba świadczy zawalona silikonem nakrętka mocująca pod siedzeniem). Po przekręceniu kluczyka słychać że pompa działa i to dość głośno.
    Dodam, że przed remontem jeszcze czyściłem przepustnicę, w nadziei na poprawę, ale nic to nie dało.

    Proszę was o jakieś wskazówki, pomysły od czego zacząć, co najpierw wymienić. Nie chcę się pchać w koszty na darmo. Moim zdaniem znowu siada pompa paliwa, zmieniona mogła być kiepskiej jakości. A nie wymieniałem jej ze względu na trudny dostęp (wszystko zawalone silikonem). Boje się pomyśleć nawet o uszkodzonym wtrysku czy sterowniku Może jest jakiś parametr w Multiecuscanie, który może mnie naprowadzić na przyczynę problemu?
    Wybaczcie długi opis, ale chciałem wszystko przedstawić jak najdokładniej
    Ostatnio edytowane przez Nookie128 ; 02-08-2018 o 18:48



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 sierpień 2018
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    30
    Postów
    3
    Auto
    punto 1.2
    Rocznik
    2004
    a czyściłeś przepustnice?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 listopad 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    3
    Auto
    Punto II
    Rocznik
    1999
    Tak, to pierwsze co zrobiłem w ogóle pod kątem tego problemu. Nic to nie dało

    Podłączyłem wczoraj Punto pod komputer. Wykazało dwa błędy:
    1. P0135 - Lambda 1 heater (pre-cat.) - brak sygnału
    2. P1325 - Knock sensor - niski sygnał.

    Po skasowaniu błędów błąd P1325 pojawił się od razu jeszcze na wyłączonym silniku, po odpaleniu silnik zaczął falować. Postanowiłem więc odłączyć akumulator na godzinkę. Po podłączeniu praktycznie jakby problem zniknął. Ale z tego co pamiętam kiedyś już miałem taką sytuację i szybko problem wrócił. Jakieś mapy się może rozjeżdzają, że "reset" poprawia sytuację? Błąd sondy skłania mnie ku wymianie sondy.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Sonda raczej do wymiany. Na początek jednak okablowanie do naocznej weryfikacji, przetarcie izolacji, albo gdzieś przewód jest przerwany i stąd komputer pokazuje błąd.
    Jeśli chodzi o drugi błąd, to podobnie jak w pierwszym przypadku najpierw okablowanie i styki do sprawdzenia i przeczyszczenia. Jeśli nie to wymiana czujnika stukowego.
    Czujnik powinieneś dostać za 60-70 zł. Koszt sondy wacha się o wiele bardziej. Zależy to głównie od producenta.


 

Podobne tematy

  1. Szarpanie na niskich obrotach - Punto II
    Napisany przez michalm3987 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 31-03-2015, 21:26
  2. Na zimnym na benzynie ciężko odpala, dusi się, strzela, na lpg jest okej.
    Napisany przez FreeRide na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 06-03-2015, 10:57
  3. Punto 2 1.2 16 V gaśnie na niskich obrotach
    Napisany przez RobertMańk na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-01-2014, 17:11
  4. Punto 1.2 – skacze, szarpie na niskich obrotach
    Napisany przez fiat.gdynia na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-11-2013, 10:14
  5. Bravo 1.8 - dusi, dławi się na benzynie
    Napisany przez Arsen na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 13-10-2011, 19:42

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat punto 2 dusi na paliwie

https:fiatklubpolska.plpunto-ii-468punto-1-2-8v-lpg-dusi-sie-na-benzynie-na-niskich-obrotach-41938

wyrzucanie gazu z 1.2 fiat

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl